Główna treść strony
Sesja nr 19
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO 29 maja 2008 roku
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
29 maja 2008 r. odbyło się kolejne posiedzenie Rady Powiatu. W trakcie obrad podjęte zostały m.in. uchwały:
• w sprawie zbycia środków trwałych Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ul. Daleka 11.
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na zbycie środków trwałych - sprzętu pralniczego w trybie przetargu publicznego:
1. Agregat chemiczny
2. Stół detaszerski
3. Prasa pozioma
• w sprawie zbycia środków trwałych Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ul. Daleka 11.
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na zbycie środków trwałych w formie kasacji:
1. Kserokopiarka Canon WP 6216 szt.1
2. Drukarka Canon BSC 2000 szt.1
3. Kserokopiarka Canon NP. 6216 szt.1
4. Kserokopiarka Toshiba szt.1
5. Materac na łóżko potrójnie łamane
LE-02 D/N typ MC-05.0 szt.3
• w sprawie przyjęcia darowizny przez Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na przyjęcie darowizny:
- wyposażenia Sali laparoskopowej
- aparat USG „Sylab 60”
przez Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz. o łącznej wartości 232.718,58 PLN
• w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
w Grodzisku Mazowieckim.
Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła strukturę organizacyjną stanowiącą załącznik nr 1 do Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
Zał. Nr 1
do Statutu
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych
04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Interwencyjnej
4100 Oddział Diagnostyki Chorób Serca i Rehabilitacji Kardiologicznej
4220 Oddział Neurologiczny i Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4452 Ginekologia jednego dnia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4300 Pododdział Rehabilitacyjny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4450 Oddział Ginekologiczny
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
4900 Izba Przyjęć dla Dzieci
05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia rentgenowska
7230 Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7200 Pracownia aparatury medycznej i informatyzacji
7250 Pracownia rezonansu magnetycznego
06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii
07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia serologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych
08 Zakład Patomorfologii
09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicz
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia endoskopii
7000 Pracownia prób wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
7000 Pracownia ECPW
010 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
012 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy
013 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)
19 maj 2008 r.
• w sprawie ustanowienia użytkowania na części gruntu Szpitala Zachodniego w Grodzisku Maz. na rzecz Zakładu Energetycznego
Na podstawie art. 12 pkt 8 lit. „a” ustawy z dnia 5 czerwca 1998 o Samorządzie Powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1592) w związku z art. 13 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 ze zm.) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
§1
Wyraża się zgodę na ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego na nieruchomości położonej w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Dalekiej – Szpital Zachodni, stanowiącej własność Powiatu Grodziskiego, uregulowanej w księdze wieczystej KW nr 53870, w części dotyczącej działki ew. nr 24/1, 26/1 i 27/1, obręb nr 55, na czas nieoznaczony i nieodpłatnie na rzecz każdorazowego właściciela przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 K.C., należącego obecnie do Zakładu Energetycznego Warszawa – Teren Dystrybucja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Marsa 95, użytkowania przejścia elektroenergetycznej linii kablowej średniego napięcia, zgodnie z planem sytuacyjnym przebudowy linii napowietrznej LSN 15KV w związku z realizacją projektu budowy Lądowiska Śmigłowców Ratunkowych, z prawem dostępu w celu dokonywania wszelkich napraw, remontów, konserwacji i modernizacji (prace eksploatacyjne oraz remontowo-konserwacyjne), z obowiązkiem utrzymania powyższych urządzeń w należytym stanie technicznym oraz z obowiązkiem przywrócenia terenu do stanu pierwotnego na koszt właściciela urządzeń oraz naprawienia ewentualnych szkód powstałych przy wykonywaniu tych prac. Prawo użytkowania ograniczone jest do pasa gruntu o szerokości 2 metry.
§2
Ustanowiona w §1 treść ograniczonego prawa rzeczowego nie ogranicza wykonywania ograniczonego prawa rzeczowego wpisanego w dziale III księgi wieczystej KW nr 53870 na rzecz Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz. w postaci nieodpłatnego użytkowania nieruchomości opisanej w księdze wieczystej.
§3
Koszty ustanowienia prawa zostaną pokryte z budżetu Powiatu Grodziskiego.
• w sprawie nadania nowej nazwy Technikum Gastronomicznemu w ZespolSzkół Nr 1 w Grodzisku Maz. przy ul. Żwirki i Wigury 4
Z dniem 1 września 2008 roku Technikum Gastronomicznemu funkcjonującemu w ramach organizacyjnych Zespołu Szkół Nr 1 w Grodzisku Maz. przy ul. Żwirki i Wigury 4 nadaje się nową nazwę w brzmieniu „Technikum Nr 1”
• w sprawie nadania nowej nazwy Technikum Ekonomicznemu w Zespole Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3
Z dniem 1 września 2008 roku Technikum Ekonomicznemu funkcjonującemu w ramach organizacyjnych Zespołu Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3, nadaje się nową nazwę w brzmieniu „Technikum”.
• w sprawie ustalenia i ogłoszenia planu sieci publicznych szkół
ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych na terenie powiatu
grodziskiego.
Plan sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych na terenie powiatu grodziskiego.
1. Zespół Szkół Nr 1 w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żwirki i Wigury 4:
- Liceum Ogólnokształcące
- Liceum Profilowane
- Technikum Nr 1
2. Zespół Szkół Technicznych i Licealnych Nr 2 w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kilińskiego 8 c:
- Liceum Ogólnokształcące
- Liceum Ogólnokształcące Uzupełniające
- Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
- Liceum Profilowane
- Technikum
- Technikum Uzupełniające
- Technikum Uzupełniające dla Dorosłych
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa
3. Zespół Szkół Nr 1 w Milanówku przy ul. Piasta 14:
- Liceum Ogólnokształcące
- Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
- Liceum Ogólnokształcące Uzupełniające dla Dorosłych
- Liceum Profilowane
- Policealna Szkoła Zawodowa Nr 1
4. Zespół Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3:
- Liceum Ogólnokształcące
- Liceum Ogólnokształcące Uzupełniające
- Liceum Profilowane
- Technikum
- Technikum Uzupełniające
- Technikum Ekonomiczne dla Dorosłych
- Technikum Informatyczne
- Technikum Handlowe
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa
- Policealna Szkoła Zawodowa dla Dorosłych
5. Zespół Szkół Specjalnych im. Hipolita Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kilińskiego 21:
- Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 3
- Gimnazjum Specjalne Nr 4
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna
- Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy.
• w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2007 rok Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku.
• w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg
zarządzanych przez Zarząd Powiatu Grodziskiego.
Uchwała określa stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych zarządzanych przez Zarząd Powiatu Grodziskiego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg dotyczące:
1. Prowadzenia robót w pasie drogowym
2. Umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej
niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu
drogowego
3. Umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z
potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz
reklam
4. Zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż
wymienione w pkt 1-3.
§ 2
1. Za zajęcie 1 m 2 powierzchni jezdni pasa drogowego dróg, o których mowa w
§ 1 pkt 1 i 4, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:
1) przy zajęciu jezdni do 20% jej szerokości 2,00 zł
2) przy zajęciu jezdni pow.20%-50% jej szerokości 4,00 zł
3) przy zajęciu jezdni pow. 50% do jej całkowitego zajęcia 8,00 zł
2. Za zajęcie poboczy, chodników, placów, zatok postojowych i autobusowych,
ścieżek rowerowych i ciągów pieszych 2,00 zł
3. Do elementów pasa drogowego wymienionych w ust.1 i 2 ustala się stawkę
opłat za każdy dzień zajęcia 1 m2 pasa drogowego w wysokości 0,30 zł
4. Zajęcie pasa drogowego przez czas krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak
zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
§ 3
1. Za umieszczenie w pasie drogowym urządzenia obcego, o którym mowa w
§ 1 pkt 2 ustala się następujące roczne stawki za 1 m2 powierzchni rzutu
poziomego umieszczonego urządzenia:
1) w obszarze zabudowanym i poza obszarem zabudowanym 8,00 zł
2) na obiekcie inżynierskim 60,00 zł
2. Roczne stawki opłat w wysokości określonej w ust.1 obejmują pełny rok kalendarzowy
umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.
3. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość opłat obliczana jest proporcjonalnie do liczby dni
umieszczenia urządzenia w pasie drogowym
§ 4
Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 3 ustala się następujące roczne stawki za 1 m2 powierzchni :
1 Pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego lub usługowego:
1) poza terenem zabudowanym 0,40 zł
2) w terenie zabudowanym 0,50 zł
2 Pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy innych obiektów (np. ogródki
gastronomiczne) 0,30 zł
3Reklamy:
1) wolnostojącej (np. informującej o towarze, usługach, osobie lub ruchu
społecznym) 1,50 zł
2) umocowanej do obiektu, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza, zawierającej wyłącznie informacje o wykonywanej działalności, godzinach otwarcia i nazwisku właściciela: powierzchnia takiej reklamy nie może być większa niż 1 m2 0,50 zł
• w sprawie zmiany uchwały nr 206/2001 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 20 grudnia 2001 roku w sprawie powołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (j. t. Dz. U. nr 142 z 2001 r., poz. 1592 z późniejszymi zmianami) oraz art. 41 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50, poz. 331 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. nr 146, poz.1223 z późniejszymi zmianami) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
§ 1
W uchwale nr 206/2001 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 20 grudnia 2001 roku wprowadza się zmianę § 2, który otrzymuje brzmienie:
„Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec rzecznika konsumentów wykonuje Starosta Grodziski.
Zasady wynagradzania rzecznika konsumentów regulują przepisy ustawy o pracownikach samorządowych.”
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu Grodziskiego.
• w sprawie zamiany nieruchomości pomiędzy Powiatem Grodziskim a Skarbem Państwa
Wyraża się zgodę na zamianę nieruchomości niezabudowanej położonej w Grodzisku Maz. przy ul. Dalekiej, oznaczonej w ewidencji gruntów w obrębie nr 58 jako działka nr 75/4 o powierzchni 3435 m2, uregulowanej w księdze wieczystej nr WA1G/00057803/1, stanowiącej własność Powiatu Grodziskiego na nieruchomość położoną w Grodzisku Maz. przy ul. Traugutta oznaczoną w ewidencji gruntów w obrębie nr 12 jako działka nr 36/2 o powierzchni 4077 m2 uregulowana w księdze wieczystej nr WA1G/00057703/0 i działka nr 55/2 o powierzchni 132 m2 uregulowana w księdze wieczystej nr WA1G/00057705/4, stanowiącą własność Skarbu Państwa, bez dopłat wynikających z różnicy wartości zamienianych nieruchomości.
• w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatu Grodziskiego.
Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 ze zm./, na wniosek Zarządu Powiatu Grodziskiego, Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatu Grodziskiego w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszej uchwały.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
STAROSTWA POWIATU GRODZISKIEGO
P o s t a n o w i e n i a w s t ę p n e
§ 1
Regulamin organizacyjny Starostwa Powiatu Grodziskiego zwany w dalszej treści „Regulaminem„ określa organizację i zasady funkcjonowania Starostwa, a w szczególności strukturę i zakresy działania komórek organizacyjnych Starostwa, tryb pracy, zasady i tryb opracowywania aktów prawnych, organizację i sposób załatwiania spraw mieszkańców, sposób podpisywania pism i działalność kontrolną Starostwa .
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :
Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Grodziski,
Radzie – należy przez to rozumieć Radę Powiatu Grodziskiego,
Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Grodziskiego,
Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Grodziskiego,
Członkach Zarządu – należy przez to rozumieć Wicestarostę i pozostałych członków Zarządu,
Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Powiatu Grodziskiego,
Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Powiatu Grodziskiego - Głównego Księgowego Budżetu,
Starostwie - należy przez to rozumieć Starostwo Powiatu Grodziskiego,
Wydziale, Samodzielnym Stanowisku – należy przez to rozumieć komórki organizacyjne funkcjonujące w Starostwie,
Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin.
§ 3
Siedzibą Starostwa jest miasto Grodzisk Mazowiecki.
§ 4
Zarząd i Starosta realizują swoje zadania przy pomocy Starostwa, do zadań tych należą w szczególności:
1/ zadania własne Powiatu,
2/ zadania zlecone Powiatowi ustawą,
3/ zadania powierzone na podstawie porozumień zawartych przez Powiat,
4/ inne zadania, określone uchwałami Rady i Zarządu.
§ 5
1. Starosta, wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w odniesieniu do wszystkich pracowników Starostwa.
2. Starosta jest zwierzchnikiem służbowym kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.
3. Starosta kieruje Starostwem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa przy pomocy Wicestarosty. W miarę potrzeby Starosta może powierzyć, w zakresie przez siebie określonym, wykonywanie powyższych czynności Sekretarzowi i Skarbnikowi.
4. W zakresie powierzonych spraw, Sekretarz i Skarbnik, ponoszą odpowiedzialność przed Starostą.
§ 6
1. Starostwo jest zakładem pracy, w rozumieniu przepisów prawa pracy, dla zatrudnionych w nim pracowników.
2. Uprawnienia i obowiązki Starosty jako kierownika zakładu pracy, pracowników Starostwa, a także zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane ze stosunkiem pracy, określa regulamin pracy.
S t r u k t u r a o r g a n i z a c y j n a S t a r o s t w a
§ 7
W skład Starostwa wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami,
2. Wydział Finansowy,
3. Wydział Organizacyjny,
4. Wydział Komunikacji,
5. Wydział Architektoniczno – Budowlany,
6. Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Wodnej,
7. Wydział Oświaty, Kultury i Sportu,
8. Biuro Rady Powiatu,
9. Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu,
10. Samodzielne Stanowisko ds. Inwestycji,
11. Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego,
12. Samodzielne Stanowisko ds. Zamówień Publicznych,
13. Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskiwania Funduszy Unijnych,
14. Samodzielne Stanowisko ds. Promocji i Ochrony Zdrowia,
15. Samodzielne Stanowisko ds. BHP,
16. Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli,
17. Audytor Wewnętrzny,
18. Pełnomocnik ds. Informacji Niejawnych,
19. Pełnomocnik Starosty ds. ISO,
20. Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
21. Zespół Radców Prawnych,
22. Kancelaria Tajna,
23. Archiwum.
§ 8
Pracą Wydziałów na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności, kierują naczelnicy Wydziałów. Naczelnik organizuje pracę w Wydziale, ustala zakresy czynności pracowników w nim zatrudnionych i kontroluje realizację zadań Wydziału.
§ 9
Na Samodzielnym Stanowisku pracy zatrudniającym więcej niż jednego pracownika, może być powołany koordynator pracy. Do koordynatora pracy mają odpowiednio zastosowanie postanowienia § 8 Regulaminu.
§ 10
Organizację i tryb pracy Biura Rady Powiatu ustala Przewodniczący Rady Powiatu w uzgodnieniu ze Starostą.
§ 11
Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych Starostwa należy w szczególności:
1/ opracowywanie w części dotyczącej zakresu działania projektów do wieloletnich programów Powiatu oraz projektów budżetu Powiatu z uwzględnieniem dotychczasowych uchwał organów Powiatu,
2/ przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań dla potrzeb Rady, Komisji Rady i Zarządu,
3/ zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań ujętych w programach Powiatu i budżecie Powiatu, uchwałach i decyzjach Zarządu oraz zarządzeniach i poleceniach Starosty,
4/ podejmowanie działań w celu racjonalnego wykorzystania i gospodarowania mieniem powiatowym służącym realizacji zadań komórki organizacyjnej,
5/ współdziałanie w sprawach wymagających uzgodnień między komórkami organizacyjnymi,
6/ współdziałanie z organami administracji rządowej,
7/ prowadzenie w zakresie swojej właściwości postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
8/ przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu oraz zarządzeń i poleceń Starosty,
9/ prowadzenie ewidencji uchwał Rady i Zarządu dotyczących merytorycznie komórki organizacyjnej oraz składanie okresowych sprawozdań w tym zakresie,
10/ przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje , wnioski i zapytania radnych, wnioski Komisji Rady i postulaty mieszkańców oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
11/ udział w wykonywaniu zadań obronnych obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
12/ prowadzenie spraw ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie wynikającym z przepisów prawa,
13/ rozpatrywanie skarg i wniosków według właściwości,
14/ sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
15/ organizowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie ochrony tajemnicy państwowej, służbowej i ochrony danych osobowych,
16/ współdziałanie w sprawach merytorycznych komórek organizacyjnych z samorządami zawodowymi, związkami zawodowymi, organizacjami społecznymi i politycznymi oraz z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami, których zwierzchnikiem służbowym jest Starosta.
§ 12
Schemat organizacyjny Starostwa przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
§ 13
Wykaz komórek organizacyjnych Starostwa wraz z ustaloną dla nich symboliką przedstawia załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
§ 14
Wykaz jednostek organizacyjnych Powiatu, służb, inspekcji i straży przedstawia załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
Starostwo wraz z Powiatowym Urzędem Pracy oraz jednostkami organizacyjnymi stanowiącymi aparat pomocniczy służb, inspekcji i straży tworzą powiatową administrację zespoloną.
