Główna treść strony
Sesja nr IV
Relacja z IV posiedzenia Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 27 stycznia 2011r.
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 27 stycznia 2011 roku
W trakcie posiedzenia Rada Powiatu Podjęła m.in. uchwały:
• w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2011-2019
Na podstawie art. 226, art. 227, art. 228, art. 230 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
1. Przyjmuje się wieloletnią prognozę finansową na lata 2011-2019 w treści załącznika nr 1 do niniejszej uchwały składającego się z tabeli głównej, tabeli zawierającej wielkości informacyjne i kontrolne oraz z objaśnień przyjętych wartości.
2. Przyjmuje się wykaz planowanych realizowanych przedsięwzięć w treści załącznika nr 2 do niniejszej uchwały, składającego się z części A i B.
Upoważnia się Zarząd Powiatu do zaciągania zobowiązań:
1) związanych z realizacją zamieszczonych w prognozie przedsięwzięć,
2) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy
– do wysokości limitów zobowiązań określonych załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
Planowane nadwyżki budżetu w latach 2012-2019 przeznaczone będą na spłatę zaciągniętego długu
Upoważnia się Zarząd Powiatu do przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu uprawnień do zaciągania zobowiązań, o których mowa w § 2 uchwały
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2011r.
2. Starosta Powiatu niezwłocznie ogłosi niniejszą uchwałę w trybie przewidzianym dla
publikacji aktów prawa miejscowego.
• w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2011 r.
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm./ w związku z art. 5a ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /j. t. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536/ Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła roczny Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2011 r.
Roczny Program współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j. t. Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536) (zwanych dalej „podmiotami”) na rok 2011r.
Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami jest oparty na przekonaniu władz Powiatu o korzyściach z niego płynących, potwierdzonych dotychczasowym doświadczeniem w realizacji różnych form współpracy. Aktywna działalność organizacji pozarządowych oraz podmiotów jest istotną cechą społeczeństwa demokratycznego. Dla aktualnej pracy organizacji pozarządowych oraz podmiotów ogromne znaczenie ma wymiana doświadczeń, a także współpraca z organami Powiatu, w tym również zachęcenie ludzi /społeczeństwa/ do działania społecznie użytecznego. Szczególnie we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami zwrócona zostanie uwaga na: ograniczenie bezrobocia i jego skutków, przeciwdziałanie bezrobociu, wspieranie przedsiębiorczości, likwidacja barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie, a przede wszystkim przywrócenie osób niepełnosprawnych do normalnego – zwykłego „sprawnego” życia, intensyfikację działań wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży, przygotowanie do funkcjonowania w strukturach Unii Europejskiej, a także profesjonalizację działających na terenie Powiatu organizacji pozarządowych oraz podmiotów.
§ 1
1. Celem wprowadzenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami na 2011 rok jest:
a. umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje
otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,
b. stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej,
c. prowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców,
d. uzupełnianie działań Powiatu w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,
e. zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów.
2. Współpraca Powiatu z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami opiera się na
zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej
konkurencji i jawności.
3. Partnerami Powiatu mogą być organizacje pozarządowe oraz podmioty, które podejmując
działania realizują zadania Powiatu wynikające z odrębnych przepisów.
§ 2
1. Program współpracy dotyczy organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących
swoją działalność na terenie Powiatu lub dla jej mieszkańców (bez względu na siedzibę)
2. Przedmiotem współpracy władz Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami jest:
a. realizacja zadań Powiatu określonych w ustawach,
b. podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców Powiatu,
c. tworzenie systemowych rozwiązań ważnych problemów społecznych,
d. określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspakajania,
e. konsultowanie aktów prawa lokalnego stosownie do zakresu działania organizacji lub
podmiotu.
§ 3
1. Powiat Grodziski realizuje zadania publiczne we współpracy z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami. Współpraca ta może odbywać się w szczególności w
formach:
a. zlecania organizacjom pozarządowym oraz podmiotom realizacji zadań publicznych na
zasadach określonych w ustawie,
b. współdziałania w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności
z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
c. udziału w miarę możliwości organizacji pozarządowych oraz podmiotów w działaniach
programowych samorządu,
d. użyczenie bądź wynajmowanie na preferencyjnych warunkach lokali w obiektach
powiatowych oraz udostępnienia sali konferencyjnej Starostwa na spotkania
organizacji pozarządowych oraz podmiotów,
e. promocji i wsparcia działalności organizacji pozarządowych oraz podmiotów poprzez
zapraszanie do udziału w posiedzeniach merytorycznych, informowanie w lokalnej prasie
i publikacjach o udziale organizacji oraz podmiotu w pracach na rzecz Powiatu.
§ 4
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom może
nastąpić w formach przewidzianych w ustawie lub odrębnych przepisach, w szczególności
może mieć formy:
a. powierzenia wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na
finansowanie ich realizacji,
b. wspierania takich zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich
realizacji.
2. Dotacje, o których mowa w ustawie, nie mogą być udzielone na:
a. dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowywane z budżetu Powiatu lub jego
funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
b. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,
c. budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
d. działalność gospodarczą organizacji pozarządowych,
e. pomoc finansową osobom fizycznym lub prawnym,
f. działalność polityczną i religijną.
