Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Posiedzenie ZARZĄDU POWIATU GRODZISKIEGO, które odbyło się w dniu 9 marca 2022 r.

Relacja z posiedzenia Zarządu Powiatu Grodziskiego, które odbyło się w dniu 9 marca 2022 roku
Zarząd podjął decyzje i uchwały w następujących sprawach:
- wyrażono zgodę na zorganizowanie oddziału przygotowawczego dla osób będących obywatelami Ukrainy w Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Nr 1 w Grodzisku Mazowieckim. Miesięczny koszt funkcjonowania oddziału wyniesie ok. 10 000 zł miesięcznie plus koszty zatrudnienia tłumacza,
- przyjęto projekt Powiatowego Programu Opieki nad Zabytkami Powiatu Grodziskiego na lata 2022-2025. Dokument przekazano do zaopiniowania Mazowieckiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków,
- przyjęto i przekazano Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie przyjęcia zadania z zakresu administracji rządowej,
- na dzień dzisiejszy zdecydowano, że przejazdy na praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, zostaną sfinansowane przez szkołę w ramach własnego planu finansowego,
- zdecydowano wystąpić z wnioskiem do Wojewody Mazowieckiego o wyznaczenie innego organu do rozpatrzenia sprawy dot. ustalenia wysokości odszkodowania za nieruchomość położoną w Natolinie w gminie Grodzisk Mazowiecki,
- wyrażono zgodę na wypłatę odszkodowania w wysokości zgodnej z operatem szacunkowym za nieruchomość położoną w Maryninie w gminie Grodzisk Mazowiecki,
- przyjęto do wiadomości zawiadomienie o możliwości zawarcia ugody w przedmiocie ustalenia i wypłacenia odszkodowania za nieruchomość stanowiącą położona we wsi Zaręby. - wyrażono zgodę na zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego od decyzji Wójta Gminy Żabia Wola w sprawie podziału działki położonej we wsi Kaleń Towarzystwo w gminie Żabia Wola,
- wyrażenia zgody na dostęp do nieruchomości stanowiących własność Powiatu Grodziskiego w celu wykonania badań hydrologicznych związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego,
- wyrażono zgodę na nieodpłatny najem terenu należącego do Powiatu Grodziskiego przy ul. Kościuszki 30 w Grodzisku Mazowieckim na cele magazynowe Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej,
- w nawiązaniu do korespondencji dot. uzgodnienia opracowywanego przez IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. „Studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego z elementami studium wykonalności dla projektu p.n.: „00100010 Budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana, bez odcinka w obrębie węzła kolejowego CPK” na terenie powiatu grodziskiego, Zarząd zdecydował wystosować pismo wnosząc o zachowanie ciągłości dróg powiatowych, poprzez wybudowanie wiaduktów w miejscach ewentualnych skrzyżowań z ww. linią kolejową,
- zatwierdzenia wyniku postępowania i udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych na „Dostawę energii elektrycznej do budynków i lokali będących własnością lub w Zarządzie Powiatu Grodziskiego”,
- zasad udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatu Grodziskiego o wartości poniżej kwoty 130 000 zł,
- zdecydowano zlecić firmie „Luidor” z siedzibą w Milanówku przy ul. Brzozowej 2, wykonanie herbu i napisu Powiatu na ścianę budynku Starostwa przy ul. Dalekiej 11a. Koszt wykonania zlecenia zgodnie z ofertą wyniesie 27 000 zł brutto,
- wydania opinii do wniosku o uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania p.n.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 579 na odcinku od km. 38+400 do km 38 +460 oraz drogi wojewódzkiej nr 719 na odcinku od km 35+208 do km 35+264 w zakresie budowy ścieżki pieszo rowerowej na terenie gminy Grodzisk mazowiecki wraz z infrastruktura towarzyszącą”,
- zatwierdzenia sprawozdania częściowego przedstawionego przez Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych Archidiecezji Warszawskiej z siedzibą w Warszawie o sposobie wykorzystania udzielonej w 2021 roku dotacji na realizację zadania publicznego pt. „Prowadzenie na terenie powiatu grodziskiego środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi”,
- zatwierdzenia sprawozdania częściowego przedstawionego przez Dom Rehabilitacyjno – Opiekuńczy Katolickiego Stowarzyszenia Niepełnosprawnych Archidiecezji Warszawskiej z siedzibą w Milanówku o sposobie wykorzystania udzielonej w 2021 roku dotacji na realizację zadania publicznego pt. „Prowadzenie na terenie powiatu grodziskiego Domu Pomocy Społecznej dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie,
- zatwierdzenia przedstawionych sprawozdań z wykorzystania udzielonych dotacji w 2021 roku na pokrycie wydatków bieżących przez niepubliczne szkoły i niepubliczne poradnie psychologiczno – pedagogiczne, których organem rejestrującym jest Powiat Grodziski,
- zatwierdzenia sprawozdania częściowego przedstawionego przez Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży „Inspiracja” z siedzibą: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, Wólka Grodziska 33, o sposobie wykorzystania udzielonej w 2021 roku dotacji na realizacje zadania pt. Prowadzenie na terenie powiatu grodziskiego lub powiatów sąsiednich całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu socjalizacyjnego dla 14-ga dzieci powyżej 10 roku życia,
- zatwierdzenia przedstawionych rozliczeń udzielonych dotacji w 2021 roku na pokrycie kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu grodziskiego, przebywających w placówkach opiekuńczo – wychowawczych funkcjonujących na terenie innych powiatów,
- zatwierdzenia przedstawionych rozliczeń udzielonych dotacji w 2021 roku na pokrycie kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu grodziskiego, przebywających w rodzinach zastępczych funkcjonujących na terenie innych powiatów,
- przyjęto wnioski z kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grodziskiego dot. „Wyników rekrutacji do szkół ponadpodstawowych”.

Starosta przedstawił informacje nt.:
Decyzji nr 472/2022 Wojewody Mazowieckiego stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności nieruchomości zajętej pod część drogi publicznej ulicy Kazimierzowskiej w Milanówku.

Podjęto również decyzje w sprawach indywidualnych mieszkańców.
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 13.04.2022 r., godz. 15.27
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 13.04.2022 r., godz. 15.27
Czas Administrator Opis zmiany
13.04.2022 r., godz. 15.27 Elwira Strzelczyk Dodanie strony