Główna treść strony
Wydział Finansowy
Siedziba, kontakty, zadania.
Adres:
ul. Daleka 11 A
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Kasa czynna:
poniedziałek, wtorek, środa w godz. 8.15 - 15.30,
czwartek w godz. 8.15 - 16.30,
piątek w godz. 8.15 - 14.30.
Kontakt:
tel.: (22) 300 85 28
Skarbnik
Ewa Szadkowska
Zadania
W ramach struktury organizacyjnej Wydziału Finansowego funkcjonują:
1) Referat Budżetu i Planowania, bezpośrednio podległy Skarbnikowi.
2) Referat Finansowo-Księgowy, którym kieruje kierownik Referatu. Do zadań kierownika Referatu Finansowo-Księgowego, należy bieżący nadzór merytoryczny podległej komórki organizacyjnej.
Do podstawowych zadań Referatu Budżetu i Planowania należy prowadzenie następujących spraw:
1) opracowywanie projektu budżetu wraz z uzasadnieniem tj. planu dochodów, wydatków, innych tabel i załączników,
2) opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej Powiatu wraz z objaśnieniami,
3) przygotowywanie wieloletniej prognozy finansowej Powiatu oraz zmian tej prognozy,
4) sporządzanie uchwały budżetowej oraz uchwał w sprawie zmian w budżecie,
5) nadzorowanie prawidłowości realizacji zatwierdzonych planów finansowych jednostek powiatowych,
6) nadzór nad realizacją budżetu Powiatu,
7) dokonywanie analizy wykonania budżetu,
8) prowadzenie ewidencji księgowej budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
9) przekazywanie środków finansowych dla podległych jednostek budżetowych w ramach limitów wynikających z otrzymanych dotacji, planów finansowych i harmonogramów,
10) prowadzenie rozliczeń podatku VAT Powiatu,
11) sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego składającego się z: bilansu z wykonania budżetu, łącznego bilansu jednostek budżetowych, łącznego rachunku zysków i strat jednostek budżetowych, łączne zestawienia zmian w funduszu jednostek budżetowych, informacji dodatkowej obejmującej dane z informacji dodatkowych jednostek budżetowych oraz skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego,
12) sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki samorządu terytorialnego,
13) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu, kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, przebiegu wykonania planu finansowego Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku oraz Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim,
14) sporządzanie sprawozdań wydatkowych z zakresu polityki społecznej, pomocy społecznej i rodziny,
15) przygotowywanie umów w sprawie udzielania dotacji oraz dokonywanie płatności i rozliczeń z tym związanych,
16) gospodarowanie środkami finansowymi w celu zapewnienia płynności finansowej Powiatu,
17) przygotowywanie wniosków i rozliczeń związanych z zaciągnięciem pożyczek, kredytów oraz uzyskaniem dofinansowania w formie dotacji,
18) współdziałanie z bankiem prowadzącym rachunki Starostwa, Urzędem Skarbowym, Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Marszałkowskim, Wojewodą i innymi jednostkami w zakresie spraw finansowych Powiatu.
Do podstawowych zadań Referatu Finansowo-Księgowego należy prowadzenie następujących spraw:
1) rozliczanie dochodów Skarbu Państwa, Starostwa tj. opłat z tytułu: użytkowania wieczystego, przekształceń użytkowania wieczystego w prawo własności, sprzedaży, odszkodowań, najmu i dzierżawy oraz z tytułu pobieranych opłat za uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy,
2) prowadzenie rozliczeń podatku VAT Starostwa ,
3) dokonywanie rozliczeń podatkowych z Urzędem Skarbowym,
4) dokonywanie rozliczeń z ZUS,
5) planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa,
6) sporządzanie list płac i zasiłków pracowników Starostwa oraz prowadzenie kart płacowych (dokumentacji płacowej),
7) rozliczanie umów zlecenia i umów o dzieło, w tym prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych,
8) prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
9) prowadzenie ewidencji księgowej i sprawozdawczości Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
10) obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
11) prowadzenie rejestru umów placówek opiekuńczo – wychowawczych i rodzin zastępczych oraz dokonywanie płatności i rozliczeń z tym związanych,
12) przyjmowanie wadiów i zabezpieczeń oraz ich ewidencja księgowa,
13) sporządzanie sprawozdania finansowego Starostwa składającego się z: bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej,
14) prowadzenie ewidencji opłat komunikacyjnych i ewidencyjnych oraz sporządzanie miesięcznych sprawozdań dotyczących opłat ewidencyjnych do Ministra Spraw Wewnętrznych,
15) ewidencja księgowa środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
16) przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji oraz jej rozliczanie,
17) windykacja należności Starostwa przy współudziale z innymi wydziałami oraz Zespołem Radców Prawnych,
18) prowadzenie ewidencji księgowej Starostwa oraz gospodarki finansowej Starostwa zgodnie z obowiązującymi przepisami,
19) regulowanie drogą elektroniczną płatności wobec kontrahentów i pracowników Starostwa,
20) sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki Starostwa,
21) obsługa finansowa Pracowniczych Planów Kapitałowych dla pracowników Starostwa.
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Ewa Szadkowska - Skarbnik Powiatu |
Wprowadził: |
Elwira Strzelczyk, data: 23.06.2003 r., godz. 12.00 |
Ostatnia aktualizacja: |
Elwira Strzelczyk, data: 14.02.2023 r., godz. 13.54 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
14.02.2023 r., godz. 13.54 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
02.07.2021 r., godz. 14.24 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
12.09.2019 r., godz. 17.41 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
19.04.2017 r., godz. 15.32 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
15.12.2015 r., godz. 11.15 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
15.12.2015 r., godz. 11.13 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
23.08.2010 r., godz. 10.35 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
23.06.2003 r., godz. 12.00 |
Elwira Strzelczyk |
Dodanie strony do BIP. |