§ 15
Starosta może upoważnić niektórych pracowników, którym powierzono zadania o szczególnym charakterze, do używania tytułu służbowego odpowiadającego powierzonym zadaniom jak. np. pełnomocnik do spraw ........., doradca, asystent, rzecznik prasowy itp.
§ 16
Zarządzeniem Starosta powierza wskazanemu imiennie pracownikowi pełnienie funkcji pełnomocnika starosty do spraw związanych z wdrażaniem systemu zarządzania jakością ISO.
§ 17
1. Organizację wewnętrzną komórek organizacyjnych w Starostwie, a w szczególności podział pracy pomiędzy pracowników w odniesieniu do bezpośrednio podległych im komórek organizacyjnych, określa odpowiednio Starosta, Wicestarosta, Sekretarz lub Skarbnik. W pozostałych przypadkach organizację pracy określa naczelnik Wydziału lub koordynator w samodzielnym stanowisku.
2. Pracownik potwierdza własnoręcznym podpisem przyjęcie powierzonego zakresu czynności. Zakres czynności podlega włączeniu do akt osobowych pracownika.
Z a s a d y k i e r o w a n i a S t a r o s t w e m
§ 18
Starosta kieruje pracą Starostwa i reprezentuje je na zewnątrz. W czasie jego nieobecności funkcje te wykonuje Wicestarosta.
§ 19
1. Starosta koordynuje działania Zarządu z pracą poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie funkcjonowania Starostwa, nadzoruje pracę członków Zarządu, Sekretarza i Skarbnika, naczelników i koordynatorów samodzielnych stanowisk pracy.
2. Do zadań Starosty należy:
1/ reprezentowanie Powiatu na zewnątrz,
2/ sprawowanie funkcji Przewodniczącego Zarządu i organizowanie jego pracy,
3/ zwierzchnictwo w stosunku do pracowników Starostwa,
4/ przedkładanie Izbie Obrachunkowej uchwały budżetowej oraz uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu,
5/ przedkładanie uchwał Rady Wojewodzie,
6/ przedstawianie Radzie kandydatów na Członków Zarządu, Sekretarza i Skarbnika,
7/ ogłaszanie uchwały budżetowej, zmiany uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,
8/ kierowanie bieżącymi sprawami Powiatu,
9/ wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
10/ zwierzchnictwo w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu i powiatowych służb, inspekcji i straży,
11/ kierowanie wykonywaniem zadań obronnych,
12/ wykonywanie zadań wynikających z funkcji Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
13/ udzielanie upoważnień pracownikom Starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu, do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
14/ wykonywanie innych zadań przewidzianych ustawami,
15/ podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskania środków do budżetu Powiatu,
16/ dokonywanie podziału zadań pomiędzy pozostałych członków zarządu w drodze odrębnego zarządzenia.
§ 20
Wicestarosta wykonuje:
1/ funkcje i zadania Starosty, w czasie jego nieobecności,
2/ inne zadania wynikające z udzielonych przez Starostę upoważnień i wewnętrznego podziału zadań.
§ 21
Do zadań Skarbnika należy:
1/ zapewnienie realizacji polityki finansowej Powiatu,
2/ wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
3/ przygotowywanie projektu budżetu Powiatu,
4/ realizacja budżetu i zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania,
5/ zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości budżetowej,
6/ kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań majątkowych powiatu,
7/ sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo – księgowymi Starostwa.
§ 22
Do zadań Sekretarza należy:
1/ nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie terminowego i prawidłowego załatwiania spraw, przestrzegania przepisów prawa i poszanowania interesantów,
2/ nadzorowanie toku przygotowania projektów aktów wewnętrznych regulujących strukturę i zasady działania Starostwa,
3/ nadzorowanie toku przygotowywania projektów uchwał Rady i Zarządu,
4/ wykonywanie innych zadań wynikających z upoważnienia udzielonego przez Starostę.
Z a s a d y r e d a g o w a n i a i t r y b o p r a c o w y w a n i a a k t ó w p r a w n y c h
§ 23
Komórki organizacyjne Starostwa, każda w zakresie swojego działania przygotowują projekty aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.
§ 24
Projekty uchwał Rady, komórki organizacyjne przygotowują w sprawach zastrzeżonych do wyłącznej właściwości Rady na podstawie ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dz.U. z 2001r, nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami/ oraz statutu Powiatu, a także w innych sprawach zleconych przez Zarząd.
§ 25
1. Zarząd jako organ wykonawczy Powiatu w ramach swej właściwości rzeczowej i miejscowej podejmuje uchwały.
2. W przypadkach określonych w przepisach szczególnych Zarząd wydaje decyzje administracyjne.
3. W sprawach, w których rozstrzygnięcie nie wymaga formy uchwały lub decyzji, Zarząd zajmuje stanowisko do protokółu.
§ 26
Starosta w zakresie swoich kompetencji wydaje:
1. decyzje – w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
2. zarządzenia – w sprawach związanych z wykonywaniem funkcji kierownika Starostwa lub w sprawach przewidzianych w przepisach odrębnych,
3. akty prawne o innej nazwie wynikające z przepisów szczególnych.
§ 27
Akty prawne przechowują i prowadzą ich rejestry:
1. Biuro Rady Powiatu – uchwały Rady,
2. Wydział Organizacyjny- zarządzenia Starosty (także wynikające z przepisów szczególnych akty Starosty o innej nazwie) oraz uchwały Zarządu,
3. rzeczowo właściwe komórki organizacyjne Starostwa – decyzje i inne akty wydawane przez Starostę.
§ 28
Akty prawne w tym stanowiące akty prawa miejscowego podlegające publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, przekazuje do publikacji, prowadzi ich rejestr i przechowuje, a także powiadamia o publikacji i przekazuje jeden egzemplarz opublikowanego aktu właściwym komórkom organizacyjnym i jednostkom organizacyjnym Powiatu – Biuro Rady Powiatu.
§ 29
Formalną kontrolę wykonania aktów prawnych prowadzi Sekretarz, który w miarę potrzeby podejmuje stosowne działania. Wątpliwości w sprawie opracowywania i ewidencjonowania
aktów prawnych rozstrzyga Starosta.
T r y b p r z y j m o w a n i a, r o z p a t r y w a n i a i z a ł a t w i a n i a
i n d y w i d u a l n y c h s p r a w
§ 30
1. Przy załatwianiu spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej pracownicy Starostwa stosują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcje kancelaryjną oraz inne przepisy proceduralne, a w dziedzinie merytorycznej przepisy prawa materialnego.
2. Pracownicy są zobowiązani do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych mogących mieć wpływ na sposób załatwienia sprawy, a w szczególności:
a) udzielenia informacji niezbędnych do załatwienia danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
b) niezwłocznego rozstrzygnięcia sprawy, a jeżeli to niemożliwe do określenia terminu jej załatwienia,
c) informowanie zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy,
d) powiadomienie o przyczynie nie załatwienia sprawy; informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć,
e) załatwianie spraw według kolejności ich wpływu oraz stopnia pilności.
§ 31
1. Rejestr przyjęć interesantów zgłaszających skargi i wnioski do Starosty lub Wicestarosty prowadzi Sekretariat.
2. Sprawy zakwalifikowane przez Starostę lub Wicestarostę jako skargi i wnioski , Wydział Organizacyjny ewidencjonuje w rejestrze skarg i wniosków oraz przekazuje do załatwienia komórkom organizacyjnym zgodnie z ich właściwością. Jeden egzemplarz udzielonej przez właściwą komórkę organizacyjną odpowiedzi na skargę lub wniosek jest pozostawiany w zbiorze skarg i wniosków prowadzonym przez Wydział Organizacyjny. Wydział co najmniej raz w roku dokonuje oceny sposobu załatwiania skarg i wniosków interesantów przez komórki organizacyjne.
Z a s a d y p o d p i s y w a n i a p i s m
§ 32
Do podpisu Starosty zastrzeżone są:
1/ pisma w sprawach należących do jego właściwości, stosownie do ustalonego podziału zadań i udzielonych przez Starostę upoważnień,
2/ pisma w sprawach należących do kompetencji Starosty na podstawie Regulaminu,
3/ wnioski o nadanie odznaczeń państwowych, resortowych i regionalnych dla pracowników Starostwa,
4/ odpowiedzi na wystąpienia Najwyższej Izby Kontroli i Prokuratora,
5/ decyzje w sprawach osobowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży w zakresie określonym w przepisach szczególnych,
6/ zgody na udzielenie pracownikom urlopu bezpłatnego,
7/ listy intencyjne do kontrahentów zagranicznych,
8/ pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Starostę do jego podpisu,
9/ korespondencja kierowana do:
- Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków Sejmu i Senatu oraz Posłów i Senatorów,
- Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów,
- Ministrów oraz Kierowników urzędów centralnych,
- Wojewody Mazowieckiego i jego Zastępców,
- sejmików samorządowych województw,
- starostów, wojewodów,
- kierowników instytucji i jednostek organizacyjnych.
