Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr 46

Relacja z Sesji nr 46 posiedzenia Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 26 października 2006 r.
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO


26 października odbyło się kolejne posiedzenie Rady Powiatu Grodziskiego. W trakcie obrad podjęto m. in. uchwały:

• w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów
Opieki Zdrowotnej Szpital Zachodni w Grodzisku Mazowieckim.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła Statut Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zachodni im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ul. Daleka 11.

STATUT
SAMODZIELNEGO ZESPOŁU PUBLICZNYCH ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ
SZPITAL ZACHODNI im. JANA PAWŁA II


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1.
Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zachodni im. Jana Pawła II zwany dalej „Zespołem” jest samodzielnym zakładem opieki zdrowotnej, w którego skład wchodzą zakłady stanowiące jednostki organizacyjne Zespołu. Zespół może posługiwać się nazwą skróconą „Szpital Zachodni”.

§ 2.
Organem założycielskim Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zachodni im. Jana Pawła II jest Powiat Grodziski.

§ 3.
Zespół działa na podstawie:

1. Ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91/91 poz. 408 z późniejszymi zmianami) oraz przepisów wykonawczych Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej wydanych do ustawy.
2. Przepisów finansowych dot. osób prawnych.
3. Niniejszego statutu uchwalonego przez Radę Społeczną Zespołu i zatwierdzonego przez Radę Powiatu.
4. Kodeksu Cywilnego.
5. Przepisów prawa obowiązujących w zakresie prowadzonej działalności.

§ 4.
Siedzibą Zespołu jest Grodzisk Mazowiecki ul. Daleka 11.

§ 5.
Obszarem działania Zespołu w zakresie świadczeń zdrowotnych jest obszar całego Kraju.


II. CELE I ZADANIA ZESPOŁU

§ 6.

1. Podstawowym celem zespołu jest udzielanie stacjonarnych i ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych ludności i promocja zdrowia oraz działania z zakresu ratownictwa medycznego.

2. Zespół udziela świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz podejmuje inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania. W szczególności są to:
- badania i porady lekarskie,
- leczenie,
- badania i terapia psychologiczna,
- rehabilitacja lecznicza,
- badania diagnostyczne,
- pielęgnacja chorych,
- pielęgnacja niepełnosprawnych i opieka nad nimi,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- zapobieganie powstawaniu urazów i chorób poprzez działania profilaktyczne oraz szczepienia ochronne,
- opieka nad kobietą ciężarną i jej płodem, porodem, połogiem oraz nad noworodkiem,
- opieka nad zdrowym dzieckiem


3. Zespół udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych osobom ubezpieczonym oraz innym osobom uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów nieodpłatnie ,za częściową odpłatnością lub całkowicie odpłatnie.

4. Zespól realizuje zadania dydaktyczne i badawcze oraz prowadzi badania naukowe i prace badawczo rozwojowe w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.

§ 7.
W wykonywaniu świadczeń zdrowotnych Zespół współdziała z:

1. Właściwymi organami samorządu terytorialnego.
2. Wojewódzką Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną i Terenową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną.
3. Innymi zakładami służby zdrowia.
4. Organizacjami społecznymi i stowarzyszeniami.

5. Instytucjami naukowymi i szkołami medycznymi różnego szczebla.
6. Innymi instytucjami działającymi bezpośrednio lub pośrednio na rzecz ochrony zdrowia.


III. STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§ 8.
1. Dyrektor kieruje Zespołem i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dot. Zespołu i ponosi za nie odpowiedzialność.
3. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników.
4. Dyrektor kieruje Zespołem przy pomocy zastępców i podległych kierowników jednostek organizacyjnych.
5. Z Dyrektorem Zarząd Powiatu nawiązuje stosunek pracy na podstawie powołania, umowy o pracę lub umowy cywilno – prawnej o zarządzanie.
6. Do kompetencji Dyrektora należy:
a) zatrudnianie i zwalnianie zastępców i głównego księgowego oraz ordynatora oddziału z zachowaniem szczególnego trybu, jeśli obowiązujące przepisy taki tryb przewidują,
b) zatrudnianie i zwalnianie innych pracowników z zachowaniem trybu ustalonego obowiązującymi przepisami,
c) zawieranie umów w imieniu Zespołu z zachowaniem uprawnień organu założycielskiego i Rady Społecznej,
d) powoływanie pełnomocników do wykonywania określonych funkcji i zadań, które nie są objęte w przepisach regulujących strukturę i działalność Zespołu,

