Główna treść strony
Sesja nr 03
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO 21 grudnia 2006 roku
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
21 grudnia 2006 roku odbyło się trzecie posiedzenie Rady Powiatu Grodziskiego. W trakcie orad podjęte zostały m. in. uchwały:
• w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki
przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród ze specjalnego
funduszu nagród oraz określającego sposób obliczania i wypłacania wynagrodzenia
za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli szkół
i placówek prowadzonych przez Powiat Grodziski.
Ustala się regulamin określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród ze specjalnego funduszu nagród oraz określającego sposób obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Grodzisk. W sprawach nieuregulowanych niniejszą uchwałą zastosowanie mają przepisy ustawy – Karta Nauczyciela wraz z przepisami wykonawczymi.
REGULAMIN NA ROK 2007
określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, nagród ze specjalnego funduszu nagród oraz określającego sposób obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Grodziski.
§ 1
1. Regulamin określa wysokość oraz warunki przyznawania:
I dodatku za wysługę lat,
II dodatku motywacyjnego,
III dodatku funkcyjnego,
IV dodatku za warunki pracy,
V ustalenia sposobu obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw,
VI nagród ze specjalnego funduszu nagród.
2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1) Karcie Nauczyciela – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2006 r. Dz. U. nr 97, poz. 674),
2) rozporządzeniu - należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od (Dz. U. z 2005 r. Nr 22, poz. 181, z późn. zm.),
3) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Grodziskiego,
4) szkole – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, dla których organem prowadzącym jest Powiat Grodziski,
5) dyrektorze lub wicedyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora lub wicedyrektora jednostki, o której mowa w pkt 4,
6) nauczycielach – należy przez to rozumieć również wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych, o których mowa w pkt 4,
7) roku szkolnym - należy przez to rozumieć okres pracy szkoły od 1 września danego roku szkolnego do 31 sierpnia roku następnego,
8) klasie - należy przez to rozumieć także oddział lub grupę w szkole,
9) uczniu - należy przez to rozumieć także wychowanka i słuchacza,
10) tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin - należy przez to rozumieć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym mowa w art. 42 ust. 3, art. 42 ust. 4a oraz ustalony na podstawie art. 42 ust. 6, art. 42 ust. 7 pkt 3 ustawy Karta Nauczyciela.
I. DODATEK ZA WYSŁUGĘ LAT
§ 2
1. Dodatek za wysługę lat uzależniony jest od okresu zatrudnienia zgodnie z art. 33 ust. 1 Karty Nauczyciela.
2. Szczegółowe przypadki zaliczania okresów zatrudnienia i innych okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat ustala się zgodnie z §5 rozporządzenia wymienionego w §1 ust. 2 niniejszego regulaminu.
3. Dodatek za wysługę lat przysługuje za dni, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby lub konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
II. DODATEK MOTYWACYJNY
§ 3
W zależności od jakości pracy, w tym spełniania ogólnych oraz szczegółowych warunków, o których mowa w rozporządzeniu oraz w § 4 niniejszego regulaminu nauczycielowi, w tym nauczycielowi któremu powierzono stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły może być przyznany dodatek motywacyjny.
§ 4
1. Dodatek motywacyjny może być przyznany nauczycielowi za:
1) uzyskiwanie udokumentowanych osiągnięć dydaktycznych uczniów, a w szczególności:
a) osiągnięć edukacyjnych, ocenianych z uwzględnieniem możliwości uczniów oraz warunków pracy nauczycieli,
b) osiągnięć w konkursach, turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym,
2) uzyskiwanie wybitnych osiągnięć wychowawczo-opiekuńczych, a w szczególności:
a) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację, planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych,
b) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy z ich rodzicami, czynne i stałe przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom,
c) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną,
3) stałe podnoszenie kwalifikacji skutkujące adaptacją i praktycznym stosowaniem nowoczesnych metod nauczania wychowania realizowanych we współpracy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi instytucjami wspomagającymi,
4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela,
5) jakość świadczonej pracy związanej z powierzanym stanowiskiem kierowniczym, dodatkowym zadaniem lub zajęciem,
6) zaangażowanie w realizację zadań niezwiązanych z prowadzeniem zajęć lekcyjnych, a w szczególności:
a) udział w organizowaniu imprez i uroczystości szkolnych,
b) udział w komisjach przedmiotowych i innych zespołach,
c) opiekowanie się samorządem uczniowskim lub innymi organizacjami uczniowskimi działającymi na terenie szkoły, prowadzenie lekcji koleżeńskich oraz uczestnictwo w innych rodzajach działań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli,
d) podejmowanie innych zadań zapisanych w statucie szkoły.