§ 33
1. Do Sekretarza i Skarbnika należy aprobata wstępna spraw zastrzeżonych do właściwości Starosty związanych z zakresem wykonywanych przez nich zadań.
2. Naczelnicy Wydziałów:
a) aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych dla Starosty w zakresie swoich Wydziałów,
b) podpisują dokumenty w sprawach dotyczących wewnętrznej organizacji kierowanej komórki i zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
c) podpisują wnioski dotyczące urlopów podległych im pracowników.
3. Pracownicy opracowujący pisma, podpisują je pod tekstem z lewej strony z adnotacją „sporządził ........”.
O b i e g d o k u m e n t ó w
§ 34
Organizacja pracy kancelarii Starostwa, obieg korespondencji i dokumentów, a także gromadzenie, przechowywanie i archiwizacja jest zgodna z instrukcją kancelaryjną uchwaloną przez Radę Ministrów dla organów powiatów.
§ 35
W Starostwie działa elektroniczny obieg korespondencji realizowany poprzez oprogramowanie FINN 8 SQL.
§ 36
Administratorem systemu informatycznego jest informatyk, którego obowiązkiem jest utrzymywanie i wspomaganie działania systemu. Informatyk podlega bezpośrednio w tym zakresie Sekretarzowi.
§ 37
1. Korespondencja przychodząca dekretowana jest w Kancelarii Ogólnej bezpośrednio na Naczelników Wydziałów oraz Samodzielne Stanowiska. Równolegle do czynności wykonywanych w systemie następuje fizyczne przekazanie pism do Wydziałów przez Kancelarię. Następnie Naczelnicy dekretują korespondencję na poszczególnych pracowników.
2. Każde pismo wychodzące ze Starostwa, Wydziału (z wyjątkiem ustalonych rodzajów pism) musi zostać zarejestrowane w systemie. Czystopisom korespondencji wychodzącej pracownik nadaje numer sprawy. Takie same numery należy umieścić na kopercie.
3. Pracownik kancelarii na podstawie Dziennika Korespondencji wychodzącej weryfikuje w systemie zgodność korespondencji papierowej z elektroniczną.
Z a s a d y p o s t ę p o w a n i a z p i e c z ę c i a m i u r z ę d o w y m i
§ 38
1. Rejestr pieczęci urzędowych, wydanych, pracownikom do użytku służbowego prowadzi Wydział Organizacyjny;
2. Pracownicy, którym powierzono do użytku służbowego pieczęcie urzędowe zobowiązani są do:
- przechowywania i ich ochrony w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieupoważnionych,
- natychmiastowego poinformowania bezpośredniego przełożonego o kradzieży, zgubieniu bądź zniszczeniu pieczęci.
D z i a ł a l n o ś ć k o n t r o l n a w S t a r o s t w i e
§ 39
Celem działalności kontrolnej jest:
1/ zapewnienie Zarządowi informacji niezbędnych do efektywnego kierowania gospodarką Powiatu i podejmowania prawidłowych decyzji,
2/ ocena stopnia wykonania zadań, prawidłowości i legalności działania oraz skuteczności stosowanych metod i środków,
3/ doskonalenie metod pracy Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych.
§ 40
1. System kontroli w Starostwie obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.
2. Kontrolę wewnętrzną w ramach powierzonych zadań wykonują:
a) Wydział Organizacyjny – w sprawach organizacji i funkcjonowania komórek organizacyjnych oraz dyscypliny pracy, w zakresie zgodności działania z prawem; przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej oraz o ochronie danych osobowych, w zakresie ewidencji i odpowiedzialności za używane pieczęcie urzędowe i nagłówkowe,
b) Wydział Finansowy – w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi i mieniem Starostwa, przestrzegania obiegu dokumentacji finansowo – księgowej, przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych,
c) doraźne zespoły powoływane przez Starostę w zakresie ich umocowania.
3. Kontrolę zewnętrzną w stosunku do powiatowych jednostek organizacyjnych prowadzą:
a) Wydział Finansowy w zakresie finansów i rachunkowości,
b) zespoły powoływane doraźnie przez Starostę w zakresie przez Starostę ustalonym,
c) Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli w ramach udzielonego upoważnienia przez Starostę.
4. Kontrole wewnętrzne i zewnętrzne mogą mieć charakter planowy lub być przeprowadzane w miarę potrzeby. Decyzję w powyższych sprawach podejmuje Starosta.
§ 41
1. Podstawą przeprowadzenia kontroli jest pisemne polecenie Starosty określające:
1/ komórkę organizacyjną lub jednostkę organizacyjną Powiatu,
2/ zakres kontroli i termin przeprowadzenia kontroli,
3/ osobowy skład zespołu upoważnionego do kontroli.
2. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, który zawiera:
1/ opis stwierdzonych nieprawidłowości,
2/ propozycje ich usunięcia,
3/ wnioski kontrolujących co do dalszego postępowania w sprawie.
3. O sposobie wykorzystania wniosków decyduje Starosta.
4. W przypadku wydania zaleceń pokontrolnych, Starosta określa komórkę organizacyjną odpowiedzialną za egzekwowanie wykonania tych zaleceń.
§ 42
Starosta co najmniej raz w roku informuje Zarząd i Radę Powiatu o przeprowadzonych kontrolach zewnętrznych i wewnętrznych, ich wynikach i podjętych działaniach.
§ 43
Protokóły z przeprowadzonych kontroli przechowywane są przez Wydział Organizacyjny.
C z a s p r a c y S t a r o s t w a
§ 44
3. Starostwo pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach:
- poniedziałek i czwartek 9 – 17; wtorek, środa i piątek 8 –16.
4. Przyjmowanie interesantów odbywa się w godzinach pracy Starostwa.
5. Przyjęcia w sprawach skarg i wniosków przez Starostę lub Wicestarostę odbywa się w każdy czwartek w godzinach 13 – 17.
6. W przypadkach uzasadnionych charakterem wykonywanych zadań, Starosta może ustalić indywidualny czas pracy dla poszczególnych komórek organizacyjnych lub pracowników Starostwa.
7. Informacje o czasie pracy Starostwa wywieszone są na tablicy ogłoszeń oraz przekazane do urzędów gmin wchodzących w skład Powiatu.
P o d s t a w o w e z a k r e s y d z i a ł a n i a k o m ó r e k o r g a n i z a c y j n y c h w S t a r o s t w i e
§ 45
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie następujących spraw:
1/ gospodarowanie zasobem nieruchomości Powiatu, a także, w zakresie określonym odrębnymi przepisami, zasobem nieruchomości Skarbu Państwa położonym w granicach administracyjnych Powiatu,
2/ tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości,
3/ regulacji stanów prawnych nieruchomości powiatowych i Skarbu Państwa, prowadzenie spraw przed Sądem i składanie wniosków o ujawnienie własności w księdze wieczystej,
4/ przygotowywanie materiałów do przeprowadzania sprzedaży w drodze przetargowej i bezprzetargowej nieruchomości powiatowych i Skarbu Państwa,
5/ przygotowywanie dokumentów przekazania w użytkowanie wieczyste nieruchomości, ustalanie opłat rocznych z tego tytułu oraz ich aktualizacja,
6/ przygotowywanie dokumentów przekazania nieruchomości jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd, najem i dzierżawę oraz użyczanie, a także orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu,
7/ występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatne nieruchomości na cele związane z inwestycjami służącymi wykonywaniu zadań własnych Powiatu,
8/ prowadzenie spraw wywłaszczeniowych oraz spraw odszkodowawczych w zakresie określonym odrębnymi przepisami,
9/ przekształcanie prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości w prawo własności,
10/ ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
11/ prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego : ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
12/ przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z dysponowaniem środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
13/ koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci i uzbrojenia terenów,
14/ ochrona znaków geodezyjnych,
15/ przedkładanie Skarbnikowi rocznego planu projektu oraz sprawozdania z zadań gospodarowania Powiatowym Funduszem Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
16/ prowadzenie spraw z zakresu scaleń i wymiany gruntów.
