Rewitalizacji budynku MUZEUM im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku wraz z założeniem parkowym
- Zamieszczono: 19.05.2010 r.
- Data składania ofert: 08.06.2010 r., godz. 12.00
- Data otwarcia ofert: 08.06.2010 r., godz. 12.30
OGŁOSZENIE
ZARZĄDU POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 19.05.2010 roku.
Zarząd Powiatu Grodziskiego z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kościuszki 30 ogłasza przetarg pisemny nieograniczony wykonanie „ Rewitalizacji budynku MUZ UM im. Anny i Jaro-sława Iwaszkiewiczów w Stawisku wraz z założeniem parkowym” w zakresie:
o remontu instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
o wykonania przyłącza kanalizacyjnego,
o modernizacji instalacji centralnego ogrzewania i kotłowni wraz z wykonaniem przyłącza ga-zowego do budynku wraz z instalacją gazową wewnętrzną,
o wykonania podjazdu dla osób niepełnosprawnych”
oznaczenie sprawy ZP.3431-5\10 w trzech niezależnych częściach:
o cześć I remont instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
o część II wykonanie przyłącza kanalizacyjnego do budynku wraz z podjazdem dla osób
niepełnosprawnych,
o część III wykonanie modernizacji instalacji centralnego ogrzewania i kotłowni wraz z
wykonaniem przyłącza gazowego do budynku wraz z instalacją gazową
wewnętrzną.
Ogłoszenie zostało umieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod pozycją 128729 – 2010
z dnia 19.05.2010r.
Zakres prac w części I obejmuje:
Wykonanie prac demontażowych starej instalacji elektrycznej w budynku Muzeum wraz z osprzętem, wyniesienie n/z z budynku i przebudowę istniejącego układu pomiarowego półpośredniego, wymianę tablic rozdzielczych i WLZ kablowych, instalacje elektryczna wewnętrzną oświetlenia, instalację elektryczną wewnętrzna siłową i gniazd wtykowych, instalację elektryczna wewnętrzna gniazd komputerowych 230V, sieć komputerową, instalacje telefoniczną wraz z komunikacją wewnętrzną, instalację domofonową, oświetlenie terenu i instalacje zewnętrzne, ochronę dodatkową od porażeń prądem elektrycznym, ochronę przepięciową, instalacje ppoż. i instalację odgromową obiektu. Szczegółowy zakres prac ujęty jest w dokumentacji technicznej – Projekt Budowlano-Wykonawczy wymiany instalacji elektrycznej i teletechnicznej w budynku Muzeum imienia Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów STAWISKO opracowanej przez firmę Instalatorstwo Elektryczne Zbigniew Bąkiewicz ul. Daniłowskiego 1A kod 05-820 Piastów – Reguły stanowiącej załącznik Nr 8 i przedmiaru robót - kosztorys ślepy załącznik nr 8a do Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia ( SIWZ) oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Elektrycznych załącznik nr 8b do SIWZ.
Zakres prac w części II obejmuje wykonanie przykanalika sanitarnego oraz podjazdu dla osób nie-pełnosprawnych:
Ścieki z budynku będą odprowadzane do istniejącego, przebiegającego przez teren działki kanału ciśnieniowego kanalizacyjnego o średnicy 200 mm. Podłączenie za pomocą wbudowanego trójnika siodłowego 200/50 mm PE. Odprowadzenie ścieków z budynku grawitacyjne rurami PCV o średni-cy 160 mm do studni pośredniej rewizyjnej S typu Wawin PVC/PE 315 mm z włazem typu ciężkiego i rurą teleskopową do projektowanej pompowni ścieków P-1. Istniejący odcinek kanalizacji od studni S wraz z istniejącym szambem do likwidacji ( wybranie ścieków i zasypanie piaskiem).
Zaprojektowano pompownię ścieków P-1 produkcji KSB Pompy i Armatura sp. Z o.o. ul. Chłopic-kiego 50 kod 04-275 Warszawa lub równoważną ( wymagana zgoda projektanta). Od pompowni
P-1 ścieki odprowadzane przewodem tłocznym z rur PE o średnicy 50 mm na ciśnienie 1 MPa.
Szczegółowy zakres prac ujęty jest w dokumentacji technicznej – Projekt Budowlany Przykanalika Sanitarnego i Przyłącza Wodociągowego opracowany przez firmę „ ERG” Projektowanie, Wyko-nawstwo Instalacji i Sieci Sanitarnych ul. Podgórna 92 kod 05-822 Milanówek stanowiącej załącznik Nr 9 i przedmiaru robót - kosztorys ślepy załącznik nr 9a do Specyfikacji Istotnych Warunków za-mówienia ( SIWZ) oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Sanitarnych załącznik nr 9b do SIWZ.
Wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych przewidziano jako wykonanie podjazdu betonowego z nachyleniem do 6% od poziomu istniejącego terenu do górnej części schodów wejściowych w szczy-cie budynku.
UWAGA: W ramach niniejszej części przetargu nie jest wykonywane przyłącze wodociągowe do
budynku. Będzie ono realizowane w ramach odrębnego postępowania bez udziału
dofinansowania unijnego jako inwestycja własna starostwa.
Zakres prac w części III obejmuje:
Wykonanie przyłącza gazowego średniego ciśnienia z rur PE Ø 32 x 3,0 SDR 11 o długości 240,50 metra od istniejącego gazociągu PE 63 mm w ulicy Gołębiej w Podkowie Leśnej. Włączenie w ist-niejący gazociąg za pomocą trójnika trójnika redukcyjnego TT 63/32 5 mm. Rury PE łączone przez zgrzewanie elektrokształtkami elektroporowymi. Przyłącze zakończone skrzynką gazomierzową
Z – 4 na ścianie budynku z reduktorem i gazomierzem ( gazomierz dostawa rozdzielni gazu).
Prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną – Projekt - Budowlany Projekt Techniczny Przyłącze Gazowe opracowany przez firmę Was- Gaz Józef Wasilewski ul. Miła 21 kod 05-827 Grodzisk Mazowiecki stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ.
Instalacja gazowa z rur stalowych od skrzynki gazowej na ścianie do pomieszczenia kotłowni w piw-nicach budynku – kotła gazowego oraz do pomieszczeń socjalnych muzeum na parterze budynku – kuchnia gazowa.
Instalacja wewnętrzna w pomieszczeniu kotłowni ( piwnica budynku) z rur stalowych czarnych Ø 25 mm długości 3,40 metra, Ø 20 mm długości 1,50 metra, Ø 15 mm długości 7,40 metra i wykonaniem podejścia do podłączenie pieca gazowego centralnego ogrzewania zakończonego zaworem kulowych 25 mm z filtrem i pod kuchnię gazową na parterze.
Prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną – Projekt - Budowlany Instalacja Gazowa opracowany przez firmę Was- Gaz Józef Wasilewski ul. Miła 21 kod 05-827 Grodzisk Mazowiecki stanowiącą załącznik nr 10a do SIWZ.
Instalacja centralnego ogrzewania z rur miedzianych w budynku wodna, pompowa niskoparametro-wa, z rozdziałem dolnym. Rury instalacji c. o. prowadzone po wierzchu ścian piwnic, zaś piony i gałązki grzejnikowe w pomieszczeniach wyższych w bruzdach. W pomieszczeniach nie ogrzewanych rury izolowane termicznie otulinami z pianki PE typu Thermaflekx. Przejścia przez stropy i ściany w tulejach ochronnych z PVC z uszczelnieniem pianką PU lub kitem silikonowym ( pomieszczenia mokre). Elementy grzejne płytowe firmy PURMO typu „C” lub równoważne z zaworami grzejnikowymi z głowicami termostatycznymi firmy DANFOSS typu RA-N z nastawą wstępną lub żeliwne typu TA-1 w pomieszczeniach wskazanych przez konserwatora zabytków. W łazienkach grzejniki łazienkowe. Każdy grzejnik podłączony do instalacji za pomocą dwóch zaworów umożli-wiających demontaż każdego grzejnika niezależnie od instalacji c.o. Źródłem ciepła będzie kocioł gazowy VITOGAS 100-F ( lub równoważny) o mocy 60 kW wyposażony w palnik atmosferyczny z regulatorem Vitotronic 200 obsługujący układ regulacji kotła, obiegu grzewczego z mieszaczem i regulacji ciepłej wody użytkowej. Przygotowanie c.w.u. odbywać się będzie w podgrzewaczu po-jemnościowym o pojemności 200 dcm3 z wężownicą grzewczą zasilaną wodą kotłową o mocy kata-logowej 31 kW.
Prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną – Projekt Wykonawczy Instalacji Central-nego Ogrzewania i Kotłowni Gazowej opracowaną przez firmę TERMA-AB Instalatorstwo Sanitar-ne, Ogrzewania Gazowe, Projektowanie, Doradztwo Apolinary Buczek ul. Szoslanda 11 kod 05-825 Adamowizna gmina Grodzisk Mazowiecki. Stanowiącą załącznik nr 10d do SIWZ.