2. W stosunku do dyrektora szkoły bierze się pod uwagę również:
1) prawidłową organizację pracy,
2) jakość sprawowanego nadzoru pedagogicznego i kontroli wewnętrznej,
3) prawidłowość realizacji budżetu szkoły i przestrzeganie dyscypliny finansowej,
4) działalność na rzecz rozwoju oraz osiągnięć szkoły,
5) współpracę z Radą Pedagogiczną, Radą Szkoły, Samorządem Uczniowskim,
6) współpracę z różnymi organizacjami i instytucjami mającymi na celu wspomaganie działalności zadań statutowych szkoły.
§ 5
1. Średnia wartość dodatku motywacyjnego w szkole z zastrzeżeniem ust. 2 nie może przekraczać ogólnej wartości zabezpieczenia środków przeznaczonych na wynagrodzenia nauczycieli, w wysokości do 3% funduszu płac nauczycieli zawartego w uchwale budżetowej obowiązującej w dniu 1 stycznia 2007 roku.
2. Zapisu ust. 1 nie stosuje się do dodatku dyrektora szkoły i nauczyciela doradcy metodycznego. Dla dyrektorów tworzy się fundusz dodatku motywacyjnego w budżecie Powiatu w wysokości do 50% wynagrodzenia zasadniczego dyrektora, a dla nauczyciela doradcy metodycznego w wysokości do 30% wynagrodzenia zasadniczego.
3. Dodatek motywacyjny przyznaje się w granicach przyznanych szkole środków w uchwale budżetowej obowiązującej w dniu 1 stycznia 2007 r.
§ 6
1. Ustala się wysokość dodatku motywacyjnego:
1) dla nauczycieli – do 30% osobistego wynagrodzenia zasadniczego,
2) dla dyrektorów szkół – do 50% osobistego wynagrodzenia.
§ 7
1. Wysokość dodatku motywacyjnego dyrektorowi szkoły oraz doradcy metodycznemu ustala Starosta, a pozostałym nauczycielom dyrektor szkoły.
2. Dodatek motywacyjny jest przyznawany na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy.
§ 8
Dodatek motywacyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.
III. DODATEK FUNKCYJNY
§ 9
Do uzyskania dodatku funkcyjnego uprawnieni są nauczyciele, którym powierzono:
1) stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły albo inne stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły,
2) wychowawstwo klasy,
3) funkcję opiekuna stażu,
4) obowiązki doradcy metodycznego.
§ 10
1. Dodatek funkcyjny przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie stanowiska lub funkcji, z którymi związany jest ten dodatek, a jeżeli powierzenie stanowiska lub funkcji nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.
2. Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, w okresie urlopu dla poratowania zdrowia, w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze oraz od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel zaprzestał pełnienia z innych powodów obowiązków, do których jest przypisany ten dodatek, a jeżeli zaprzestanie pełnienia obowiązków nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.
§ 11
1. Dodatek, o którym mowa w § 9 przysługuje również nauczycielom, którym powierzono obowiązki kierownicze w zastępstwie, z zastrzeżeniem § 10 ust. 2, prawo do dodatku powstaje od pierwszego dnia miesiąca po upływnie jednomiesięcznego okresu pełnienia zastępstwa i gaśnie z pierwszym dniem miesiąca następującego po zaprzestaniu pełnienia tych obowiązków.
1) Nauczyciel, któremu powierzono stanowisko kierownicze na czas określony traci prawo do dodatku funkcyjnego z upływem tego okresu, a w razie wcześniejszego odwołania – z końcem miesiąca, w którym nastąpiło odwołanie, a jeżeli odwołanie nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.
2) Dodatek w stawce ustalonej dla dyrektora szkoły przysługuje wicedyrektorowi szkoły od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po 3 miesiącach zastępstwa.