Zadania administracji rządowej z zakresu geodezji i kartografii określone w § 45 pkt. od 11 do 16 Starosta wykonuje przy pomocy geodety powiatowego.
§ 46
Wydział Finansowy
Do podstawowych zadań Wydziału Finansowego należy prowadzenie następujących spraw:
1/ przygotowywanie planu dochodów i wydatków do opracowania projektu budżetu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu,
2/ nadzorowanie prawidłowości realizacji zatwierdzonych planów finansowych jednostek powiatowych,
3/ nadzór nad realizacja budżetu Powiatu oraz dochodów Skarbu Państwa /opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego/,
4/ windykacja należności budżetowych,
5/ prowadzenie rozliczeń podatku VAT,
6/ sprawdzanie dokumentacji oraz sporządzanie wniosków o dotację na realizację inwestycji pn. „Budowa Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim”,
7/ dokonywanie rozliczeń podatkowych z Urzędem Skarbowym,
8/ dokonywanie rozliczeń z ZUS,
9/ sporządzanie bilansów oraz sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
10/ prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
11/ planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa oraz prowadzenie dokumentacji płacowej,
12/ prowadzenie kontroli finansowej oraz sprawdzanie wykonania zaleceń pokontrolnych w jednostkach powiatowych,
13/ prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
14/ prowadzenie ewidencji księgowej i sprawozdawczości Funduszy Powiatowych,
15/ współdziałanie z bankiem prowadzącym rachunek Starostwa i Urzędem Skarbowym,
16/ przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji oraz jej rozliczanie,
17/ przygotowanie wniosków i rozliczeń związanych z zaciągnięciem pożyczek, kredytów oraz uzyskaniem dofinansowania w formie dotacji,
18/ sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych, prognoz wydatków na bieżący rok budżetowy oraz na rok przyszły, harmonogramów składania wniosków o płatność związanych z realizacją inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
19/ prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej Funduszy Pomocowych,
20/ archiwizacja dokumentacji związanej z obsługą funduszy strukturalnych.
§ 47
Wydział Organizacyjny
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy prowadzenie następujących spraw:
1/ prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę z wyłączeniem Dyrektorów Szkół i Placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat,
2/ wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie ich ewidencji,
3/ prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń,
4/ prowadzenie postępowań dotyczących naborów pracowników,
5/ przygotowywanie procedur oraz nadzorowanie przebiegu oceny okresowej pracowników,
6/ opracowywanie projektów regulaminu pracy Starostwa , aktów prawnych Zarządu i Starosty,
7/ koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
8/ prowadzenie obsługi biurowej Starosty i Wicestarosty,
9/ obsługa informatyczna Starostwa,
10/ administrowanie Elektronicznym Obiegiem Dokumentów,
11/ administrowanie Elektroniczną Skrzynką Podawczą,
12/ wydawanie decyzji związanych z przeprowadzaniem zbiórek publicznych,
13/ prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i przeprowadzeniem wyborów samorządowych,
14/ przyjmowanie wniosków paszportowych,
15/ przyjmowanie wniosków o wpisanie zaproszenia cudzoziemca do ewidencji zaproszeń i wydawania zaproszeń,
16/ prowadzenie Punktu Obsługi Mieszkańców,
17/ udział w miarę potrzeby w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat , opiniowanie projektów tych umów i porozumień,
18/ prowadzenie dokumentacji dotyczącej ochrony danych osobowych,
19/ prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
20/ przekazywanie uchwał Zarządu komórkom organizacyjnym Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu,
21/ prowadzenie spraw informacji dla interesantów oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa,
22/ obsługa biurowa Zarządu i prowadzenie związanej z tym dokumentacji,
23/ wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa - spedycja pism, prowadzenie dziennika korespondencji itp.,
24/ inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
25/ prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
26/ prowadzenie rejestru skarg i wniosków i koordynacja ich załatwiania,
27/ sporządzanie w powierzonym zakresie sprawozdań statystycznych,
28/ zabezpieczenie warunków materialno – technicznych funkcjonowania Starostwa,
29/ załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami, prowadzenie ewidencji pieczęci,
30/ administrowanie budynkami Starostwa,
31/ prowadzenie spraw związanych z konserwacją wyposażenia Starostwa,
32/ gospodarowanie środkami rzeczowymi, piśmiennymi oraz zabezpieczania mienia Starostwa,
33/ zapewnienie bezpieczeństwa sieci teleinformatycznej w budynkach Starostwa,
34/ prowadzenie rejestru kontroli i zbioru protokołów pokontrolnych.
§ 48
Wydział Komunikacji
Do podstawowych zadań Wydziału Komunikacji należy prowadzenie spraw z zakresu prawa o ruchu drogowym a w szczególności:
1/ rejestracji pojazdów :
- rejestracja pojazdów nowych zakupionych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- rejestracja pojazdów sprowadzonych z zagranicy,
- rejestracja pojazdów po zmianie właściciela, zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- rejestracja pojazdów zabytkowych, oraz których markę określa się jako SAM,
- wydawanie decyzji administracyjnych, w tym dotyczących nadania numerów identyfikacyjnych nadwozia, podwozia,
- zwrot dowodów rejestracyjnych pojazdów, zatrzymanych przez uprawnione do kontroli organy po ustaniu przyczyn zatrzymania,
- wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych, znaków legalizacyjnych, nalepek kontrolnych,
- wyrejestrowanie pojazdu,
- czasowe wyrejestrowanie pojazdów,
- wydawanie zaświadczeń na wniosek właścicieli pojazdów.
2/ uprawnień do kierowania :
- wydawanie praw jazdy lub pozwoleń do kierowania tramwajem osobom ubiegającym się po raz pierwszy o wydanie prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem oraz wtórników praw jazdy i pozwoleń do kierowania tramwajami,
- wymiana praw jazdy lub pozwoleń do kierowania tramwajem,
- wydawanie praw jazdy na podstawie uprawnień do kierowania wydanych za granica przez państwo - stronę Konwencji o ruchu drogowym podpisanej w Wiedniu 1968r.,
- wydawanie praw jazdy na podstawie uprawnień do kierowania wydanych za granica przez państwo nie będące stronę Konwencji o ruchu drogowym, po zdaniu egzaminu teoretycznego w Wojewódzki Odział Ruchu Drogowego,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wydawanie skierowań / zaświadczeń w związku z przywróceniem uprawnień do kierowania pojazdami utraconych na podstawie orzeczonych kar dodatkowych zakazu kierowania pojazdami na okres powyżej roku,
- wydawanie skierowań na egzamin sprawdzający kwalifikacje w zakresie posiadanych uprawnień do kierowania pojazdami na wniosek Komendanta Stołecznego lub Wojewódzkiego Policji za przekroczenie limitu punktów karnych,
- wydawanie decyzji administracyjnych, w tym dotyczących zwrotu prawa jazdy po zatrzymaniu albo przywróceniu uprawnień po cofnięciu,
- egzekucja administracyjna wyroków sądowych w zakresie kary dodatkowej zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
- wydawanie zaświadczeń zgodnie z KPA,
- kierowanie na badania lekarskie kierujących w przypadku uzasadnionego podejrzenia utraty predyspozycji do kierowania pojazdami,
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu uprawnień do kierowania pojazdami wobec dłużników alimentacyjnych na podstawie wniosku ośrodka pomocy społecznej.
3/ wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
4/ szkolenia kandydatów na kierowców i ośrodków szkolenia :
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców i kontrola szkolenia kandydatów na kierowców w ramach nadzoru nad Ośrodkami Szkolenia Kierowców,
- prowadzenie ewidencji instruktorów.
5/ stacji diagnostycznych i badań technicznych:
- prowadzenie rejestru stacji kontroli pojazdów, sprawowanie nadzoru i kontroli,
- prowadzenie ewidencji diagnostów.
6/ transportu drogowego:
- wydawanie licencji (cofanie) na wykonywanie krajowego drogowego transportu osób i rzeczy,
- kontrola działalności i funkcjonowania firm transportowych w zakresie zgodności z obowiązującym stanem prawnym w tym zakresie,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych osób oraz przewozów regularnych specjalnych osób,
- wydawanie zaświadczeń na wykonywanie przewozów na potrzeby własne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
- egzaminowanie osób ubiegających się o uzyskanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową.
