Główna treść strony
Sesja nr 37
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO z dnia 26 listopada 2009 roku
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
26 listopada 2009 roku
W trakcie posiedzenia podjęte zostały min uchwały:
w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji Stałych Rady Powiatu Grodziskiego.
Uchwala się następujące zmiany w składzie osobowym Komisji :
1/ na skutek zrzeczenia się mandatu odwołuje się Andrzeja Okurowskiego ze składu Komisji Budżetu i Finansów Publicznych, Komisji Polityki Społecznej, Komisji Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej, Komisja Statutowo-Regulaminowej.
2/ na skutek obsadzenia mandatu powołuje się radną Reginę Dzierżawską do składu Komisji Polityki Społecznej, Komisji Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji ponadgimnazjalnym szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych funkcjonujących na terenie Powiatu Grodziskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji dla ponadgimnazjalnych szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych funkcjonujących na terenie Powiatu Grodziskiego oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wydatkowania w brzmieniu regulaminu.
REGULAMIN
ustalający tryb udzielania i rozliczania dotacji ponadgimnazjalnym szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych funkcjonujących na terenie Powiatu Grodziskiego oraz trybu
i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Ilekroć w uchwale jest mowa bez bliższego określenia o:
1. szkołach – należy przez to rozumieć prowadzone na terenie Powiatu Grodziskiego, zwanego dalej powiatem, przez inne niż powiat osoby prawne lub fizyczne szkoły ponadgimnazjalne o uprawnieniach szkół publicznych,
2. uczniach – należy przez to rozumieć także słuchaczy,
3. organie prowadzącym – należy przez to rozumieć inne niż powiat osoby prawne lub fizyczne prowadzące
szkoły na terenie powiatu.
Rozdział II
OKREŚLENIE WYSOKOŚCI PRZYZNAWANEJ DOTACJI
§ 2
Dotacje z budżetu powiatu przysługują:
1. szkołom, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez powiat,
2. szkołom, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 50% ustalonych w budżecie powiatu wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych tego samego typu i rodzaju w przeliczeniu na jednego ucznia, a w przypadku braku na terenie powiatu szkoły publicznej danego typu i rodzaju podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższy powiat na prowadzenie szkoły publicznej danego typu lub rodzaju.
Rozdział III
TRYB UDZIELANIA I ROZLICZANIA DOTACJI
§ 3
1. Dotacji udziela się na wniosek organu prowadzącego szkołę, złożony w Wydziale Finansowym nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać w szczególności następujące elementy:
1) nazwę i adres osoby prowadzącej,
2) nazwę i adres szkoły,
3) numer NIP szkoły
4) numer REGON szkoły,
5) typ i rodzaj szkoły,
6) numer i datę wydania zaświadczenia o wpisie szkoły do ewidencji,
7) numer i datę wydania decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej,
8) planowaną liczbę uczniów w roku, którego dotyczy wniosek o udzielenie dotacji,
9) nazwę i numer rachunku bankowego szkoły, na który ma być przekazywana dotacja.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
§ 4
1. Organ prowadzący szkołę zobowiązany jest do :
1) składania w Starostwie Grodziskim, w terminie do 5-ego każdego miesiąca, informacji o rzeczywistej liczbie uczniów aktualnej na pierwszy dzień każdego miesiąca, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu,
2) składania w Starostwie Grodziskim, w terminie do dnia 10 stycznia następnego roku, rocznego rozliczenia z otrzymanych dotacji, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu,
3) prowadzenia dokumentacji finansowo - księgowej i dokumentacji zawierającej informacje o liczbie uczniów,
4) umieszczania na odwrocie dokumentów księgowych stosownej adnotacji dotyczącej celu wydatkowania otrzymanej dotacji,
5) zgłaszania w ciągu 14 dni zmian danych zawartych we wniosku o udzielenie dotacji.
§ 5
Dotacje przekazywane są w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy szkoły.
§ 6
Dotacje, o których mowa w § 2 przeznaczone są na dofinansowanie realizacji zadań szkoły w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej i mogą być wykorzystywane wyłącznie na pokrycie wydatków bieżących szkoły.
§ 7
Części dotacji, o których mowa w § 5, będą przekazywane w wysokości odpowiadającej rzeczywistej liczbie uczniów wykazywanej przez organ prowadzący w informacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1).
§ 8
Informacje o planowanej kwocie dotacji przysługującej szkołom na zasadach określonych w obowiązujących przepisach i niniejszym regulaminie przekazuje się organom prowadzącym do dnia 30 kwietnia danego roku.
.
§ 9
Dotacja nie podlega przekazaniu w przypadku:
1. niespełnienia obowiązku, o którym mowa w § 3 ust.1 niniejszego regulaminu,
2. wykreślenia z ewidencji prowadzonej przez powiat.
§ 10
Dotacje wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane w nadmiernej wysokości lub nienależnie podlegają zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi. Odsetki naliczane są od dnia przekazania z budżetu Powiatu Grodziskiego dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem.
Rozdział IV
TRYB I ZAKRES KONTROLI
§ 11
1. Powiatowi przysługuje prawo kontroli dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu
nauczania.
2. Kontroli mogą dokonywać upoważnieni przez Starostę Grodziskiego pracownicy Starostwa Grodziskiego, zwani dalej kontrolującymi.
3. Kontroli dokonuje się pod względem:
1) stanu realizacji zadania,
2) zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.
4. Postępowanie kontrolne ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli.
§ 12
1. Dokumentem upoważniającym do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie zawierające:
1) numer upoważnienia,
2) imię i nazwisko kontrolującego,
3) nazwę i adres kontrolowanego,
4) temat kontroli,
5) termin ważności upoważnienia.