§ 12
Przy ustalaniu wysokości dodatku funkcyjnego dla:
1) dyrektora szkoły bierze się pod uwagę:
a) prawidłową organizację pracy, poprawność pod względem formalno-prawnym podejmowanych decyzji oraz ich zasadności,
b) jakość sprawowanego nadzoru pedagogicznego i kontroli wewnętrznej,
c) liczbę oddziałów i liczbę stanowisk kierowniczych w szkole,
d) liczbę pracowników pedagogicznych i obsługi,
e) ilość jednostek objętych obsługą finansową,
f) prawidłowość realizacji budżetu szkoły i przestrzeganie dyscypliny finansowej,
g) działalność na rzecz rozwoju oraz osiągnięć szkoły,
h) współpracę z Radą Pedagogiczną, Radą Szkoły i Samorządem Uczniowskim,
i) współpracę z różnymi organizacjami i instytucjami mającą na celu wspomaganie działalności zadań statutowych szkoły,
j) terminowość i rzetelność wykonywanych zadań,
k) zmianowość,
2) doradcy metodycznego bierze się pod uwagę:
a) liczbę nauczycieli objętych wsparciem metodycznym,
b) dodatkowe czynności wynikające z pełnionej funkcji w zakresie:
współpracy z Okręgową Komisją Egzaminacyjną,
sporządzania diagnoz, analiz i raportów ewaluacyjnych,
udziału w badaniach jakości pracy szkół,
współpracy z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli.
§ 13
Tabela nr 1. Dodatki funkcyjne przysługujące nauczycielom wymienionym w § 9 niniejszego regulaminu.
L.P. STANOWISKA Miesięcznie
w zł. od - do
1. Szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły zawodowe, szkoły ponadgimnazjalne
Dyrektor szkoły liczącej do 8 oddziałów 250 – 600
Dyrektor szkoły liczącej od 9 do 16 300 – 800
Dyrektor szkoły liczącej 17 oddziałów i więcej 400 – 1200
Wicedyrektor 300 – 600
Kierownik szkolenia praktycznego 250 – 550
Wychowawca klasy 50 – 200
Opiekun stażu 30 – 60
Doradca metodyczny 300 - 800
2. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Dyrektor 300 – 700
3. Ognisko Plastyczne
Dyrektor 250 – 500
§ 14
1. Wysokość dodatku funkcyjnego dyrektorowi szkoły oraz doradcy metodycznemu ustala Starosta, a pozostałym nauczycielom wymienionym w § 9 regulaminu – dyrektor szkoły w ramach posiadanych środków finansowych.
2. Dodatek funkcyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.
IV. DODATKI ZA WARUNKI PRACY
§ 15
1. Dodatki za warunki pracy przysługują nauczycielom pracującym w trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia warunkach.
2. Za pracę w warunkach trudnych uznaje się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 6 rozporządzenia.
3. Za pracę w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 7 rozporządzenia.
4. Za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia uznaje się pracę określoną w odrębnych przepisach.
5.
§ 16
Wysokość dodatku za trudne warunki pracy wynosi miesięcznie:
1) dla nauczycieli szkoły specjalnej – 180, 00 zł,
2) dla nauczycieli Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej – 100,00 zł,
3) dla nauczycieli CKP prowadzących zajęcia z uczniami klas szkoły specjalnej – 180,00 zł,
4) dla nauczycieli pracujących w oddziałach łączonych – 150,00 zł.
§ 17
Dodatek za trudne warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, z którą dodatek jest związany oraz w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego.
§ 18
Dodatek za trudne warunki pracy wypłaca się w całości, jeżeli nauczyciel realizuje w takich warunkach cały obowiązujący go wymiar zajęć oraz w przypadku, gdy nauczyciel, któremu powierzono stanowisko kierownicze realizuje w tych warunkach obowiązujący go wymiar zajęć.
Dodatek wypłaca się w odpowiedniej części, jeżeli nauczyciel realizuje w trudnych warunkach tylko część obowiązującego wymiaru lub jeżeli jest zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin.
§ 19
Z tytułu pracy w warunkach uciążliwych przysługuje dodatek w wysokości 100,00 zł. miesięcznie.
§ 20
Dodatek za uciążliwe warunki pracy przysługuje nauczycielom, którzy w danym miesiącu przepracowali co najmniej 40 godzin w takich warunkach.
