Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr 34

Relacja z XXXIV posiedzenia Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 29 września 2005r.
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
29 września odbyło się kolejne posiedzenie Rady Powiatu Grodziskiego. W trakcie obrad podjęto m. in. uchwały:

• w sprawie zmiany statutu Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.




STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
Szpital Zachodni im. Jana Pawła II
Szpital
• Oddział Chorób Wewnętrznych
• Pododdział Nefrologiczny
• Pododdział Kardiologiczny
• Oddział Neurologiczny i Udarowy
• Oddział Pediatryczny
• Oddział Chirurgii Ogólnej
• Pododdział Urologiczny
• Oddział Ortopedii i Traumatologii
• Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
• Oddział Neonatologii i Patologii Noworodka
• Oddział Ginekologiczno-Położniczy
• Blok operacyjny
• Centralna Sterylizatornia
• Stacja Dializ
• Izba Przyjęć
• Apteka

Zakład Diagnostyki Obrazowej
• Pracownia rentgenowska
• Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
• Pracownia USG
• Pracownia Mammografii
• Pracownia Tomografii Komputerowej
• Pracownia aparatury medycznej i informatyzacji
• Pracownia rezonansu magnetycznego

Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
• Pracownia hematologii
• Pracownia biochemii
• Pracownia analityki ogólnej
• Pracownia serologii grup krwi
• Pracownia koagulogii
• Pracownia immunochemii

Zakład Mikrobiologii
• Pracownia serologii
• Pracownia bakteriologii
• Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych

Zakład Patomorfologii

Przychodnia Specjalistyczna
• Poradnia Pulmonologiczna
• Poradnia Nefrologiczna
• Poradnia Zdrowia Psychicznego
• Poradnia Neurologiczna
• Poradnia Leczenia Bólu
• Poradnia Diabetologiczna
• Poradnia Kardiologiczna
• Poradnia Alergologiczna
• Poradnia Endokrynologiczna
• Poradnia Patologii Ciąży
• Poradnia Ginekologiczna
• Poradnia Neonatologiczna
• Poradnia Okulistyczna
• Poradnia Otolaryngologiczna
• Poradnia Urologiczna
• Poradnia Chirurgii Ogólnej
• Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
• Poradnia Medycyny Pracy
• Pracownia endoskopii
• Pracownia prób wysiłkowych
• Pracownia Holtera
• Pracownia spirometrii
• Poradnia Gastroenterologiczna
• Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
• Poradnia Onkologiczna
• Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi

Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
Szpitalny Oddział Ratunkowy
Podstawowa Opieka Zdrowotna
Poradnia lekarza POZ
Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej

Pogotowie Ratunkowe
• Zespół wyjazdowy wypadkowy W
• Zespół wyjazdowy reanimacyjny R

• w sprawie przyjęcia informacji z wykonania budżetu Powiatu Grodziskiego za I półrocze 2005 roku.

Na podstawie art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dz. U. Z 2001roku nr 142 poz.1592 z późn.zm./ oraz art. 135 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych /Dz. U. Nr 155 poz.1014 z późn zm./ Rada Powiatu Grodziskiego przyjęła informację z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Grodziskiego za I półrocze 2005 roku.

• w sprawie zasad udzielania dotacji niepublicznym szkołom ponadgimnazjalnym na terenie Powiatu Grodziskiego.

Na podstawie art.12 ust.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późn.zm./ w związku z art.90 ust.2, ust.2a, ust.3 i ust.4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm./ i art.118 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz.148/ Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:

§1
1. Określa się zasady udzielania dotacji niepublicznym szkołom ponadgimnazjalnym o uprawnieniach szkół publicznych w Powiecie Grodziskim prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne, w brzmieniu załącznika do uchwały.
2. Wysokość dotacji udzielana niepublicznym szkołom ponadgimnazjalnym o uprawnieniach szkół publicznych w Powiecie Grodziskim prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne za okres od 1 stycznia do dnia 31 grudnia danego roku będzie wyliczona na podstawie danych o liczbie uczniów według stanu w dniu 30 września poprzedniego roku, wynikających ze Sprawozdania S-05, S-06 lub S-07 szkoły ponadgimnazjalnej, sporządzonego dla Głównego Urzędu Statystycznego.

§ 2
Ostateczna wysokość dotacji udzielana niepublicznym szkołom ponadgimnazjalnym o uprawnieniach szkół publicznych w Powiecie Grodziskim, prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne, wyliczana będzie na podstawie informacji przekazywanej przez szkoły o rzeczywistej liczbie uczniów w poszczególnych miesiącach nauki.

