Powiatowy Zarząd Dróg ogłasza przetarg nieograniczony na WYKONANIE PROJEKTU PRZEBUDOWY DROGI POWIATOWEJ NR 1520 BUKÓWKA - SKUŁY
- Zamieszczono: 23.07.2009 r.
- Data składania ofert: 31.07.2009 r., godz. 10.00
- Data otwarcia ofert: 31.07.2009 r., godz. 10.10
Grodzisk Mazowiecki: WYKONANIE PROJEKTU PRZEBUDOWY DROGI POWIATOWEJ NR 1520 BUKÓWKA - SKUŁY
Numer ogłoszenia: 251100 - 2009; data zamieszczenia: 23.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim , ul. Traugutta 41, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 022 7240570, faks 022 7240570.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE PROJEKTU PRZEBUDOWY DROGI POWIATOWEJ NR 1520 BUKÓWKA - SKUŁY.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego przebudowy drogi powiatowej nr 1520 Bukówka - Skuły. Opis ogólny przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego na przebudowę drogi powiatowej relacji Bukówka-Skuły o długości ok. 3 750 mb. na odc. od km 0+240 do drogi powiatowej nr 1521 Żabia Wola-Piotrkowice. Charakterystyczne parametry określające zakres robót. Stan istniejący Droga przebiega przez teren gminy Żabia Wola w miejscowości Bukówka, Grzmiąca, Rumianka, Oddział i Skuły do drogi powiatowej nr 1521. Tereny przyległe charakteryzują się zabudową jednorodzinną siedliskową. Droga przebiega przez tereny rolne. Droga posiada przekrój zamiejski, jezdnię o nawierzchni asfaltowej szerokości 3,50 m. Odwodnienie powierzchniowe do rowów przydrożnych. Szerokość pasa drogowego jest zmienna ok. 12,0 m. Droga jest drogą klasy L. Dane do projektowania Przebudowę drogi należy zaprojektować o parametrach technicznych dla drogi klasy L, dla ruchu KR-3 zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( Dz.U. nr 43 poz.430 ). Przebudowa drogi będzie realizowana etapowo. Pierwszy etap poszerzenie drogi wraz z odwodnieniem, drugi etap budowa ciągu pieszo rowerowego Pierwszy etap - przebudowa jezdni z uwzględnieniem poszerzenia jezdni do szerokości 5,60 m w obustronnych opornikach (krawężnik 20x30).Odwodnienie drogi powierzchniowo do rowów przydrożnych. Rowy przydrożne przepływowe i w miarę możliwości z odprowadzeniem do odbiorników poprzecznych. Konstrukcję nawierzchni należy zaprojektować na podbudowie z tłucznia kamiennego. Należy przewidzieć wykorzystanie istniejącej podbudowy z bruku. Konstrukcje nawierzchni należy zaprojektować w uzgodnieniu z Zamawiającym. Przebudowa jezdni i odwodnienia należy projektować w miarę możliwości w istniejącym pasie drogowym. Drugi etap - budowa ciągu pieszo-rowerowego zlokalizowanego za rowem na terenie przeznaczonym na poszerzenie pasa drogowego zgodnie z planem miejscowego zagospodarowania dla Gminy Żabia Wola . Ciąg będzie realizowany po pozyskaniu gruntu na ten cel. Projekt musi zawierać projektowane linie rozgraniczające dla pierwszego etapu i dla drugiego etapu przebudowy zaznaczone na odrębnej mapie kolorami dla odróżnienia kolejnych etapów oraz określenia docelowych linii rozgraniczających w celu umożliwienia wykonania mapy podziałowej. Projekt przebudowy ma spełniać wymagania określone w ustawie - Prawo budowlane (Dz. U. nr 207 poz.2016 z późniejszymi zmianami), w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, oraz posiadać wymagane przepisami uzgodnienia i zatwierdzenia. Warunki wykonania dokumentacji projektowej - zawartość dokumentacji projektowej: Projekt drogowy z uwzględnieniem odwodnienia należy wykonać w 5 egz. na mapie do celów projektowych w skali 1:500 z naniesieniem granic pasa drogowego, Elaborat terenowy - mapa zasadnicza z naniesionymi granicami pasa drogowego, projektowanymi liniami rozgraniczającymi i powierzchniami działek zajętych pod projektowaną drogę. Wypisy z rejestru gruntów dla działek zajętych pod projektowaną drogę oraz dla działek sąsiadujących, orientacyjną powierzchnię działek prywatnych zajmowanych pod projektowaną drogę, Raport oddziaływania na środowisko ( jeżeli zachodzi taka konieczność ), Decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych i inne opinie i zatwierdzenia wymagane prawem, Pozwolenie wodno-prawne (jeśli zachodzi taka konieczność) Projekt stałej organizacji ruchu, Trwała stabilizacja punktów