§ 21
1. Dodatek za uciążliwe warunki pracy przysługuje mimo niespełnienia warunku, o którym mowa w § 20 w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego.
2. W przypadku zbiegu tytułów do dodatku za trudne lub uciążliwe warunki pracy nauczyciela przysługuje prawo do dodatku z każdego tytułu.
3.
§ 22
1. Dodatek za trudne, uciążliwe i szkodliwe warunki pracy dyrektorowi szkoły przyznaje Starosta Powiatu Grodziskiego, nauczycielom przyznaje dyrektor szkoły.
2. Dodatki za trudne, uciążliwe i szkodliwe warunki pracy wypłaca się z dołu.
V. WYNAGRODZENIE ZA GODZINY PONADWYMIAROWE I GODZINY DORAŹNYCH ZASTĘPSTW
§ 23
1. W szczególnych wypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu nauczania w szkołach lub zapewnienia opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, nauczyciel może być zobowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami, których liczba nie może przekroczyć ¼ tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć. Przydzielanie nauczycielowi większej liczby godzin ponadwymiarowych może wystąpić wyłącznie za jego zgodą, jednak w wymiarze nie przekraczającym ½ tygodniowego obowiązującego wymiaru godzin.
2. Nauczyciel, który realizuje tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć zgodnie z art. 42 ust. 4a Karty Nauczyciela, nie może mieć przydzielonych godzin ponadwymiarowych, z wyjątkiem doraźnych zastępstw.
§ 24
1. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa wypłaca się według stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatków za warunki pracy.
2. Przez godzinę ponadwymiarową rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
3. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela lub dni ustawowo wolne od pracy oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają się lub kończą w środku tygodnia – za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się obowiązkowy tygodniowy wymiar zajęć nauczyciela pomniejszony o 1/5 tego wymiaru (lub 1/4 gdy dla nauczyciela ustalono 4-dniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień ustawowo wolny od pracy. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu nie może być jednak większa niż liczba godzin przydzielonych w planie organizacyjnym.
4. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową ustala się dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkami za warunki pracy, jeżeli praca w tej godzinie została zrealizowana w warunkach uprawniających do dodatku) przez miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w ramach godzin ponadwymiarowych nauczyciela.
5. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela, o której mowa w § 23 ust. 2, uzyskuje się mnożąc obowiązkowy tygodniowy wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.
6. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie przysługuje za dni, w których nauczyciel nie realizuje zajęć z powodu przerw przewidzianych przepisami o organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęć w środku tygodnia oraz za dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Godziny ponadwymiarowe przypadające w dni, w których nauczyciel nie mógł realizować z przyczyn leżących po stronie pracodawcy w szczególności w związku z:
1) zawieszeniem zajęć z powodu epidemii lub mrozów,
2) wyjazdem uczniów na wycieczki lub imprezy,
3) chorobą ucznia nauczanego indywidualnie, trwającą nie dłużej niż tydzień,
4) rekolekcjami,
- traktuje się jako godziny faktycznie odbyte, pod warunkiem, że w tych godzinach nauczyciel będzie świadczył prace na rzecz szkoły zlecone przez dyrektora.
7. Dyrektorowi oraz innym nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze, nie przysługuje prawo do wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych godzin zastępstw.
§ 25
Pracę w Szkolnym Zespole Egzaminacyjnym i Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ponad wyznaczony w organizacji roku szkolnego wymiar czasu pracy należy traktować jak pracę w godzinach ponadwymiarowych.
§ 26
Wynagrodzenie za godzinę, o której mowa w § 23, przysługuje za godziny faktycznie zrealizowane.
§ 27
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw wypłaca się z dołu.
VI. NAGRODY ZE SPECJALNEGO FUNDUSZU NAGRÓD
§ 28
Środki na nagrody w ramach specjalnego funduszu nagród nauczycieli w wysokości 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli tworzy się w budżecie Powiatu, z tym, że:
1) 70 % kwoty przekazuje się do dyspozycji dyrektora szkoły,
2) 30% kwoty pozostaje do dyspozycji Starosty.