§ 3
Traci moc Uchwała nr 216/2002 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 31 stycznia 2002 roku.

Zasady udzielania dotacji niepublicznym szkołom ponadgimnazjalnym o uprawnieniach szkół publicznych w Powiecie Grodziskim prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne
Rozdział I
Postanowienia ogólne
1. Zasady udzielania dotacji dotyczą:
a/ szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, w których
realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, prowadzonych
przez osoby prawne lub fizyczne w Powiecie Grodziskim;
b/ szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, prowadzonych przez osoby
prawne lub fizyczne w powiecie Grodziskim, innych niż zapisane w punkcie „1a”.

2. Organem dotującym dla szkół wymienionych w punkcie 1 jest Powiat Grodziski.

Rozdział II
Określenie wysokości przyznawanej dotacji

1. Dotacja dla szkoły wymienionej w rozdziale I pkt 1a przysługuje na każdego ucznia w wysokości 100% kwoty przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Powiat Grodziski.
2. Dotacja dla szkoły wymienionej w rozdziale I pkt b/ przysługuje w wysokości 50% wydatków ponoszonych na jednego ucznia w szkole publicznej tego samego typu lub rodzaju na terenie Powiatu Grodziskiego.

Rozdział III
Tryb postępowania o udzielenie dotacji

1. Dotacji udziela się na wniosek osoby prowadzącej szkołę złożony w Wydziale Finansowym Powiatu Grodziskiego, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
2. Wniosek o udzielenie dotacji winien zawierać:
a/ numer i datę zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół;
b/ informacje o planowanej liczbie uczniów w szkole;
c/ numer i nazwę rachunku bankowego, na który ma być przekazywana
dotacja.
3. W terminie do dnia 10 października roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji osoba prowadząca szkołę winna złożyć w Wydziale Finansowym Powiatu Grodziskiego poświadczoną kserokopię sprawozdania S-05, S-06 lub S-07 sporządzonego dla Urzędu Statystycznego.
4. Osoba prowadząca szkołę zobowiązana jest do przekazywania informacji o aktualnej liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca do dnia 5 każdego miesiąca.
5. Osoba prowadząca szkołę ma obowiązek powiadomienia organu dotującego w terminie 7 dni o zmianach dotyczących :
a/ adresu szkoły
b/ osób reprezentujących szkołę,
c/ konta bankowego, na które są przekazywane dotacje.
6. Organ dotujący zastrzega sobie prawo badania zgodności ze stanem faktycznym danych stanowiących podstawę naliczenia wysokości dotacji.
7. Dotacja podlega rozliczeniu.

• w sprawie Regulaminu Środowiskowego Domu Samopomocy.





REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1.Środowiskowy Dom Samopomocy działa na podstawie :
• Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz.U.Nr.64,poz.593),
• Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego(Dz.U.Nr.111, poz.535 z póź. zmianami)
• Uchwały Nr 208/2005 Rady Powiatu z dnia 31 sierpnia 2005 r. w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Powiecie Grodziskim i przekazania zadania organizacji pozarządowej.
2. Środowiskowy Dom Samopomocy jest placówką półstacjonarną dla osób z upośledzeniem umysłowym.
Siedzibą Domu jest miasto Podkowa Leśna.
3. W Środowiskowym Domu Samopomocy obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności.
4. Domem kieruje „Kierownik”, a w czasie jego nieobecności wyznaczony przez niego pracownik. Kierownika powołuje i odwołuje prowadzący Środowiskowy Dom Pomocy.

II. POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
§ 2
1. Środowiskowy Dom Samopomocy prowadzi działalność od poniedziałku do piątku w
godzinach od 8:00-16:00.

2. W Domu mogą przebywać osoby, które uzyskały decyzję kierującą, wydaną zgodnie z
przepisami odrębnych ustaw.

3. Odpłatność za pobyt uczestników w Środowiskowym Domu Samopomocy regulują
przepisy Ustawy o pomocy społecznej.

III. CELE I ZADANIA PLACÓWKI
§ 3
1.Celem Środowiskowego Domu Samopomocy jest:
• Kształtowanie podstawowych umiejętności społecznych podopiecznych odpowiednio do ich potrzeb i możliwości –
• (nawiązywanie kontaktów, komunikowanie się z otoczeniem, współżycie w grupie) itp.
• Wdrażanie do osiągania optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia,
• Wszechstronne usprawnianie psychoruchowe,
• Rozwijanie zainteresowań otoczeniem oraz kształtowanie umiejętności funkcjonowania w nim,
• Rozwijanie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie,
• Odciążenie rodziców od całodobowej opieki nad dzieckiem.