§ 9.
W skład Zespołu wchodzą następujące jednostki organizacyjne:

1. Szpital
1. Przychodnia Specjalistyczna
2. Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
3. Zakład Diagnostyki Obrazowej
4. Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
5. Zakład Mikrobiologii
6. Zakład Patomorfologii
7. Szpitalny Oddział Ratunkowy
8. Podstawowa Opieka Zdrowotna
9. Pogotowie Ratunkowe

oraz komórki organizacyjne obsługi administracyjnej zakładu

§ 10.
1. Zadania Zespołu określa regulamin porządkowy Zespołu ustalony przez Dyrektora Zespołu.
2. Wszyscy pracownicy zatrudnieni w Zespole oraz wykonujący pracę na rzecz Zespołu zobowiązani są do przestrzegania zapisu ustawy o ochronie danych osobowych.

§ 11.
1. Strukturę organizacyjną Zespołu ustala Dyrektor po zasięgnięciu opinii Rady Społecznej :
a) struktura organizacyjna Zespołu wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego statutu
b) struktura organizacyjna Zespołu stanowi zał. Nr 2 do niniejszego statutu

2. Jednostki organizacyjne Zespołu tworzy, likwiduje, łączy i przekształca Dyrektor Zespołu o ile nie ogranicza to poszczególnych rodzajów działalności Zespołu i zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych. W przeciwnym przypadku wymagana jest zgoda Rady Powiatu.

3. Zespół obowiązany jest zgłosić organowi prowadzącemu rejestr zakładów opieki zdrowotnej zmiany stanu faktycznego i prawnego w terminie 14 dni od dokonania zmiany.




IV. RADA SPOŁECZNA

§ 12.
1. Organem wnioskującym i opiniującym jest Rada Społeczna.
2. W skład Rady Społecznej wchodzą:
a) jako przewodniczący - Starosta lub jego przedstawiciel,
b) jako członkowie - przedstawiciel Wojewody,
- przedstawiciele wybrani przez Radę Powiatu w
liczbie 10 osób.
3. W posiedzeniach plenarnych Rady Społecznej uczestniczy Dyrektor Zespołu i przedstawiciele organizacji związkowych z prawem zgłaszania wniosków pod obrady.
4. W posiedzeniach Rady Społecznej mają prawo uczestniczyć, z głosem doradczym, przedstawiciele samorządów zawodów medycznych.
5. Członkiem Rady nie może być pracownik Zespołu.
6. Kadencja Rady wynosi 4 lata.
7. Sposób zwoływania posiedzeń Rady Społecznej ,tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin Rady Społecznej zatwierdzony przez Radę Powiatu.
8. Od uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi Zespołu przysługuje odwołanie do Rady Powiatu.
9. Radę Społeczną powołuje, odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie Rada Powiatu.

10. W czasie trwania kadencji Rada Powiatu Grodziskiego może odwołać członka Rady z własnej inicjatywy bądź na wniosek samego zainteresowanego.
11. Na miejsce wakujące Rada Powiatu Grodziskiego powoła nowego członka Rady w trybie przewidzianym w ustawie.
§ 13.
Rada Społeczna:

1. Przedstawia Radzie Powiatu wnioski i opinie w następujących sprawach:
a) zmiany lub rozwiązanie umowy o udzielenie publicznego zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) zbycia oraz zakupu środka trwałego lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
c) związanych z przekształceniem lub likwidacją zakładu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
d) przyznawania Dyrektorowi Zespołu nagród,
e) odwołanie Dyrektora Zespołu.