§ 29
Nagrody dyrektora przyznaje się w szczególności za:
1) dbanie o wysoką jakość zajęć dydaktycznych poprzez stałe podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej,
2) osiąganie wymiernych efektów w pracy dydaktycznej (konkursy przedmiotowe, olimpiady),
3) podejmowanie działań na rzecz urządzenia i wyposażenia własnego warsztatu pracy,
4) wykazywanie się pomysłowością i inicjatywą w stosowaniu różnych form, metod i środków celem aktywizowania uczniów w procesie nauczania,
5) rozwijanie indywidualnych cech uczniów i wspomaganie ich wszechstronnego rozwoju,
6) współpracę ze środowiskiem szkoły w celu ujednolicenia procesu wychowawczego,
7) opracowywanie i upowszechnianie własnych doświadczeń pedagogicznych,
8) kierowanie zespołem nauczycieli,
9) zaangażowanie w prace na rzecz szkoły,
10) prawidłowe prowadzenie dokumentacji,
11) podejmowanie współpracy z instytucjami i organizacjami celem wspomagania działalności statutowej szkoły.
§ 30
Nagrody Starosty Grodziskiego są przyznawane:
1. nauczycielom w szczególności za:
1) wzorową realizację zajęć dydaktycznych potwierdzoną wynikami nadzoru pedagogicznego lub oceną jej uczestników,
2) dbałość o jakość kontroli i oceny oraz analizy własnej pracy dydaktycznej,
3) wykazywanie się pomysłowością i inicjatywą w stosowaniu różnych form, metod i środków celem aktywizowania uczniów w procesie nauczania,
4) prowadzenie działalności mającej na celu zwalczanie wśród dzieci i młodzieży przejawów patologii społecznej,
5) współpracę ze środowiskiem szkoły w celu ujednolicenia procesu wychowawczego,
6) podejmowanie działań innowacyjnych i nowatorskich,
7) kierowanie zespołem nauczycielskim, problemowo-zadaniowym, przedmiotowym oraz wychowawczym,
8) zaangażowanie w pracę na rzecz szkoły,
9) skuteczne podejmowanie współpracy z instytucjami i organizacjami w celu wspomagania działalności statutowej szkoły.
2. dyrektorom szkół szczególności za:
1) bardzo dobrą organizację szkoły,
2) diagnozowanie pracy szkoły i wdrażanie procedur budowania jakości w szkole,
3) kreowanie postaw proaktywnych wobec szkoły, dbałość o wysoki poziom pracy szkoły i odpowiedni dobór kadry,
4) osiąganie przez szkołę bardzo dobrych wyników dydaktyczno-wychowawczych, liczny udział w olimpiadach, konkursach, zawodach sportowych itp.,
5) tworzenie warunków do rozwoju działalności pozalekcyjnej i pozaszkolnej,
6) inicjowanie różnych działań rady pedagogicznej lub rady rodziców służących podnoszeniu jakości pracy szkoły,
7) umiejętne gospodarowanie środkami finansowymi określonymi w zatwierdzonym planie finansowym,
8) pozyskiwanie środków pozabudżetowych na rzecz szkoły i prawidłowe nimi gospodarowanie,
9) dbałość o bazę i mienie szkoły,
10) terminową realizację powierzonych zadań i wydanych zaleceń przez organ prowadzący,
11) umiejętność słuchania i budowania stosunków interpersonalnych,
12) umiejętność reprezentowania szkoły na zewnątrz,
13) współdziałanie z organizacjami związkowymi i organem prowadzącym szkołę.
§ 31
1. Nauczyciele i dyrektorzy szkół typowani do Nagrody Starosty powinni posiadać wyróżniającą ocenę pracy. Okres pomiędzy uzyskaniem oceny pracy a wystąpieniem z wnioskiem o przyznanie Nagrody Starosty Grodziskiego nie może być dłuższy niż 5 lat
2. Nagroda Starosty Grodziskiego może być przyznana nauczycielowi nie wcześniej niż po przepracowaniu 3 lat w szkole, dla której organem prowadzącym jest Powiat Grodziski.
3. Zasady i tryb przyznawania nauczycielom nagród dyrektora określają regulaminy przyjmowane przez dyrektorów szkół w porozumieniu z zakładowymi organizacjami związkowymi.
§ 32
Z wnioskiem o przyznanie Nagrody Starosty mogą wystąpić:
1) dla nauczycieli - dyrektorzy szkół dla nauczycieli po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej,
2) dla dyrektorów - Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu lub Rada Szkoły, Rada Rodziców, Rada Pedagogiczna.