7/ inżynierii ruchu:
- ustalanie granic obszarów zabudowanych,
- ustalanie zakazów i nakazów ruchu określonych rodzajów pojazdów i uczestników ruchu,
- wyznaczanie miejsc, określonych sposobów oraz warunków parkowania pojazdów (w tym ustalanie stref płatnego postoju),
- wyznaczanie pieszych ciągów komunikacyjnych i przejść przez jezdnię,
- zatwierdzanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu drogowego dotyczących dróg powiatowych i gminnych,
- opiniowanie projektów modernizacji dróg oraz projektów budowlanych dróg nowych,
- organ zarządzający ruchem sprawuje na obszarze swojego działania nadzór w zakresie prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania, utrzymania wszystkich znaków drogowych urządzeń sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa,
- współpraca z zarządami dróg publicznych,
- opiniowanie rozwiązania komunikacyjne na drogach wewnętrznych w przypadku wystąpienia zarządcy takiej drogi o wydanie opinii.
§ 49
Wydział Architektoniczno – Budowlany
Do podstawowych zadań Wydziału Architektoniczno – Budowlanego należy prowadzenie następujących spraw:
1/ wykonywanie zadań Starosty w zakresie administracji architektoniczno – budowlanej określonych w ustawie Prawo budowlane i przepisach wykonawczych:
- zatwierdzanie projektów budowlanych i wydawanie pozwoleń na budowę lub rozbiórkę, przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu, wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę,
- rozpatrywanie zgłoszeń robót budowlanych, dla których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę w formie decyzji,
- rozpatrywanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
- rejestracja dzienników budowy,
2/ wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi,
3/ wydawanie zaświadczeń:
- o spełnieniu wymogów samodzielności lokali zgodnie z ustawą o własności lokali ,
- na podstawie posiadanych rejestrów i dokumentów,
4/ rozpatrywanie wniosków w sprawach odstępstw od warunków technicznych,
5/ udział w posiedzeniach Komisji ZUD – opiniowanie projektów,
6/ udział w czynnościach Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
7/ sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości i meldunków w zakresie spraw administracji architektoniczno – budowlanej Powiatu.
§ 50
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Wodnej
Do podstawowych zadań Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki należy prowadzenie następujących spraw:
1/ sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem powierzonych w drodze porozumienia spraw w zakresie gospodarki leśnej nadleśnictwom i prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa,
2/ wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych lub innych niż niebezpieczne,
3/ wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami (transport / zbieranie / odzysk / unieszkodliwianie odpadów),
4/ wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
5/ wydawanie pozwoleń na wprowadzanie substancji i energii do środowiska stosownie do przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska,
6/ wydawanie decyzji ustalających dopuszczalne natężenie poziomu hałasu w środowisku dla podmiotów powodujących przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu,
7/ współpraca z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w sprawach należących do zakresu działania, a także udział w kontrolach z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie środowiska na terenie Powiatu,
8/ koordynowanie działań i współpraca z powiatową administracją zespoloną w zakresie powierzonych spraw ochrony środowiska i ochrony przyrody oraz gospodarki leśnej,
9/ prowadzenie spraw z zakresu rybactwa śródlądowego – rejestracja sprzętu pływającego, służącego do połowu ryb,
10/ wydawanie kart wędkarskich,
11/ nadzór i realizacja spraw z zakresu leśnictwa, łowiectwa, ochrony zwierząt;
12/ prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody,
13/ koordynowania zadań z zakresu bezpieczeństwa, porządku publicznego, stanu sanitarno – epidemiologicznego, ochrony przeciwpożarowej, przeciwpowodziowej oraz zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia zdrowia ludzi oraz środowiska, w porozumieniu z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska,
14/ wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód,
15/ wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na wykonywanie urządzeń wodnych,
16/ wydawanie decyzji nakładających obowiązek ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego,
17/ ustanawianie strefy ochronnej ujęcia wody, obejmującej teren ochrony bezpośredniej,
18/ wykonywanie zadań nadzorczo-kontrolnych w stosunku do spółek wodnych,
19/ określanie warunków i wyłączanie gruntów z produkcji rolnej,
20/ prowadzenie spraw z zakresu prawa geologicznego i górniczego,
21/ wydawanie zezwoleń na przywóz zwłok lub urny z prochami osób zmarłych z zagranicy,
22/ postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć,
23/ obsługa merytoryczna powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
24/ udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
25/ prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku i jego ochronie.
§ 51
Wydział Oświaty, Kultury i Sportu
Do podstawowych zadań Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu należy prowadzenie spraw należących do zadań Powiatu w zakresie oświaty, kultury i sportu a w szczególności:
1/ opracowywanie propozycji programowo-strategicznych do działania Powiatu w zakresie oświaty, kultury i sportu,
2/ organizowanie konkursu wyłaniającego kandydata na stanowisko dyrektora zespołu szkół i placówki oświatowej prowadzonej przez Powiat,
3/ organizowanie konkursu wyłaniającego kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum w Stawisku,
4/ prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
5/ prowadzenie dokumentacji urlopowej dyrektorów,
6/ prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniami doradcy metodycznego,
7/ opracowywanie regulaminu wynagradzania oraz nagradzania nauczycieli szkół i placówek prowadzonych przez Powiat,
8/ prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem nagrody Starosty, Kuratora, Ministra oraz wystąpieniem o medale i odznaczenia resortowe,
9/ organizowanie dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkoły specjalnej,
10/ prowadzenie dokumentacji związanej z porozumieniami w sprawie dowozu dzieci niepełnosprawnych,
11/ kierowanie dzieci niepełnosprawnych do szkół specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych,
12/ kierowanie „trudnej młodzieży” zgodnie z postanowieniem sądu do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii, Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych, Ośrodków Szkolno-Wychowawczych oraz prowadzenie dokumentacji w powyższym zakresie,
13/ wydawanie zezwoleń oraz prowadzenie całej dokumentacji związanej z zakładaniem publicznych oraz niepublicznych szkół i placówek,
14/ wydawanie decyzji prowadzącej do likwidacji publicznych i niepublicznych szkół i placówek,
15/ nadawanie szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej,
16/ nadzór nad przygotowywaniem i realizacją arkuszy organizacyjnych szkół i placówek prowadzonych przez Powiat,
17/ współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną i obserwacja sprawdzianów w szkole podstawowej, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz prowadzenie dokumentacji w powyższym zakresie,
18/ planowanie, opracowywanie i popularyzowanie Kalendarza Imprez Powiatowych,
19/ tworzenie powiatowych instytucji kultury oraz prowadzenie rejestru tych instytucji,
20/ sprawowanie patronatu oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej funkcjonowania muzeum i biblioteki,
21/ tworzenie warunków dla rozwoju kultury fizycznej,
22/ opracowywanie dokumentacji sprawozdawczej miedzy innymi do GUS, Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty,
23/ przygotowywanie i prowadzenie egzaminów (awans zawodowy) nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego,
24/ wydawanie aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
25/ prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczycieli,
26/ prowadzenie nadzoru nad działalnością administracyjną szkół i placówek oświatowych w celu dokonywania oceny prawidłowości zarządzania placówką,
27/ analiza kosztów utrzymania szkół i placówek,
28/ prowadzenie dokumentacji dotyczącej skarg i wniosków dotyczących oświaty i wychowania,
29/ przygotowywanie i prowadzenie spotkań z nauczycielami, pedagogami w sprawach przeciwdziałania uzależnieniom,
30/ współpraca z policją powiatową w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży,
31/ wydawanie zaświadczeń mających na celu rejestrację Uczniowskich Klubów Sportowych oraz Klubów i Stowarzyszeń Sportowych,
32/ prowadzenie rejestru UKS i Klubów Sportowych oraz dokumentacji związanej z nadzorem ich działalności,
33/ opracowywanie materiałów i obsługa programu System Informacji Oświatowej,
34/ prowadzenie dokumentacji szkolnych BHP- poferyjnych i powakacyjnych.
§ 52
Biuro Rady Powiatu
Do podstawowych zadań Biura Rady Powiatu należy prowadzenie następujących spraw:
1/ obsługa kancelaryjno – biurowa oraz merytoryczna Przewodniczącego Rady, Rady i jej Komisji, w tym:
a) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Przewodniczącego Rady ,Rady i poszczególnych Komisji ,
b) przygotowanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,
c) opracowanie materiałów z obrad Rady i posiedzeń Komisji oraz przekazanie ich właściwym adresatom,
d) sporządzanie protokółów z obrad Rady i posiedzeń Komisji,
e) prowadzenie rejestrów :
uchwał Rady,
wniosków i opinii komisji ,
interpelacji i wniosków radnych,
f) doręczanie dokumentów wymienionych wyżej organom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
2/ współpraca w wykonywaniu zadań z :
a) Wydziałem Organizacyjnym w zakresie :
zadań związanych z wyborami do Rady,
opiniowania uchwał kierowanych pod obrady Rady,
przygotowania sesji Rady i posiedzeń Komisji Rady.
b) Samodzielnym Stanowiskiem Promocji Powiatu w zakresie przekazywania informacji o działaniach Przewodniczącego Rady i pracach Rady Powiatu.
c) Wydziałem Finansowym w zakresie przygotowywania naliczeń diet dla radnych i rozliczeń finansowych związanych z obsługą Biura Rady
3/ kadencyjna archiwizacja dokumentacji pracy Rady Powiatu.