Kosztorys ślepy instalacji gazowej to załącznik nr 10b do SIWZ a kosztorys ofertowy 10c.
Kosztorys ślepy instalacji c.o. i kotłowni gazowej to załącznik nr 10e do SIWZ a kosztorys ofertowy na tą część zamówienia to 10f. Ze względu na fakt iż instalacje gazowe i centralne ogrzewanie wraz z kotłownią gazową są jednym zadaniem inwestycyjnym w formularz ofertowy na tą część należy wstawić sumę wartości netto i brutto z kosztorysów uproszczonych inwestorskich ( instalacja gazowa zewnętrzna i wewnętrzna + instalacja c.o. i kotłownia gazowa).
Zakresy przewidzianych prac objętych niniejszym przetargiem zawierają kosztorysy ofertowe i ślepy w poszczególnych częściach zamówienia.
Zamówienie obejmuje również organizację placu budowy, przywrócenie terenu do stanu pierwotnego oraz wykonanie innych robót wymaganych technologią. Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.
Ewentualne roboty nieprzewidziane ( nie ujęte w kosztorysie ślepym i przedmiarze robót) rozliczane będą na osobne zlecenie kosztorysem powykonawczym jako roboty dodatkowe lub uzupełniające według podanych w ofercie stawek do kosztorysowania.
UWAGA: Budynek znajduje się pod ochroną konserwatorską. Realizację prac należy wykonać
umożliwiając normalną działalność muzeum. Firmy biorące udział w przetargu muszą
posiadać udokumentowane doświadczenie w zakresie prac remontowych i
inwestycyjnych w obiektach zabytkowych ( referencje).
Zgodnie z art. 93 Prawa zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. Nr 223 poz.
1655 z 2007 roku z późniejszymi zmianami) ust. 1a zamawiający może unieważnić
postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa
Członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA), które
zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia,
nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie
została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu.
Jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia
w części postępowania o udzielenie zamówienia przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
Zastosowane materiały muszą być nowe fabrycznie i posiadać ważne atesty higieniczne, aprobaty techniczne i ważne certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie.
Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
Zamawiający dopuszcza złożenie ofert równoważnych z tym, że parametry zaproponowanych urzą-dzeń i materiałów nie mogą być gorsze niż urządzeń i materiałów określonych w dokumentacji tech-nicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót ( STWiORB) we wszystkich częściach zamówienia. Udowodnienie równoważności należy do obowiązków wykonawcy ( ekspertyzy, certyfi-katy itp.).
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Warunki dodatkowe dotyczące przed-miotu zamówienia: wymagany okres gwarancji wynosi trzy lata od daty odbioru końcowego dla każ-dej z części zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwości zatrudnienia podwykonawców do wykonania prac:
• przyłącze gazowe do budynku wraz z instalacją gazową wewnętrzną,
• remont instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
• przykanalik sanitarny.
3.1. Wymagany termin realizacji zamówienia:
a) remont instalacji elektrycznych i teletechnicznych ( część I) – trzy miesiące od daty zawarcia umowy,
b) wykonania przyłącza kanalizacyjnego oraz podjazdu dla osób niepełnosprawnych
( część II) – dwa miesiące od daty zawarcia umowy,
c) modernizacji instalacji centralnego ogrzewania i kotłowni wraz z wykonaniem przy-łącza gazowego do budynku wraz z instalacją gazową wewnętrzną ( część III) – trzy miesiące od daty zawarcia umowy
3.2. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków:
3.3.1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – nie wymagane,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym do wy¬konania zamówienia, t.j w okresie ostatnich pięciu lat wykonali minimum dwie inwestycje o zbliżonym charakterze ( podanie adresu i kosztów inwestycji) - Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty budowlane o wartości co najmniej:
a) 150.000,0 zł brutto za jedno zadanie w I części zamówienia,
b) 60.000,0 zł brutto za jedno zadanie w II części zamówienia,
c) 120.000,0 zł brutto za jedno zadanie w III części zamówienia
wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone ( osobne dla każdej z części zamówienia),
3) dysponują osobami zdolnymi do wy¬konania zamówienia - Wykonawca wykaże, że do uczestniczenia w wykonaniu zamówienia dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia z kwalifikacjami zawodowymi dla minimum jednej osoby pełniącej rolę kierownika budowy, posiadającej uprawnienia budowane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń ( instalacje elektryczne, gazowe i sanitarne) oraz posiadającej aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego wraz z wykazaniem że osoba ta realizowała budowę minimum jednej roboty o wartości minimum: 150.000,0 zł brutto za jedno zadanie w I części zamówienia ,
60.000,0 zł brutto za jedno zadanie w II części zamówienia,
120.000,0 zł brutto za jedno zadanie w III części zamówienia
gdzie pełniła stanowisko kierownika budowy,
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za¬pewniającej wykonanie zamówienia - in-formację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdol-ność kredytową Wykonawcy odpowiadającą minimum 50% wartości zamówienia – wy-stawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
osobne dla każdej z trzech części zamówienia.