§ 33
Wnioski o Nagrodę Starosty wraz z uzasadnieniem należy składać na 30 dni przed terminem wręczenia nagrody. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.
§ 34
Nagrody Starosty są przyznawane z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 35
Zmian w regulaminie dokonuje się w trybie jego uchwalenia.
§ 36
Treść niniejszego regulaminu została uzgodniona z odpowiednimi instancjami związkowymi.
§ 37
Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i ma zastosowanie do spraw w nim określonych od 1 stycznia 2007 r.
• w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zachodni im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
Szpital Zachodni im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych
04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Pododdział Kardiologiczny
4220 Oddział Neurologiczny i Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4452 Ginekologia jednego dnia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4450 Oddział Ginekologiczny
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia rentgenowska
7230 Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7200 Pracownia aparatury medycznej i informatyzacji
7250 Pracownia rezonansu magnetycznego
06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii
07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia serologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych
08 Zakład Patomorfologii
09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia endoskopii
7000 Pracownia prób wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
010 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
012 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy
013 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W
3114 Zespół wyjazdowy reanimacyjny R
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)
20 grudzień 2006 r.
• w sprawie wyposażenia w środki trwałe, pozostałe środki trwałe oraz materiały zużywalne Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz.
1.Wyposaża się Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz. w środki trwałe, pozostałe środki trwałe oraz materiały zużywalne na łączną kwotę 1.566.483,03.
2. Wyposażenie następuje na wykonanie zadań statutowych Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz.
• w sprawie wyposażenia w środki trwałe, pozostałe środki trwałe oraz materiały zużywalne Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz.
1.Wyposaża się Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz. w środki trwałe, pozostałe środki trwałe oraz materiały zużywalne na łączną kwotę 133.262,60 zł.
2. Wyposażenie następuje na wykonanie zadań statutowych Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Zach. im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz.
• w sprawie zmiany Uchwały Nr 295/2006 z dnia 31 sierpnia 2006 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki na modernizację kotłowni w Domu Pomocy Społecznej w Izdebnie Kościelnym.
W Uchwale Nr 295/2006 Rady Powiatu Grodziskiego wprowadza się następujące zmiany :
1/ Określona w § 1 wysokość pożyczki wynosi 44 265 zł .
Paragraf 2 otrzymuje brzmienie :
1. Zabezpiecza się pożyczkę poprzez wystawienie weksla In blanco wraz z deklaracją
wekslową - do wysokości zobowiązania .
2. Spłata pożyczki w kwocie 44 265 zł nastąpi w latach 2007-2008 z dochodów własnych
powiatu .
• w sprawie zaciągnięcia kredytu na realizację inwestycji drogowych w 2007 roku.
Zaciąga się kredyt w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację inwestycji drogowych. Zabezpiecza się spłatę kredytu poprzez wystawienie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową - do wysokości zobowiązania. Spłata kredytu nastąpi w latach 2009-2011 z dochodów własnych powiatu.
• w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2007 r.
Program współpracy Powiatu Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2007
Program współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest oparty na przekonaniu władz powiatu o korzyściach z niego płynących, potwierdzonych dotychczasowym doświadczeniem w realizacji różnych form współpracy. Aktywna działalność podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego jest istotną cechą społeczeństwa demokratycznego. Dla aktualnej pracy podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego ogromne znaczenie ma wymiana doświadczeń, a także współpraca z organami powiatu, w tym również zachęcenie ludzi /społeczeństwa/ do działania społecznie użytecznego. Szczególnie we współpracy z wyżej wymienionymi podmiotami zwrócona zostanie uwaga na: ograniczenie bezrobocia i jego skutków, przeciwdziałanie bezrobociu, wspieranie przedsiębiorczości, likwidacja barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie, a przede wszystkim przywrócenie osób niepełnosprawnych do normalnego – zwykłego „sprawnego” życia, intensyfikację działań wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży, przygotowanie do funkcjonowania w strukturach Unii Europejskiej, a także profesjonalizację działających na terenie powiatu podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.
§1
1. Celem wprowadzenia programu współpracy Powiatu Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2007 rok jest:
a. umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,
b. stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej,
c. prowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców,
d. uzupełnianie działań powiatu w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,
e. zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów.