2. Przedstawia Dyrektorowi Zespołu wnioski i opinie w sprawach:
a) planu finansowego i inwestycyjnego,
b) rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i finansowego,
c) kredytów bankowych i dotacji,
d) podziału zysku,
3. Uchwala regulamin swojej działalności oraz przedkłada regulamin do zatwierdzenia Radzie Powiatu.
4. Zatwierdza regulamin porządkowy Zespołu ustalony przez Dyrektora.
5. Dokonuje okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Zespołu z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.
6. Przedstawia wnioski organowi finansującemu określony zakres działalności, w którego imieniu Rada wykonuje zadania.
7. Wykonuje inne zadania określone w ustawie i statucie Zespołu.

V. PRAWA PACJENTA

§ 14.
Prawa pacjenta realizowane są zgodnie z Kartą Pacjenta opracowaną wg obowiązujących przepisów przez Zespół, a zatwierdzoną przez Radę Społeczną.

VI. GOSPODARKA FINANSOWA

§ 15.
1. Gospodarka finansowa Zespołu prowadzona jest w formie samodzielnego zakładu opieki zdrowotnej, na zasadach ustawy o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U.Nr. 91/91 poz.
408) z późniejszymi zmianami oraz w oparciu o obowiązujące przepisy prawa
finansowego.
2. Rachunkowość Zespołu prowadzona jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr21 poz. 591).

§ 16.
1. Zespół gospodaruje samodzielnie przekazanymi w nieodpłatne użytkowanie nieruchomościami i majątkiem Skarbu Państwa lub komunalnym oraz majątkiem własnym /otrzymanym i zakupionym/.
2. Zbycie aktywów trwałych Zespołu wymaga zgody Rady Powiatu Grodziskiego.
3. Oddanie w dzierżawę , najem, użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zespołu wymaga zgody Zarządu Powiatu Grodziskiego.
4. Wniesienie majątku Zespołu lub przysługującego mu do niego prawa w formie aportu do Spółek , jego przekazanie fundacji lub stowarzyszeniu wymaga zgody Rady Powiatu Grodziskiego.
§ 17.
Podstawą gospodarki Zespołu jest roczny plan finansowy ustalony przez Dyrektora Zespołu.
§ 18.
1. Wartość majątku Zespołu określają:
- fundusz założycielski
- fundusz zakładu
§ 19.
Zespół jest utrzymywany z wpływów pochodzących z realizacji kontraktów zawartych na wykonanie usług medycznych z dysponentami środków publicznych i niepublicznych.

§ 20.
Zespół może otrzymać dodatkowe dotacje budżetowe przyznane przez organ założycielski
na:
1. Realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia.
2. Pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody
medyczne.
3. Inwestycje, w tym zakup wysoko specjalistycznej aparatury i sprzętu medycznego,
4. Dodatkowe zadania w przypadku klęski żywiołowej.
5. Cele szczególne, przyznane na podstawie odrębnych przepisów.

§ 21.
Zespół może uzyskiwać środki finansowe:

1. Z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych w szczególności na zlecenie:
a) Starosty lub innych uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów,
b) osób objętych ubezpieczeniem innym niż ubezpieczenie społeczne,
c) instytucji ubezpieczeniowych,
d) zakładów pracy, organizacji społecznych i innych instytucji,
e) innych zakładów opieki zdrowotnej,
f) osób fizycznych, nie objętych ubezpieczeniem lub za świadczenia nie przysługujące w ramach ubezpieczenia,
2. Na realizację badań naukowych.
3. Na realizację zadań i programów zdrowotnych.
4. Za prowadzenie szkolenia innym podmiotom.
5. Z darowizn, zapisów, spadków oraz ofiarności, także pochodzenia zagranicznego z zastrzeżeniem art. 42 wyżej powołanej ustawy o zoz.
6. Z działalności gospodarczej innej niż w ust. 1.
7. Z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom fizycznym i innym podmiotom na podstawie umów cywilnoprawnych na usługi nie zakontraktowane przez NFZ.

§ 22.
Zespół może zaciągnąć kredyty i pożyczki na warunkach określonych zgodą organu założycielskiego.
§ 23.
1. Zespół zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej, którą ponosi samodzielnie.
2. Zespół zobowiązany jest do ubezpieczenia majątku.