2. Upoważnienie, o którym mowa w ust.1, po zakończeniu kontroli dołącza się do akt kontroli.
§ 13
Kontrolowany zapewnia kontrolującemu warunki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli
i niezwłocznie przedstawia dokumenty i materiały oraz terminowo udziela wyjaśnień.
§ 14
1. Kontrolujący dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania
kontrolnego.
2. Dowodami w szczególności są :
1) dokumenty,
2) pisemne wyjaśnienia,
3) pisemne oświadczenia.
3. Kontrolujący może żądać od kontrolowanego sporządzenia niezbędnych do kontroli odpisów lub wyciągów
z dokumentów, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.
§ 15
1. Wynik przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.
2. Protokół kontroli zawiera:
1) pełną nazwę i adres kontrolowanego, nazwę i adres jego organu prowadzącego oraz imię i nazwisko osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego,
2) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
3) imiona i nazwiska kontrolujących,
4) określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,
5) opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości,
z uwzględnieniem zakresu i skutków tych nieprawidłowości,
6) opis załączników do protokołu,
7) wzmiankę o poinformowaniu kontrolowanego o prawie zgłaszania zastrzeżeń i składania wyjaśnień do protokołu,
8) podpisy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, a także datę i miejsce podpisania protokołu,
9) parafy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, na każdej stronie protokołu.
3. Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania lub niezwłocznie po uzupełnieniu lub zmianie protokołu, o którym mowa w ust. 5.
4. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń co do
ustaleń zawartych w protokole kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie
14 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.
5. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy
i w miarę potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w przypadku stwierdzenia zasadności
zastrzeżeń, zmienić i uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.
6. W razie nie uwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje
stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od
dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.
7. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając w terminie właściwym do jego
podpisania wyjaśnienie tej odmowy.
8. O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień kontrolujący czyni wzmiankę w protokole.
9. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.
§ 16
1. W terminie 14 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego,
kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne kierowane do kontrolowanego oraz jego organu
prowadzącego zawierające ocenę kontrolowanej działalności , a w razie stwierdzenia nieprawidłowości
zalecenia pokontrolne.
2. Kontrolowany, do którego zostało skierowane wystąpienie pokontrolne zobowiązany jest w terminie
określonym w wystąpieniu pokontrolnym zawiadomić Starostę Grodziskiego o sposobie realizacji
zaleceń pokontrolnych i wykorzystania uwag zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.
w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim
Na podstawie art. 12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001r. nr 142 poz. 1529 z późn. zm.) oraz art. 39 pkt.3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej(t.j. Dz. U. z 2007 r. nr 14 poz. 89 ze zmianami) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
§ 1.
Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdza strukturę organizacyjną wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych stanowiącą załącznik nr 1 do Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim będącą załącznikiem do niniejszej uchwały
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych
04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Interwencyjnej
4100 Oddział Diagnostyki Chorób Serca i Rehabilitacji Kardiologicznej
4106 Pododdział Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego
4220 Oddział Neurologiczny
4222 Oddział Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4540 Oddział Chirurgii Onkologicznej/chemioterapia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4300 Pododdział Rehabilitacyjny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4246 Oddział Ginekologii Onkologicznej/chemioterapia
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
4901 Izba Przyjęć dla Dzieci
7270 Pracownia Hemodynamiki
05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia rentgenowska
7230 Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7250 Pracownia rezonansu magnetycznego
06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii
07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych
08 Zakład Patomorfologii
4950 Zakład Patomorfologii
09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia endoskopii
7000 Pracownia prób wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
7000 Pracownia ECPW
1840 Poradnia Chirurgii Stomatologicznej
11 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
2300 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
1300 Poradnia Rehabilitacyjna
1310 Dział Fizjoterapii
12 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)
13 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy
23 listopad 2009 rok
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatu Grodziskiego.
Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 ze zm./, na wniosek Zarządu Powiatu Grodziskiego, Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
§ 1
W załączniku do uchwały nr 204/XXXII/09 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 28 maja 2009r.w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatu Grodziskiego paragraf 44 otrzymuje brzmienie:
„§44
1. W Starostwie obowiązuje równoważny system czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy w miesięcznym okresie rozliczeniowym.
2. Starostwo pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach:
poniedziałek, wtorek i środa 8-16; czwartek 8-17 ; piątek 8-15.
3. Przyjmowanie interesantów odbywa się w godzinach pracy Starostwa.
4. Przyjęcia w sprawach skarg i wniosków przez Starostę odbywa się w każdy czwartek w godzinach 13 – 17.
5. Informacje o czasie pracy Starostwa wywieszone są na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej Starostwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, a także przekazane do urzędów gmin wchodzących w skład Powiatu.
6. W uzasadnionych przypadkach, ze względu na charakter wykonywanych zadań lub szczególnie ważne względy osobiste, Starosta może ustalić indywidualny system czasu pracy lub rozkład pracy dla poszczególnych komórek organizacyjnych lub pracowników Starostwa, o ile nie będzie to kolidowało z realizacją zadań w Starostwie.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym § stosuje się przepisy Kodeksu pracy. ”
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Elwira Strzelczyk, data: 12.01.2010 r., godz. 11.12 |
Ostatnia aktualizacja: |
Elwira Strzelczyk, data: 12.01.2010 r., godz. 11.12 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.01.2010 r., godz. 11.12 |
Elwira Strzelczyk |
Dodanie strony do BIP. |