2. Współpraca powiatu z organizacjami pozarządowymi i podmiotami opiera się na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
3. Partnerami powiatu mogą być organizacje pozarządowe i podmioty, które podejmując działania realizują zadania powiatu wynikające z odrębnych przepisów.
§ 2
1. Program współpracy dotyczy prowadzących swoją działalność na terenie powiatu lub dla jej mieszkańców (bez względu na siedzibę) podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.
2. Przedmiotem współpracy władz Powiatu Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
a. realizacja zadań powiatu określonych w ustawach,
b. podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców powiatu,
c. tworzenie systemowych rozwiązań ważnych problemów społecznych,
d. określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspakajania,
e. konsultowanie aktów prawa lokalnego stosownie do zakresu działania organizacji.
§ 3
1. Powiat Grodziski realizuje zadania publiczne we współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Współpraca ta może odbywać się w szczególności w formach:
a. zlecania podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
b. współdziałanie w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
c. udziału w miarę możliwości podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w działaniach programowych samorządu,
d. użyczenie bądź wynajmowanie na preferencyjnych warunkach lokali w obiektach powiatowych oraz udostępnienia sali konferencyjnej Starostwa na spotkania podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
e. promocji i wsparcia działalności organizacji pozarządowych poprzez zapraszanie do udziału w posiedzeniach merytorycznych, informowanie w lokalnej prasie i publikacjach o udziale organizacji w pracach na rzecz powiatu.
§ 4
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego może nastąpić w formach przewidzianych w ustawie lub odrębnych przepisach, w szczególności może mieć formy:
a. Powierzenia wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
b. Wspieranie takich zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
2. Dotacje, o których mowa w ustawie, nie mogą być udzielone na:
a. dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowywane z budżetu powiatu lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
b. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,
c. budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
d. działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
e. udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
f. działalność polityczną i religijną.
§ 5
1. Wspieranie oraz powierzanie zadań, o których mowa w § 4 ust. 1 odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
2. Ogłaszając otwarty konkurs ofert w celu zlecenia realizacji zadań publicznych podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego Starosta opublikuje informację o nim w:
a. na stronach portalu internetowego,
b. prasie o zasięgu ogólnopolskim lub lokalnym,
c. Biuletynie Informacji Publicznej,
d. na tablicy ogłoszeniowej Starostwa
3. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
a. rodzaju zadania,
b. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
c. zasadach przyznawania dotacji,
d. terminach i warunkach realizacji zadania,
e. terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty,
f. zrealizowanych przez Starostwo w roku 2007 i w roku poprzednim, zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji i dofinansowania przekazanych organizacjom pozarządowym, podmiotom oraz jednostkom organizacyjnym podległym Starostwu lub przez nie nadzorowanym.
4. W ciągu 7 dni od upłynięcia terminu składania wniosków, lista podmiotów ubiegających
się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeniowej Starostwa oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronach powiatowego portalu internetowego.
§ 6
1. Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskaj ą dotację, o wysokości dotacji oraz o wyznaczonych do sprawowania kontroli merytorycznej i finansowej nad realizacją zadań
publicznych wydziałach Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych podejmuje Starosta w formie zarządzenia.
2. Przed wydaniem zarządzenia, o którym mowa powyżej, Starosta zasięgnie opinii Komisji
Oceniającej.
3. Skład Komisji Oceniającej oraz regulamin jej pracy określa każdorazowo
zarządzeniem Starosta. Wybranymi członkami Komisji Oceniającej powołanej w celu
zaopiniowania złożonych wniosków nie mogą być osoby związane z podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego uczestniczącymi w otwartym konkursie.
§ 7
1. Wykaz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, zleconych zadań,
które przyznano dotacje i kwot przyznanych na realizację tych zadań zostanie
opublikowany , na stronach portalu internetowego oraz wywieszony na tablicy ogłoszeń
w Starostwie.
2. Wykaz organizacji, którym zlecono realizację zadań publicznych, zleconych im w 2007
roku zadań i kwot dotacji przyznanych na te zadania będzie opublikowany w załączniku
do sprawozdania z wykonania Budżetu Powiatu.