VII. PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE

§ 24.
Dyrektor współpracuje w zakresie ich ustawowych kompetencji z:

- organami samorządów i zawodów medycznych

- zakładowymi organizacjami związkowymi

§ 25.
Zespół może uczestniczyć w kształceniu osób wykonujących zawody medyczne na podstawie zawartych umów.
§ 26.
Zespół może być członkiem stowarzyszeń w kraju i zagranicą.


§ 27.
W sprawach nie uregulowanych w statucie ma zastosowanie ustawa o zakładach opieki zdrowotnej i przepisy wykonawcze do niej oraz Kodeks Pracy i Kodeks Cywilny.

§ 28.
Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Radę Powiatu.



25 wrzesień 2006 roku

Zał. Nr 1 do statutu
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
Szpital Zachodni im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych

04 Szpital

4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Pododdział Kardiologiczny
4220 Oddział Neurologiczny i Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4452 Ginekologia jednego dnia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4450 Oddział Ginekologiczny
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
4900 Izba Przyjęć
4920 Apteka


05 Zakład Diagnostyki Obrazowej

7240 Pracownia rentgenowska
7230 Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7200 Pracownia aparatury medycznej i informatyzacji
7250 Pracownia rezonansu magnetycznego

06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej

7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii

07 Zakład Mikrobiologii

7100 Pracownia serologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych

08 Zakład Patomorfologii

09 Przychodnia Specjalistyczna

1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia endoskopii
7000 Pracownia prób wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi

010 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej

011 Szpitalny Oddział Ratunkowy

012 Podstawowa Opieka Zdrowotna

0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy

013 Pogotowie Ratunkowe

3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W
3114 Zespół wyjazdowy reanimacyjny R
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)



19 czerwiec 2006 r.

• w sprawie zbycia środków trwałych Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ul. Daleka 11.

• w sprawie ustalenia służebności gruntowej na nieruchomości położonej w Grodzisku Maz. przy ul. Żyrardowskiej.

Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na obciążenie nieruchomości o powierzchni 2.296 m2, złożonej z działek ew. nr 12/11 i 12/2 w obrębie nr 40, położonej przy ul. Żyrardowskiej w Grodzisku Maz., stanowiącej własność Powiatu Grodziskiego, objętej księgą wieczystą KW nr WA1G/00007771/2, służebnością gruntową - na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości o łącznej powierzchni 3.491 m2, złożonej z działek ew. nr 12/10, 31 i 12/9 w obrębie nr 40, położonej w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żyrardowskiej - ograniczając wykonywanie tego prawa do pasa gruntu o powierzchni ok. 150 m2 na działce ew. nr 12/11, oznaczonego literami A,B,C,D,A na mapie.

• w sprawie trybu pracy nad projektem uchwały budżetowej Powiatu Grodziskiego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /j.t Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z póź. zm. / oraz art. 197 i 198 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.), Rada Powiatu Grodziskiego uchwala , co następuje:
§ 1
Uchwala się tryb pracy nad projektem uchwały budżetowej oraz rodzaje i szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zgodnie z załącznikiem Nr1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały .
§ 3
Traci moc Uchwała Nr 42/99 Rady Powiatu w Grodziskiego z dnia 27 maja 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Powiatu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Załącznik Nr 1 do Uchwały nr 306/200 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 26 Października 2006 r.
Opracowywanie projektu budżetu
§ 1

1. Radni, Komisje Rady Powiatu, kierownicy jednostek budżetowych Powiatu i gospodarstw pomocniczych przedkładają założenia i propozycje do projektu budżetu w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy Skarbnikowi Powiatu.
2. Założenia , informacje złożone po terminie określonym w ust. 1 nie będą rozpatrywane przy tworzeniu projektu uchwały budżetowej.
§ 2

Materiały do projektu budżetu powiatu, o których mowa w § 1, opracowywane są na podstawie :
- prognozy wzrostu cen w roku budżetowym,
- przewidywanego planu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy i w roku budżetowym (z uwzględnieniem ewentualnych zmian) ,
- wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy i planowanego wskaźnika wzrostu w roku budżetowym.
§ 3
Skarbnik Powiatu w oparciu o przedłożone materiały i propozycje, a także obliczone szacunkowo kwoty dochodów własnych powiatu, projektów dotacji celowych na realizację zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej, subwencji z budżetu państwa, a także projektów dotacji na realizację zadań przyjętych do realizacji w drodze porozumień, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 4
1. Zarząd Powiatu przygotowuje projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego w oparciu o zasady ustawy o finansach publicznych i materiały przygotowane przez Skarbnika Powiatu .
2. Zarząd Powiatu opracowuje prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.