2. Zadaniem Środowiskowego Domu Samopomocy jest:
• Prowadzenie zajęć terapeutycznych odpowiednich do możliwości oraz zainteresowań uczestników
• Zapewnienie bezpieczeństwa na terenie Środowiskowego Domu Samopomocy oraz opieki w czasie pobytu w placówce.
• Zapewnienie godnego traktowania,
• Integrowanie uczestników ze środowiskiem poprzez współpracę ze szkołami, innymi ośrodkami i ŚDS.

IV. NADZÓR I KONTROLA
§ 4
1. Nadzór i kontrolę nad bieżącą działalnością w Domu sprawują:
Kierownik - w pełnym zakresie;
Księgowy - w sprawach gospodarki finansowej.

V. ZAKRESY OBOWIĄZKÓW KIEROWNIKA ŚDS
§ 5
1. Kierownik ŚDS – kieruje i zarządza oraz ponosi odpowiedzialność za całokształt
działalności.

2. Do zadań kierownika należy w szczególności:
-dobór oraz nadzór kadry,
-nadzór nad prowadzoną dokumentacją Domu,
-proponowanie zmiany zapisów regulaminu organizacyjnego,
-nadzoruje sprawy kontroli wewnętrznej BHP i p.poż.,
-ponosi odpowiedzialność za oszczędną i racjonalną gospodarkę,
-przestrzega dyscypliny budżetowej.

§ 6

1. Księgowy podlega bezpośrednio Kierownikowi ŚDS.
2. Do zadań Księgowego należy w szczególności:
-prowadzenie spraw wchodzących w zakres finansowania działalności,
-prowadzenie rachunków bankowych,
-przedkładanie terminowo sprawozdania i rozliczenia dotacji,
-opracowywanie projektów planów finansowych Domu,
-przestrzeganie dyscypliny budżetowej.

VI. ZESPÓŁ TERAPEUTYCZNY

§ 7
1.Do zadań kadry terapeutycznej należy:

• wszechstronna diagnoza rozwoju psychoruchowego oraz zaburzeń zachowania,
• jak najwcześniejsze, wieloprofilowe, nowoczesne usprawnienie rozwoju psychoruchowego oraz kompensacja zaburzonych czynności tak aby podopieczny mógł jak najpełniej i jak najbardziej samodzielnie funkcjonować w społeczeństwie zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi,
• właściwe przygotowanie do ponownej adaptacji w środowisku oraz podjęcia dalszej nauki poprzez:

- systematyczne wdrażanie do obsługi w czynnościach dnia codziennego,
- kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych,
- zadbanie o wygląd zewnętrzny,
- kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w zespole,
- rozwijanie samodzielności i aktywności społecznej,
- nauczanie samodzielnego poruszania się,
- ćwiczenia sprawności manualnej,
- uczenie słownego komunikowania się z otoczeniem,
- prowadzenie wszechstronnej rehabilitacji, aktywizacji wszystkich będących pod opieką
Domu w zależności od wyposażenia i możliwości kadrowych ŚDS,
- prowadzenie spotkań terapeutycznych rodziców o charakterze grup wsparcia.

2. Wymieniane wyżej zadania realizowane są poprzez:

• współpracę z innymi instytucjami o charakterze zdrowotnym, oświatowym i pomocy społecznej.
• pracę indywidualną i zespołowa psychologa, instruktorów terapii zajęciowej, pedagogów specjalnych.
§ 8

1. Do zadań psychologa należy koordynacja pracy zespołu terapeutycznego.

Psycholog: dokonuje diagnozy dotyczącej stanu psychicznego, emocjonalnego, zdrowia fizycznego oraz poziomu funkcjonowania umysłowego pensjonariuszy.
Do obowiązków psychologa należy w szczególności:

• wskazywanie możliwości poznawczych i rozwojowych podopiecznych oraz ich potrzeb.
• konsultowanie własnych diagnoz i spostrzeżeń ze specjalistami z zakresu psychiatrii, neurologii, rehabilitacji, pedagogiki i innych dziedzin w zależności od potrzeb podopiecznych.
• proponowanie form oddziaływań wychowawczych i terapeutycznych w odniesieniu do poszczególnych podopiecznych.
• stałe czuwanie nad respektowaniem potrzeb emocjonalnych, społecznych i poznawczych wszystkich podopiecznych przez personel opiekuńczy i terapeutyczny.
• eksponowanie sposobów i form postępowania terapeutycznego w odniesieniu do indywidualnych potrzeb i możliwości podopiecznych.