§ 8
Realizując zlecane zadania publiczne podmioty prowadzące działalność pożytku
publicznego są zobowiązane do:
a. pisemnego informowania z 14 dniowym wyprzedzeniem odpowiedniego wydziału merytorycznego Urzędu Starostwa lub jednostki organizacyjnej, wyznaczonych do kontroli merytorycznej i finansowej o organizacji imprez odbywających się w ramach zadania,
b. informowania w wydawanych w ramach zadania publikacjach i materiałach informacyjnych na temat podmiotu prowadzącego działalność pożytku publicznego, poprzez media, jak również - stosownie do charakteru zadania -poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub poprzez ustną informację kierowaną do odbiorców zadania o fakcie dofinansowania realizacji z budżetu powiatu,
§ 9
1. W imieniu Starosty kontrolę merytoryczną i finansową nad realizacją zadań publicznych
przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego sprawują odpowiednie,
wyznaczone zarządzeniem, o którym mowa w § 6 ust.1 wydziały, Starostwa oraz
jednostki organizacyjne poprzez:
a. wizytowanie organizacji i ocenę sposobu realizacji zleconych zadań,
b. egzekwowanie przestrzegania postanowień zawartych w Ustawie, umowach w programie współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2007 rok,
c. analizę i ocenę przedkładanych przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego rozliczeń i sprawozdań,
d. egzekwowanie od podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego wyjaśnień, zwrotu środków niewykorzystanych lub wykorzystanych niezgodnie z umową.
2. W roku 2007 Powiat Grodziski może, w granicach posiadanych środków finansowych,
wspierać lub powierzać podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego
realizację między innymi następujących zadań :
a. działalność rehabilitacyjna, kulturalna i edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych,
b. opieka nad osobami bezdomnymi,
c. organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo oraz prowadzenie klubów młodzieżowych i profilaktyki środowiskowej na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk patologicznych,
d. edukacja dzieci i młodzieży mająca na celu poprawę ich bezpieczeństwa,
e. edukacja patriotyczna dzieci i młodzieży,
f. edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży oraz włączanie jej do działań o charakterze proekologicznym,
g. organizacja wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, w szczególności koncertów, występów artystycznych, spektakli, konkursów, wystaw, dyskusji, prelekcji,
h. działalność turystyczna, krajoznawcza i przyrodnicza,
i. organizacja zawodów i rozgrywek sportowych w tym również dla osób niepełnosprawnych,
§ 10
l. Władze Powiatu Grodziskiego będą pomagały podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego w pozyskiwaniu środków z innych niż budżet powiatu źródeł finansowania. Dzięki tej formie współpracy, mogą trafiać do powiatu środki na realizację
programów istotnych z punktu widzenia mieszkańców powiatu. W roku 2007 wsparcie
samorządu dotyczyć będzie szczególnie pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych
Unii Europejskiej.
2. Pomoc Powiatu obejmować będzie w miarę możliwości:
a. informowanie o potencjalnych źródłach finansowania i zasadach udzielania dotacji,
b. opiniowanie wniosków o dotacje ze źródeł zewnętrznych,
c. promowanie ciekawych programów mogących uzyskać środki ze źródeł zewnętrznych.
§ 11
1. Starosta Powiatu Grodziskiego może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze, opiniujące lub inicjatywne (wspólne zespoły) z udziałem przedstawicieli podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.
2. Celem działalności wspólnych zespołów może być w szczególności:
a. diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych,
b. tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym,
c. opiniowanie aktów prawa lokalnego,
d. wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności,
e. opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej lub rzeczowej osobom fizycznym,
f. opiniowanie wniosków o dotacje na realizację zadań publicznych.
3. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mają prawo inicjowania, powoływania wspólnych zespołów. Inicjatywę taką zgłasza się do Starosty poprzez Stanowisko ds. Promocji proponując cel dla jakiego dany zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.
4. Wnioski, uwagi i propozycje dotyczące funkcjonowania programu współpracy Powiatu
Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2007 rok
podmioty te mogą zgłaszać Radzie za pośrednictwem Stanowiska ds. Promocji.
Izabella Maria Kamińska
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Administrator, data: 17.04.2007 r., godz. 15.11 |
Ostatnia aktualizacja: |
Administrator, data: 17.04.2007 r., godz. 15.11 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
17.04.2007 r., godz. 15.11 |
Administrator |
Dodanie strony do BIP. |