§ 5
1. Zarząd Powiatu przedkłada w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy projekt uchwały budżetowej wraz
z objaśnieniami oraz prognozę długu i informację o stanie mienia komunalnego:
- Radzie Powiatu w Grodzisku Mazowieckim,
- Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania.
2. Zarząd Powiatu podaje projekt uchwały budżetowej do publicznej wiadomości poprzez wyłożenie w Biurze Rady i opublikowaniu na stronie internetowej Starostwa Powiatowego .
3. W terminie 7 dni od daty przekazania projektu budżetu Radzie Powiatu, Zarząd Powiatu przekazuje podległym jednostkom budżetowym informacje o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie uchwały budżetowej celem opracowania projektów planów finansowych tych jednostek .
4. Kierownicy jednostek podległych opracowują i przekazują projekty swoich planów finansowych , a także projekty planów finansowych dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o której mowa w ust. 3, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.
§ 6
1. Przewodniczący Rady Powiatu przesyła przedłożony przez Zarząd Powiatu projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i materiałami informacyjnymi do zaopiniowania komisjom Rady w ciągu 3 dni od daty otrzymania .
2. Komisje Rady po otrzymaniu projektu uchwały wraz z materiałami wymienionymi w pkt 1 odbywają posiedzenia i przekazują na piśmie swoje opinie i wnioski do Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu.
3. W przypadku zgłoszenia przez komisje propozycji wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, są one zobowiązane do wskazania źródeł jego finansowania wraz z uzasadnieniem proponowanych zmian.
§ 7
1. Komisja Budżetu i Finansów Publicznych po otrzymaniu wniosków i opinii komisji Rady, formułuje swoją opinię o projekcie uchwały budżetowej oraz wnioski w ciągu 7 dni od daty otrzymania .
2. W posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Publicznych, na którym formułowana jest opinia o projekcie uchwały budżetowej oraz wnioski, uczestniczą przewodniczący lub zastępcy pozostałych komisji Rady Powiatu.
3. Najpóźniej w ciągu 7 dni od posiedzenia sformułowane na piśmie wnioski i opinie Komisja Budżetu i Finansów Publicznych przekazuje Przewodniczącemu Rady Powiatu.

§ 8
1. Przewodniczący Rady Powiatu, wyznacza termin sesji Rady Powiatu, na której odbędzie się debata budżetowa, po posiedzeniach Komisji Rady Powiatu, nie później niż na dzień 31 grudnia oraz podaje go do publicznej wiadomości
Szczegółowość projektu uchwały budżetowej oraz rodzaje i szczegółowość materiałów towarzyszących projektowi uchwały budżetowej
§ 9
1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje :
1) prognozowane dochody Powiatu według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej,
2) wydatki Powiatu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
• wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
• dotacji,
• wydatków na obsługę długu,
• wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Powiatu,
b) wydatków majątkowych,

3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu,
4) przychody i rozchody budżetu powiatu ,
5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej , Europejskiego Obszaru Gospodarczego w tym:
a) środków z funduszy strukturalnych , funduszu spójności
b) innych środków zagranicznych
w części związanej z realizacją zadań Powiatu,
7) plany przychodów i wydatków gospodarstw
pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek
budżetowych,
8) plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
9) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych
papierów wartościowych,
10) upoważnienia dla Zarządu do zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków, o których mowa w art. 166 ust. 1 ustawy o finansach publicznych ujmowanych w wykazie stanowiącym załącznik do projektu uchwały budżetowej
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
12) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji
rządowej i innych zadań zleconych Powiatowi odrębnymi ustawami,
13) dotacje inne niż określone w pkt 11 i 12,
14) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze
umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
2. W projekcie uchwały można zamieścić:
1) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Powiatu,
2) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie, w zakresie określonym w art. 188 ust. 2 ustawy o finansach publicznych,
3) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu Powiatu.