3.3.2. Wykonawca może polegać na zasobach wiedzy i doświadczeniu potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia – Wykonawca przedstawi, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3.3.4. Zamawiający w myśl art. 26 ust. 2a ustawy, żąda wskazania przez Wykonawcę nie później niż na dzień składania ofert spełnienia warunków, o których mowa w 22 ust. 1 Ustawy i braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy tj. wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy – oraz złożenia oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – oraz złożenia aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
3.3.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunki określone w punkcie 3.3.1.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 3.5 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.
Zamawiający na mocy art. 26 ust. 3 PZP wzywa wykonawców, którzy
w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie przetargu.
3.4 . Informacja o dokumentach jakie maja dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia
spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy oraz
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.
3.4.1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
a). posiadanie wiedzy i doświadczenia:
Należy wykazać wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty budowlane o wartości co najmniej:
150.000,0 zł brutto za jedno zadanie w I części zamówienia,
60.000,0 zł brutto za jedno zadanie w II części zamówienia,
120.000,0 zł brutto za jedno zadanie w III części zamówienia
za jedno zadanie wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykona-ne zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo (załącznik nr 5 do SIWZ osobny dla każdej z części zamówienia). Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b). dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia:
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowie-
dzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację
o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik nr 6 do SIWZ osobny dla każdej z części za-mówienia). Na etapie procedury przetargowej wystarczy oświadczenie, iż dana osoba posiada sto-sowne uprawnienia oraz przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Przed zawarciem umowy należy dostarczyć dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia oraz ważne za-świadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z posiadanym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
c). sytuacji ekonomiczno – finansowej:
Należy przedstawić informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w któ-rych Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy odpowiadającą minimum 50% wartości zamówienia – wy-stawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Osobne oświadczenia na każdą z części zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
3.5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
1. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
2. oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1, pkt. 2 ustawy – (załącznik Nr 4 do SIWZ),
3. wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3.5.1 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty, dla każdego z nich.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu zamierza polegać na zasobach wiedzy i doświadczenia innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia,
3.5.2 Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia wykonawczego do ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) w sprawie dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
3.5.3 Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
3.5.4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę.
3.5.4 Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych protokół
postępowania o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia.
3.6. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
1) będzie niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych,
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia ( SIWZ) z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 prawa zamówień publicznych,
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert,
6) zawiera błędy w obliczeniu ceny,
7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych ( Pzp),
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
O wykluczeniu z postępowania oraz o odrzuceniu oferty wykonawcy zostaną zawiadomieni niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Zawiadomienie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne.
1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę na każdą z trzech niezależnych części zamówienia. Treść oferty musi odpowiadać wymogom niniejszej specyfikacji.
2. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy Pzp.
3. Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezento-wania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
Każda zapisana strona (kartka) oferty musi być ponumerowana kolejnymi numerami.
Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
Potencjalni dostawy z innych państw członkowskich Unii Europejskiej mogą składać dokumenty równoważne odpowiadające polskim dokumentom wymaganym przez zamawiającego.
4. Osobą uprawnioną przez zamawiającego do kontaktu z wykonawcami jest:
1. Główny Specjalista d\s Zamówień Publicznych - Władysław Kuziara tel. ( 0-22) 724-05-01 wew,
202; e-mail: zp@powiat-grodziski.pl godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 800 ÷ 1600,
czwartek od 800 ÷ 1700 i w piątek od 800 ÷ 1500.
Warunki przetargu określa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia z załącznikami, którą
można nieodpłatnie otrzymać w pokoju nr 16 (budynek B) – faks ( 0-22) 724-30-49 lub pobrać
ze strony internetowej:
index.php.cmd=przetargi&opt=aktualne
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza również przekaz w/w dokumentów faksem oraz informacji drogą elektroniczną, pod warunkiem niezwłocznego ich potwierdzenia pisemnie. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje winny być kierowane na adres e-mail: zp@powiat-grodziski.pl lub starostwo@powiat-grodziski.pl.
Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie pod adres ul. Kościuszki 30 kod 05-825 Grodzisk Mazowiecki. Zapytania mogą być składane faksem pod numer: (0-22) nr 724-30-49 lub pocztą elektroniczną: zp@powiat-grodziski.pl lub starostwo@powiat-grodziski.pl. pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia treści zapytania na piśmie ( np. przesłania własnoręcznie podpisanego zapytania pocztą).
Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż:
1). na 6 dni przed upływem terminu składania ofert,
2).na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza
niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp,
- pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa
wyznaczonego terminu składania ofert.
Treść wyjaśnienia zostanie przekazana jednocześnie wszystkim Wykonawcom, którym doręczono Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia bez wskazania źródła zapytania jak również zamieszczona na stronie internetowej.
Zamawiający wzywa zgodnie z art. 26 ust. 3 Pzp wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.
Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, za-mawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na SIWZ zgodnie z art. 38 ust. 4 Pzp.
O każdej ewentualnej zmianie, zamawiający powiadomi niezwłocznie każdego z uczestników postę-powania. W przypadku, gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty, zamawiają-cy może przedłużyć termin składania ofert.
6. Termin związania ofertą wynosi: 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, na czas niezbędny do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego , z tym że zamawiający może tylko raz co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
Odmowa wyrażenia zgody, której mowa powyżej nie powoduje utraty wadium.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
3.7. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości kwoty:
na remont instalacji elektrycznych i teletechnicznych ( część I) – 5.000,0 złotych, ( słownie: pięć tysięcy złotych),
na wykonania przyłącza kanalizacyjnego oraz podjazdu dla osób niepełnosprawnych
( część II) – 2.000,0 złotych ( słownie: dwa tysiące złotych),
na modernizację instalacji centralnego ogrzewania i kotłowni wraz z wykonaniem przyłącza gazowego do budynku wraz z instalacją gazową wewnętrzną ( część III) – 3.000,0 złotych ( słownie: trzy tysiące złotych).
Wadium należy złożyć niezależnie na każdą z części przetargu na która jest składana oferta.
3.8 . Zamawiający wymaga wniesienia należytego zabezpieczenia umowy w wysokości 5% wartości
ceny ofertowej brutto na każdą z części zamówienia.
3.9. Kryterium oceny ofert stanowi cena brutto ( waga – 100%) niezależnie dla każdej z części
przetargu.
3.10. Oferty można składać do dnia 08.06.2010 roku do godziny 1200 w Sali obsługi ( parter)
Starostwa Powiatu Grodziskiego, w Grodzisku Mazowieckim ul. Kościuszki 30.
3.11. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.06.2010 roku o godzinie 1230 w sali konferencyjnej
( pokój Nr 3 parter) ul. Kościuszki 30 Grodzisk Mazowiecki.
Ogłoszenie wywieszono w dniu 19.05.2010 roku.
SIWZ
Załącznik Nr 1 do SIWZ
Załącznik Nr 1a do SIWZ
Załącznik Nr 1b do SIWZ
Załącznik Nr 2 do SIWZ
Załącznik Nr 2a do SIWZ
Załącznik Nr 2b do SIWZ
Załącznik Nr 3 do SIWZ
Załącznik Nr 4 do SIWZ
Załącznik Nr 5 do SIWZ
Załącznik Nr 5a do SIWZ
Załącznik Nr 5b do SIWZ
Załącznik Nr 6 do SIWZ
Załącznik Nr 6a do SIWZ
Załącznik Nr 6b do SIWZ
Załącznik Nr 7 do SIWZ
Załącznik Nr 8 do SIWZ
Załącznik Nr 8a do SIWZ
Załącznik Nr 8b do SIWZ
Załącznik Nr 8c do SIWZ
Załącznik Nr 9 do SIWZ
Załącznik Nr 9a do SIWZ
Załącznik Nr 9b do SIWZ
Załącznik Nr 9c do SIWZ
Załącznik Nr 10 do SIWZ
Załącznik Nr 10a do SIWZ
Załącznik Nr 10b do SIWZ
Załącznik Nr 10c do SIWZ
Załącznik Nr 10d do SIWZ
Załącznik Nr 10e do SIWZ
Załącznik Nr 10f do SIWZ
Kosztorysy ślepe w normie
aby pobrać kosztorysy należy na nich nacisnąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję zapisz jako
aby wypakować kosztorysy niezbędny jest darmowy program 7zip który można pobrać ze strony: http://www.dobreprogramy.pl/Zip,Program,Windows,12559.html