wierzchołkowych trasy i geodezyjne określenie ich współrzędnych z naniesieniem na plan sytuacyjny oraz opis - wykaz punktów ze współrzędnymi geodezyjnym, Przedmiar robót zawierający szczegółowe wyliczenia przedmiarów, Kosztorys inwestorski w 2 egz. sporządzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzenia kosztorysów inwestorskich (Dz. U. Nr 130 poz. 1389 ze zm.), Określenie linii rozgraniczających, Nadzór autorski, Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót w odniesieniu do obowiązujących norm zgodnych z normami europejskimi w wersji elektronicznej - płyta CD Uzgodnienia ZUD, Wydziału Komunikacji w zakresie geometrii i inne uzgodnienia, i zatwierdzenia wymagane przepisami, Inwentaryzacja zieleni W przypadkach spornych obowiązkiem projektanta będzie dokonanie uzgodnień z właścicielami nieruchomości w zakresie przebiegu ciągu np. zebranie z mieszkańcami Pierwsza faza prac projektowych powinna objąć rozwiązanie geometryczne z uwzględnieniem wszystkich elementów drogi łącznie z projektowanymi liniami rozgraniczającymi w celu opracowania dokumentacji do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych i decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.10.00-3.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 3000 PLN
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. którzy 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie każdego wykonawcy odrębnie). - Wykonawca spełnia warunek, jeżeli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: a) Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał: co najmniej trzy projekty budowlane i wykonawcze - drogowe W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie. b) Wykonawca spełnia warunek jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia takich osób, spełniających co najmniej następujące wymagania: Projektant posiadający: uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Zamawiający nie żąda spełnienia tego warunku. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, ze zm.); B. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać muszą informacje potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Sposób oceny spełniania wszystkich warunków: na zasadzie spełnia/nie spełnia (bez znaczenia punktowego)..
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujące oświadczenia lub dokumenty dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; 2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, trzech projektów budowlanych i wykonawczych drogowych. odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem zakresu prac projektowych, ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; 5) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności; 6) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 5. wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 7) Dokumenty stwierdzające, że w/w osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia tj. oryginały lub kopie stosownych uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; 8) W przypadku składania oferty przez Konsorcjum bezwzględnie jest wymagane wskazanie składu grupy wykonawców oraz podmiotu wiodącego - pełnomocnika wraz z określeniem jego roli do występowania w imieniu grupy wykonawców, stosownie do zapisu art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (należy załączyć stosowne pełnomocnictwo). 9) Forma składania dokumentów: Dokumenty, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku konsorcjum do wniosku musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. Pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i zamawiającego. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania. Wykonawca powinien we wniosku podać dokładne dane adresowe, w szczególności zaleca się podanie nr faksu. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r., Nr 87, poz. 605 z póź. zm.) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-grodziski.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim. 05 - 825 Grodzisk Maz. ul. Traugutta 41.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim. 05 - 825 Grodzisk Maz. ul. Traugutta 41.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 6