§ 10
Do projektu uchwały dołącza się:
1) objaśnienia , które obejmują :
a) omówienie dochodów z poszczególnych źródeł ,
b) uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków , w tym:
- wydatków na zadania własne o charakterze obligatoryjnym ,
- wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej ,
- wydatków na realizację zadań wynikających z zawartych porozumień
- wydatków na cele inwestycyjne
c) omówienie zadań inwestycyjnych

2) informację o stanie mienia komunalnego zawierającą :
a/dane dotyczące przysługujących powiatowi praw własności ,
b/dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
c/ dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt 2 lit. a i b, od dnia złożenia poprzedniej informacji,
d/ dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,
e/ inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
3) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne wynikającej
z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.

Uchwalanie budżetu
§ 11
Porządek obrad sesji budżetowej Rady Powiatu powinien zawierać :
1) Informację Zarządu Powiatu o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki
społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych.
2) odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej ,
4) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
5) omówienie zgłoszonych wniosków .
6) głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały budżetowej .

§ 12
1. Rada Powiatu uchwala budżet w terminie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uchwalenie budżetu następuje – nie później
niż do dnia 31 marca roku budżetowego .
3. W przypadku nieuchwalenia budżetu przez Radę Powiatu do końca roku poprzedzającego rok budżetowy, przedstawiony przez Zarząd projekt budżetu stanowi podstawę gospodarki finansowej Powiatu na okres nie dłuższy niż do 31 marca roku budżetowego.

Załącznik Nr 2 do Uchwały 306/2006 Rady Powiatu Grodziskiego
z dnia 26 października 2006 roku

Zakres i forma informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego.

§ 1

1. Do dnia 31 sierpnia roku budżetowego Zarząd przedstawia Radzie Powiatu i Regionalnej
Izbie Obrachunkowej :
1) informację o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze
2) informację o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury
i Samodzielnego Zespołu Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej

§ 2

1. Informacja o których mowa w § 1 ust.1 pkt 1 sporządzana jest w szczegółowości
odpowiadającej uchwale budżetowej . W szczególności obejmuje ona :

1) dochody budżetu powiatu według źródeł ich pozyskiwania w pełnej
Szczegółowości klasyfikacji budżetowej ( dział, rozdział, paragraf),
2) wydatki powiatu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej,
z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
• wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
• dotacji,
• wydatków na obsługę długu,
• wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat
b) wydatków majątkowych,
3) wydatki związane z realizacją zadań zleconych w pełnej szczegółowości ( dział,
rozdział, paragraf)
4) omówienie wyniku budżetu na koniec I półrocza br.

2. Informacja , o której mowa w § 1 ust 1 .pkt 2 obejmuje :

1) przychody powiatowych instytucji kultury według źródeł ich pozyskiwania ,
2) koszty rodzajowe powiatowych instytucji kultury ,
3) przychody Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
4) koszty rodzajowe Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej

§ 3

1. Informacje określone w § 1 ust.1 pkt 1przygotowuje się w formie składającej się z :
1) zestawień tabelarycznych obejmujących :
 plan na 30 czerwca roku budżetowego ,
 wykonanie za pierwsze półrocze ,
 procent wykonania
2) części opisowej z wykonania budżetu tj. jego strony dochodowej i wydatkowej ,
3) informacji opisowej o stanie realizacji prowadzonych inwestycji ,
4) informację o ewentualnych zagrożeniach w ealizacji planowanych dochodów
i wydatków

2. Informacje określone w § 1 ust.1 pkt 2 przygotowuje się w formie tabelarycznej . uwzględniając w szczególności stan należności i zobowiązań , w tym wymagalnych

Izabella Maria Kamińska
Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Administrator, data: 18.04.2007 r., godz. 13.32
Ostatnia aktualizacja: Administrator, data: 18.04.2007 r., godz. 13.32
Czas Administrator Opis zmiany
18.04.2007 r., godz. 13.32 Administrator Dodanie strony do BIP.