Relacja z posiedzenia Zarządu Powiatu Grodziskiego, które odbyło się w dniu 19 lutego 2025 roku.
Zarząd podjął decyzje i uchwały w następujących sprawach:
- zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żwirki i Wigury 4,
- powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żwirki i Wigury 4,
- zatwierdzenia przedstawionego przez Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej” w Warszawie – sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego pt. „Przeprowadzenie zajęć warsztatowo-edukacyjnych dla młodzieży szkół ponadpodstawowych, ich rodziców i nauczycieli, w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz agresji rówieśniczej w szkołach”,
- zatwierdzenia przedstawionego przez Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych Archidiecezji Warszawskiej z siedzibą w Warszawie, sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego pt.: „Finasowanie dowozu osób z niepełnosprawnościami - uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy Katolickiego Stowarzyszenia Niepełnosprawnych Archidiecezji Warszawskiej w Podkowie Leśnej”,
- udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Zespołu Szkół Technicznych i Licealnych Nr 2 w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kilińskiego 8c do reprezentowania Powiatu Grodziskiego we wszelkich relacjach z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie dotyczących udziału Powiatu Grodziskiego w programie Erasmus +, w tym do składania w imieniu i na rzecz Powiatu Grodziskiego oświadczeń woli i wiedzy dla Fundacji,
- przyjęto i przekazano Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie założenia Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie logistyki z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim, ul. Kilińskiego 8c, 05-825 Grodzisk Mazowiecki,
- zaopiniowania zmian w regulaminie organizacyjnym Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku,
- wyrażono zgodę na utworzenie dodatkowego 1 etatu pracownika obsługi konserwatora w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych Nr 2 w Grodzisku Mazowieckim,
- uchwały zmieniającej uchwałę nr 209/2025 Zarządu Powiatu Grodziskiego z dnia 12.02.2025 r. w sprawie wydania opinii do wniosku o uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania p.n.: „Projekt rozbudowy ul. Radońskiej w rejonie skrzyżowania o ruchu okrężnym u zbiegu ulic Radońska i E. Plater w Grodzisku Mazowieckim – Etap 1”,
- zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatu Grodziskiego,
- zatwierdzenia przedstawionego przez Fundację Togatus Pro Bono z siedzibą w Olsztynie rozliczenia dotacji udzielonej w 2024 roku,
- zatwierdzenia przedstawionego przez Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku rozliczenia dotacji podmiotowej udzielonej w 2024 roku w wysokości 1 300 000 zł.
- zatwierdzenia przedstawionego przez Powiat Żyrardowski rozliczenia dotacji udzielonej w 2024 roku w wysokości 20 000 zł,
- zatwierdzenia przedstawionego przez Komendanta Stołecznego Policji rozliczenia dotacji celowej udzielonej w 2024 roku w wysokości 250 000 zł,
- przyjęto i przekazano Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Grodziskiego,
- przyjęto i przekazano Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Grodziskiego,
- przyjęto i przekazano Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta Podkowa Leśna,
- przekazano do właściwych merytorycznie komórek zawiadomienie Wójta Gminy Jaktorów w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Chyliczki w granicach administracyjnych,
- omówiono program sesji Rady Powiatu, która odbędzie się 27 lutego br.
Dyrektor Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku pokrótce poinformowała o bieżących wydarzeniach w placówce m.in. o ograniczonej dostępności dla zwiedzających w okresie 22.02-14.03 br. ze względu na obecność scenografii filmowej oraz o przygotowaniach do obchodów 100-lecia Miasta Podkowa Leśna.
Podjęto również szereg decyzji w sprawie stanu prawnego dróg i rozliczeń finansowych oraz w sprawach indywidualnych mieszkańców.