Relacja z posiedzenia Zarządu Powiatu Grodziskiego, które odbyło się w dniu 4 grudnia 2024 roku.
Zarząd podjął decyzje i uchwały w następujących sprawach:
- udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Grodzisku Mazowieckim,
- przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia o wartości poniżej kwoty 130 000 złotych na świadczenie usług obejmujących nadzór nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie gmin: Żabia Wola, Jaktorów, Baranów, Grodzisk Mazowiecki, oraz na terenie miast: Grodzisk Mazowiecki, Podkowa Leśna, Milanówek, powiat grodziski,
- zdecydowano wystąpić do Wojewody Mazowieckiego w sprawie przekazania w formie darowizny na rzecz Powiatu Grodziskiego nieruchomości położonej w Milanówku przy
ul. Kościuszki 32 na cel zorganizowania w tym miejscu filii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej,
- sporządzenia i podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do oddania w najem,
- Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg poinformowała o aktualnej sytuacji związanej z obecnie trwającymi inwestycjami na drodze powiatowej w Zarębach w gminie Żabia Wola oraz budowie ronda w Cegłowie w gminie Baranów,
- zatwierdzenia wyniku postępowania i udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych na „Zakup sprzętu informatycznego w ramach przedsięwzięcia pn. „Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie logistyki z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim” o wartości, która jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych.
- zmiany zakresu prac inwestycji realizowanej pn. „Remont parteru i pierwszego piętra budynku Zespołu Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim po pożarze”,
- przekazano do właściwych merytorycznie komórek projekt „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Wężyk w gminie Grodzisk Mazowiecki Obszar I i Obszar II” i prognozy oddziaływania na środowisko,
- przyjęto do wiadomości wnioski z kontroli przeprowadzonej przez Komisję rewizyjną Rady Powiatu Grodziskiego, przedmiotem której był „Poziom uzupełnienia subwencji oświatowej z budżetu Powiatu w roku 2023,
- Sekretarz Powiatu poinformowała o wszczęciu postępowania nadzorczego w stosunku do uchwały Rady Powiatu Grodziskiego nr 42/VII/24 z dnia 31 października 2024 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2025 r. W uzgodnieniu z zespołem Radców Prawnych Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, Sekretarz Powiatu ustaliła, że należy dokonać korekty zapisów w czterech paragrafach uchwalonego Programu. W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na skierowanie pod obrady właściwej Komisji, projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 42/VII/24 w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2025 r.
Poruszone zostały także sprawy różne i wolne wnioski:
- Starosta poinformował o trwających pracach w budynku Zespołu Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim. Do końca stycznia 2025 r. planowane jest wykonanie stropu i wyremontowanie parteru, zaś I piętro w połowie lutego. O postępach prac poinformowani zostali rodzice uczniów podczas spotkania zorganizowanego na terenie szkoły.
- Sekretarz Powiatu poinformowała, że Powiat Grodziski uzyskał dofinansowanie w wysokości 6 170 898 zł w ramach projektu partnerskiego z Gminami Grodzisk Mazowiecki, Michałowice, Brwinów oraz Powiatem Pruszkowskim pn. „Rozwój mobilności miejskiej poprzez budowę tras rowerowych w gminach powiatu grodziskiego i pruszkowskiego” ze środków programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Działanie 3.2 Mobilność miejska w ZIT, typ projektów: Infrastruktura rowerowa i piesza. W ramach dofinansowania Powiat wybuduje ścieżki pieszo – rowerowe na ul. Jabłoniowej w Urszulinie, ul. Kasztanowej w Zarębach oraz ul. Montwiłła i ul. Osowieckiej w Grodzisku Mazowieckim i w Adamowiźnie.
Podjęto również szereg decyzji w sprawie stanu prawnego dróg i rozliczeń finansowych oraz w sprawach indywidualnych mieszkańców.