§ 9

Zakres czynności pedagogów specjalnych i instruktorów terapii zajęciowej obejmuje w szczególności:
Ścisłą współpracę z psychologiem i pozostałymi członkami zespołu terapeutycznego w zakresie:

• Opracowywania planów pracy uwzględniających możliwości, zdolności i rozwój podopiecznych.
• Prowadzenie zajęć terapeutycznych indywidualnych zgodnie z opracowanym programem, planem pracy.
• Prowadzenie dziennika-wpisywanie w dzienniku zajęć indywidualnych.
• Prowadzenie obserwacji podopiecznych.
• Posiadanie konspektów do poszczególnych tematów zajęć, treningów.
• Dbanie o bezpieczeństwo podopiecznych.
• Życzliwy i taktowny stosunek do podopiecznych.
• Wzorowe promowanie ŚDS w społeczności lokalnej i ponad lokalnej poprzez:

- organizowanie imprez okolicznościowych(wynikających z własnej inicjatywy),
- udział w konkursach okolicznościowych o zasięgu ogólnopolskim, powiatowym, gminnym.
- Współpraca, integracja z innymi ŚDS i placówkami.

• Dbanie o higienę osobistą podopiecznych.
• Karmienie podopiecznego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności.
• Pomoc podopiecznym przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych o ile stan zdrowia podopiecznego tego wymaga.
• Dbanie o czystość i estetyczny wygląd pomieszczeń i przynajmniej 1 raz w tygodniu generalne sprzątanie.

VII. POZOSTAŁY PERSONEL
§ 10
Skład pozostałej potrzebnej kadry w ŚDS obejmuje:
-kierowcę.
Zakres obowiązków kierowcy obejmuje w szczególności:
• Dowóz uczestników na zajęcia
• Zaopatrzenie Domu
• Dbanie o samochód
• Udział w organizowanych imprezach okolicznościowych
• Wykonywanie innych zleceń kierownika Domu.

VIII. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW ŚDS

§ 11
1. Uczestnikami Środowiskowego Domu Samopomocy mogą być osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Każdego uczestnika obowiązuje trzymiesięczny okres próbny.
3. Uczestnicy Domu mają prawo do udziału we wszystkich zajęciach dziennych
organizowanych w ŚDS przez pedagogów specjalnych, terapeutów i psychologa.
Są to m.in.:
• trening umiejętności samoobsługowych i zaradności życiowej,
• trening umiejętności społecznych i interpersonalnych,
• trening umiejętności spędzania wolnego czasu
• Terapia zajęciowa (pracownia: artystyczna, kulinarna, ceramiczna, komputerowa
• Poradnictwo psychologiczne, psychoterapia, psychoedukacja.

4. Uwzględnia się prowadzenie dodatkowych okolicznościowych zajęć kulturalnych,
sportowych, rozrywkowych oraz turystycznych dla uczestników ŚDS.
5. Do obowiązków uczestnika należy:
• Aktywny udział w zajęciach,
• Przestrzeganie zasad współżycia społecznego,
• Uczestniczenie w prostych pracach na rzecz Domu,
• Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
• Samodzielne na miarę swoich potrzeb zaspakajanie swoich potrzeb,
• Przestrzeganie regulaminu i przyjętych zasad porządkowych.
6. Wprowadza się możliwość skreślenia uczestnika z listy w następujących przypadkach:
• Gdy podopieczny przejawia nieustającą silną agresję wobec innych zagrażając ich zdrowiu,
• Gdy w sposób rażący narusza porządek i dyscyplinę w grupie,
• Gdy przez dłuższy czas nie korzysta z żadnych proponowanych przez terapeutów zajęć i nie widać szans na zmiany w tym zakresie,
• Z powodu długotrwałej ciągłej nieobecności w Domu bez zasadnego usprawiedliwienia.

7. Decyzję o skreśleniu na wniosek kierownika Domu po konsultacji z innymi pracownikami podejmuje Kierownik.
Izabella Kamińska Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Marek Madej, data: 04.10.2005 r., godz. 10.16
Ostatnia aktualizacja: Marek Madej, data: 04.10.2005 r., godz. 10.16
Czas Administrator Opis zmiany
04.10.2005 r., godz. 10.16 Marek Madej Dodanie strony do BIP.