§ 53
Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska Promocji Powiatu należy promowanie działalności Powiatu, jego walorów gospodarczych i turystycznych osiągnięć w zakresie kultury i sportu, a w szczególności:
1/ opracowywanie i upowszechnianie materiałów promocyjno – informacyjnych o Powiecie,
2/ promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu,
3/ współpraca z mediami, w tym przygotowywanie i organizowanie konferencji prasowych oraz prowadzenie związanej z tym dokumentacji,
4/ organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic, okolicznościowych imprez upamiętniających ważne zdarzenia w Powiecie lub promujących Powiat oraz prowadzenie kalendarza takich imprez,
5/ przygotowywanie informacji prasowych i radiowych oraz sprostowań do prasy i radia,
6/ prowadzenie ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych oraz przygotowywanie opinii dla Sądu w sprawie Stowarzyszeń Rejestrowych i Fundacji.
§ 54
Samodzielne Stanowisko ds. Inwestycji
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Inwestycji należy prowadzenie następujących spraw:
1/ nadzór nad realizacją inwestycji prowadzonych przez Powiat w oparciu o zatwierdzony corocznie plan nakładów finansowych na inwestycje,
2/ sprawowanie nadzoru inwestorskiego; weryfikowanie przekazywanych przez zastępczego inwestora faktur i wnioskowanie o uruchomienie przekazania środków finansowych na ich realizację,
3/ nadzór nad realizacją umów o zastępstwo inwestycyjne i przygotowywanie propozycji ich zmian lub rozwiązania,
4/ przygotowywanie okresowych informacji i analiz dla Starosty, Zarządu i Rady o postępie prac w realizacji inwestycji,
5/ przygotowywanie we współpracy ze Skarbnikiem wniosków w sprawie przyznania środków na realizację inwestycji,
6/ udział w postępowaniach dotyczących udzielania zamówień na realizacje inwestycji,
7/ przygotowywanie propozycji w zakresie rocznych nakładów finansowych na inwestycje i zakresu rzeczowego ich realizacji.
§ 55
Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy prowadzenie następujących spraw:
Zadania w obszarze zarządzania kryzysowego:
1/ zapewnienie procesu kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem,
planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Powiatu,
2/ realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w szczególności:
- opracowywanie zaleceń Starosty do miejskich i gminnych planów reagowania kryzysowego,
- opiniowanie i przygotowanie do zatwierdzenia przez Starostę miejskich i gminnych,
- planów reagowania kryzysowego,
- opracowywanie i przygotowanie do zatwierdzenia powiatowego planu reagowania kryzysowego oraz jego aktualizacja,
- realizacja wytycznych do powiatowych planów reagowania kryzysowego,
3/ opracowywanie planu oraz realizacja zadań z wykazu przedsięwzięć Narodowego
Systemu Pogotowia Kryzysowego,
4/ zapewnienie przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej
oraz współpraca z podmiotami prowadzącymi monitoring zagrożeń,
5/ współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze i humanitarne,
6/ realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej,
7/ monitorowanie , analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze Powiatu oraz współpraca z miejskimi i gminnymi zespołami zarządzania kryzysowego,
8/ dostarczanie niezbędnych informacji dotyczących aktualnego stanu bezpieczeństwa Szefowi zespołu,
9/ zapewnienie funkcjonowania powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego, w tym dokumentowanie jego działań a także wykonywanie zadań związanych z usuwaniem skutków zagrożeń i klęsk żywiołowych, w tym współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego MUW oraz przekazywanie do środków masowego przekazu komunikatów i ostrzeżeń związanych z działaniami w celu zapobieżenia zagrożeniom i skutkom klęski żywiołowej,
10/ planowanie wsparcia innych organów właściwych w sprawach reagowania kryzysowego,
11/ opracowywanie i aktualizacja powiatowego planu przygotowania i dystrybucji płynu LUGOLA ( tabletek jodowych ),
12/ przygotowanie i organizowanie oraz koordynowanie przedsięwzięć ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na obszarze Powiatu.
Zadania w obszarze obrony cywilnej:
1/ opracowanie i bieżąca aktualizacja „ Planu Obrony Cywilnej Powiatu” oraz opiniowanie gminnych planów obrony cywilnej,
2/ tworzenie, ewidencjonowanie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej szczebla powiatowego, nadzór nad tworzeniem, funkcjonowaniem i ewidencją formacji obrony cywilnej w gminach oraz współdziałanie z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie realizacji zadań oraz odbywania zasadniczej służby w obronie cywilnej,
3/ zapewnienie funkcjonowania łączności radiowej w Radiowej Sieci Zarządzania Wojewody Mazowieckiego,
4/ zapewnienie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania ( SWA) oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach,
5/ przygotowywanie i organizowanie planowej ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, planowanie oraz nadzór nad przygotowaniem i zapewnieniem niezbędnych sił do doraźnej pomocy,
6/ integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
7/ prowadzenie ewidencji społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie Powiatu, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
8/ planowanie, koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem ochrony dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia oraz współpraca w tym zakresie z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków,
9/ prowadzenie kontroli realizacji zadań.
Zadania w obszarze obronności:
1/ sprawy wewnętrzne związane z przeprowadzeniem poboru,
2/ organizowanie i nadzór nad wykonaniem zadań obronnych przez samorząd terytorialny, podległe i nadzorowane przez Starostę jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne,
3/ koordynowanie , opracowywanie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej:
- operacyjnego funkcjonowania Powiatu w warunkach kryzysu i wojny,
- organizacji Starostwa na czas wojny,
- organizacji i funkcjonowania stałego dyżuru,
- stanowiska kierowania,
- przemieszczania Starostwa na zapasowe stanowisko kierowania,
- służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
- pozamilitarnych przygotowań obronnych,
4/ programowanie, planowanie i realizacja w zakresie merytorycznym szkolenia
obronnego w powiecie,
5/ przedstawianie propozycji związanych z reklamowaniem od pełnienia służby
wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
6/ nadzór nad organizacją i przebiegiem doręczania kart powołania do służby wojskowej
w trybie natychmiastowym w gminach,
7/ planowanie i koordynowanie przygotowań obronnych służby zdrowia oraz nadzór
nad przechowaniem rezerw artykułów sanitarnych,
8/ realizacja zadań wynikających ze zobowiązań sojuszniczych, a w szczególności
dotyczących współpracy cywilno-wojskowej ( CIMIC).
§ 56
Samodzielne Stanowisko ds. Zamówień Publicznych
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Zamówień Publicznych należy:
1/ prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
2/ wnioskowanie trybu zamówienia publicznego do Zarządu Powiatu Grodziskiego,
3/ opracowywanie wspólnie z pracownikami merytorycznymi specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz),
4/ ogłaszanie o podjęciu postępowania,
5/ ogłaszanie wyników postępowania,
6/ prowadzenie dokumentacji zamówienia publicznego, począwszy od chwili wpływu wniosku do stanowiska ds. Zamówień Publicznych, aż do czasu jego zakończenia (zawarcia umowy),
7/ przygotowywanie projektów odpowiedzi na protesty,
8/ informowanie wydziału finansowego o terminie zwrotu wadium,
9/ wnioskowanie o powołanie komisji przetargowej oraz jej składu osobowego,
10/ instruowanie pracowników o wymogach procedury zamówień publicznych,
11/ współpraca z Radcą Prawnym Starostwa w przedmiocie zamówień publicznych i umów,
12/ opracowanie sprawozdań z realizacji zamówień publicznych,
13/ wykonywanie innych prac związanych z realizacją ustawy o zamówieniach publicznych,
14/ sporządzanie w powierzonym zakresie sprawozdań statystycznych, informacji i analiz.
§ 57
Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskiwania Funduszy Unijnych
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Pozyskiwania Funduszy Unijnych należy:
1/ monitorowanie ogłaszanych konkursów na pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej,
2/ przygotowywanie wniosków dotyczących dofinansowania ze środków Unii Europejskiej,
3/ współpraca z kierownikami jednostek i naczelnikami wydziałów w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych i koordynacja prac z tym związanych,
4/ współpraca z zespołem ds. pozyskiwania funduszy unijnych.
§ 58
Samodzielne Stanowisko ds. Promocji i Ochrony Zdrowia
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Promocji i Ochrony Zdrowia należy prowadzenie spraw w zakresie ochrony i promocji zdrowia należących do zadań Powiatu a w szczególności :
1/ przygotowywanie propozycji programowych działania Powiatu w zakresie promocji i ochrony zdrowia,
2/ podejmowanie działań w celu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania programów Powiatu w zakresie promocji i ochrony zdrowia,
3/ przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawach dotyczących programu Powiatu w zakresie promocji i ochrony zdrowia,
4/ współpraca z merytorycznymi komisjami Rady Powiatu w zakresie spraw dotyczących Samodzielnego Stanowiska.
§ 59
Samodzielne Stanowisko ds. BHP
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. BHP należy prowadzenie spraw w zakresie ochrony i promocji zdrowia należących do zadań Powiatu a w szczególności :
1/ prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych (konserwacja i przeglądy sprzętu p.poż.),
2/ prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
3/ nadzorowanie terminowości przeprowadzania przez pracowników badań wstępnych, okresowych i profilaktycznych,
4/ egzekwowanie utrzymania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w budynkach starostwa powiatowego,
5/ organizowanie i przeprowadzanie szkoleń w zakresie BHP dla pracodawców, pracowników Starostwa i jednostek podległych,
6/ prowadzenie okresowych przeglądów pomieszczeń i stanowisk pracy zmierzające do eliminowania zagrożeń wypadkowych i uciążliwych warunków pracy,
7/ prowadzenie rejestru wypadków przy pracy i na równi z wypadkami przy pracy pracowników starostwa,
8/ kontrola i nadzór nad prawidłowym prowadzeniem książki obiektu budowlanego,
9/ okresowe przeglądy i kontrole podległych jednostek organizacyjnych w zakresie BHP,
10/ opracowywanie dokumentów dotyczących ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy.
§ 60
Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:
1/ przygotowanie rocznych planów kontroli dla Starostwa i jednostek organizacyjnych,
2/ przeprowadzanie kontroli zgodnie z zatwierdzonym planem oraz ewentualnych kontroli doraźnych z uwzględnieniem kryterium legalności, celowości i gospodarności,
3/ sporządzanie protokołów z kontroli i przygotowywanie zaleceń pokontrolnych,
4/ przedstawianie wyników i wniosków pokontrolnych Staroście i Zarządowi Powiatu,
5/ przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.
§ 61
Audytor Wewnętrzny
Do podstawowych zadań Audytora Wewnętrznego z zachowaniem obowiązujących standardów należy w szczególności:
1/ dokonywanie analizy obszarów ryzyka w zakresie działania jednostki,
2/ przygotowywanie planów audytu do zatwierdzenia Staroście,
3/ realizowanie zadań audytowych wynikających z planu audytów oraz audytów zleconych przez Starostę,
4/ przygotowywanie sprawozdań z wykonanych audytów za rok poprzedni,
5/ wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
§ 62
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych – „ pełnomocnik ochrony”
Pełnomocnik ochrony kieruje komórką organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych, do której zadań należy:
1/ zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
2/ zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane,
przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
3/ kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie
tych informacji,
4/ okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
5/ opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w Starostwie i nadzorowanie
jego realizacji,
6/ szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 63
Pełnomocnik Starosty ds. ISO
Do podstawowych zadań Pełnomocnika Starosty ds. ISO należy:
1/ wyznaczanie planu działania i podziału zadań w obrębie Starostwa związanych z wdrożeniem ISO,
2/ koordynacja prac związanych z przygotowaniem procesu wdrażania ISO,
3/ reprezentowanie Starosty w kontaktach z osobami oraz podmiotami zewnętrznymi w ramach procedury wdrażania ISO,
4/ wykonywanie innych zadań związanych z wdrożeniem norm ISO.
§ 64
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Do podstawowych zadań rzecznika konsumentów należy:
1/ zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2/ składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3/ występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4/ współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5/ wykonywanie innych zadań określonych w przepisach.
§ 65
Zespół Radców Prawnych
Do podstawowych zadań Radców Prawnych należy :
1/ Świadczenie pomocy prawnej:
udzielanie porad prawnych,
sporządzanie opinii prawnych,
opracowywanie projektów aktów prawnych,
występowanie przed sądami i urzędami.
2/ Udział w miarę potrzeby w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień,
3/ Informowanie pracowników o zmianach w przepisach prawnych.
§ 66
Kancelaria Tajna
Kancelaria tajna stanowi komórkę organizacyjną podległą bezpośrednio
pełnomocnikowi ochrony, odpowiedzialną za:
1/ właściwe oznaczanie i rejestrowanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
2/ właściwe przechowywanie i obieg takich dokumentów,
3/ udostępnianie oraz wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom
uprawnionym, posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa.
§ 67
Archiwum
1/ przyjmowanie, przechowywanie i udostępnianie akt powstałych w komórkach organizacyjnych Starostwa,
2/ opracowywanie akt,
3/ nadzór nad poprawnością stosowania klasyfikacji i klasyfikacji archiwalnej dokumentów wytwarzanych w Starostwie,
4/ brakowanie i przekazywanie na makulaturę dokumentacji niearchiwalnej po uprzednim uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego,
5/ przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego Archiwum Państwowego oraz współpraca z nim.
P o s t a n o w i e n i a k o ń c o w e
§ 68
Zmiana Regulaminu dokonywana jest w trybie jego uchwalenia.
W y k a z k o m ó r e k o r g a n i z c y j n y c h S t a r o s t w a w r a z
z u s t a l o n ą s y m b o l i k ą i c h o z n a c z a n i a
I. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - WG
II. Wydział Finansowy - WF
III. Wydział Organizacyjny - WO
IV. Wydział Komunikacji - WK
V. Wydział Architektoniczno – Budowlany - WAB
VI. Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Wodnej - WOŚ
VII. Wydział Oświaty, Kultury i Sportu - WOK
VIII. Biuro Rady Powiatu - BRP
IX. Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu - SPP
X. Samodzielne Stanowisko ds. Inwestycji - SI
XI. Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego - OC
XII. Samodzielne Stanowisko ds. Zamówień Publicznych - ZP
XIII. Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskiwania Funduszy Unijnych - FUE
XIV. Samodzielne Stanowisko ds. Promocji i Ochrony Zdrowa – PZ
XV. Samodzielne Stanowisko ds. BHP – BHP
XVI. Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli – SK
XVII. Audytor Wewnętrzny – AW
XVIII. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - IN
XIX. Pełnomocnik Starosty ds. ISO – ISO
XX. Powiatowy Rzecznik Konsumentów - RK
XXI. Zespół Radców Prawnych - RP
XXII. Kancelaria Tajna - KT
XXIII. Archiwum - AR
W y k a z j e d n o s t e k o r g a n i z c y j n y c h P o w i a t u , s ł u ż b , i n s p e k c j i i s t r a ż y
I . Jednostki organizacyjne Powiatu :
1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grodzisku Mazowieckim,
2. Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim,
3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Grodzisku Mazowieckim,
4. Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim,
5. Szkoły i placówki oświatowe prowadzone przez Powiat :
- Zespół Szkół Nr 1 w Milanówku,
- Zespół Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku,
- Zespół Szkół Nr 1 w Grodzisku Mazowieckim,
- Zespół Szkół Technicznych i Licealnych Nr 2 w Grodzisku Mazowieckim,
- Zespół Szkół im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim,
- Centrum Kształcenia Praktycznego w Grodzisku Mazowieckim,
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Grodzisku Mazowieckim,
- Ognisko Plastyczne w Grodzisku Mazowieckim,
6. Powiatowe Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Podkowie Leśnej,
7. Dom Pomocy Społecznej w Izdebnie Kościelnym z filią w Grodzisku Mazowieckim,
8. Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
II. Powiatowe służby , inspekcje i straże.
1. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego;
2. Powiatowa Komenda Policji;
3. Powiatowa Komenda Państwowej Straży Pożarnej;
4. Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna.
Izabella Maria Kamińska
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Elwira Strzelczyk, data: 10.06.2008 r., godz. 12.05 |
Ostatnia aktualizacja: |
Elwira Strzelczyk, data: 10.06.2008 r., godz. 12.05 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
10.06.2008 r., godz. 12.05 |
Elwira Strzelczyk |
Dodanie strony do BIP. |