§ 5
1. Wspieranie oraz powierzanie zadań, o których mowa w § 4 ust. 1 odbywa się po
przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
2. Ogłaszając otwarty konkurs ofert w celu zlecenia realizacji zadań publicznych
organizacjom pozarządowym oraz podmiotom Zarząd Powiatu opublikuje informację o
nim:
a. w Biuletynie Informacji Publicznej,
b. na tablicy ogłoszeniowej Starostwa
3. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
a. rodzaju zadania,
b. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
c. zasadach przyznawania dotacji,
d. terminach i warunkach realizacji zadania,
e. terminie składania ofert,
f. terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty,
g. zrealizowanych przez Starostwo w roku 2011 i w roku poprzednim, zadaniach
publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym
uwzględnieniem wysokości dotacji i dofinansowania przekazanych organizacjom
pozarządowym oraz podmiotom, a także podmiotom oraz jednostkom organizacyjnym
podległym Starostwu lub przez nie nadzorowanym.
4. Oferty należy składać na odpowiednim formularzu określonym w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005r. (Dz. U. Nr 264, poz. 2207).
5. W ciągu 7 dni od upłynięcia terminu składania wniosków, lista podmiotów ubiegających
się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na
tablicy ogłoszeniowej Starostwa oraz zostanie podana do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej.
6. W sytuacji, gdy środki zaplanowane na realizacje zadań publicznych przez Organizacje
nie zostały wykorzystane w pierwszej edycji konkursu Zarząd może ogłaszać kolejne
konkursy w trakcie trwania całego roku budżetowego.
§ 6
1.Konkursy ogłaszane są i przeprowadzane przez Zarząd w oparciu o przepisy ustawy
i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze oraz niniejszego Programu.
2. Oferty złożone przez Organizacje podlegają rejestracji.
3.Opiniowania złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana w drodze uchwały
przez Zarząd rekomendując Zarządowi najkorzystniejszą ofertę. Szczegółowy tryb
powoływania i działania Komisji Konkursowej normuje Regulamin pracy Komisji
Konkursowej stanowiący załącznik do niniejszego Programu.
4. Konkursy prowadzone w oparciu o niniejszy Program rozstrzyga Zarząd, udzielając (lub
nie udzielając) dotacji.
5. Informację o rozpatrzeniu ofert i dokonanym przez Zarząd wyborze, zamieszcza się w
Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Powiatu.
6. Podstawą do realizacji zleconego zadania publicznego jest podpisana przez strony umowa.
7. Organizacje, które uzyskały dotację zobowiązane są do złożenia sprawozdania z realizacji
zleconego zadania publicznego.
8. Sprawozdanie składa się w jednostce odpowiedzialnej za współpracę z organizacjami
pozarządowymi.
9. Sprawozdanie składa się na odpowiednim formularzu zgodnie z rozporządzeniem Ministra
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty
realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania
(Dz. U. Nr 264, poz. 2207).
10. Termin złożenia sprawozdania zostanie określony w umowie.
11. Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego podlega przyjęciu i zatwierdzeniu przez
Zarząd na podstawie informacji przygotowanej przez pracownika Starostwa
odpowiedzialnego za współpracę z Organizacjami w oparciu o opinię:
1) merytoryczną, przedstawioną przez właściwy Wydział Starostwa Powiatu Grodziskiego lub kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Powiatu,
2) finansową, przygotowaną przez Wydział Finansowy.
12. Kontroli realizacji zadania publicznego dokonuje, z upoważnienia Starosty, komisja
w skład której wchodzą:
1) naczelnik wydziału lub kierownik jednostki organizacyjnej właściwy merytorycznie dla projektu podlegającego kontroli,
2) specjalista ds. finansowych,
3) inna osoba wskazana przez Starostę.
13. Wynik kontroli przedstawiający:
1) niezgodne z przeznaczeniem wydatkowanie dotacji
2) pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości
3) nieterminowe lub nienależyte wykonanie umowy skutkuje zwrotem dotacji (częściowym lub w całości) do budżetu Powiatu wraz z odsetkami.
14. Wykorzystanie dotacji niezgodne z przeznaczeniem wyklucza prawo Organizacji
do otrzymania dotacji przez kolejne trzy lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania dotacji.
15. Decyzję o utracie prawa do ubiegania się o uzyskanie dotacji na wniosek Skarbnika Powiatu podejmuje Zarząd.
§ 7
1. Wykaz organizacji pozarządowych oraz podmiotów, którym zlecono realizację zadań
publicznych oraz kwot przyznanych dotacji na realizację tych zadań zostanie
opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszony na tablicy ogłoszeń
w Starostwie.
2. Wykaz taki jest także publikowany w załączniku do sprawozdania z wykonania Budżetu
Powiatu Grodziskiego.
§ 8
Realizując zlecane zadania publiczne organizacje pozarządowe oraz podmioty są zobowiązane do:
a. pisemnego informowania z 14 dniowym wyprzedzeniem odpowiedniego wydziału
merytorycznego Starostwa lub jednostki organizacyjnej, wyznaczonych do kontroli
merytorycznej i finansowej o organizacji imprez odbywających się w ramach zadania,
b. informowania w wydawanych w ramach zadania publikacjach i materiałach
informacyjnych na temat organizacji pozarządowej oraz podmiotu, poprzez media, jak
również - stosownie do charakteru zadania -poprzez widoczną w miejscu jego
realizacji tablicę lub poprzez ustną informację kierowaną do odbiorców zadania
o fakcie dofinansowania realizacji z budżetu Powiatu.
§ 9
1. W imieniu Powiatu kontrolę merytoryczną i finansową nad realizacją zadań publicznych
przez organizacje pozarządowe oraz podmioty sprawują odpowiednie, wskazane w
uchwale, o której mowa w § 6 ust. 3, wydział Starostwa lub jednostki organizacyjne
poprzez:
a. wizytowanie organizacji oraz podmiotów i ocenę sposobu realizacji zleconych zadań,
b. egzekwowanie przestrzegania postanowień zawartych w ustawie, umowach, w
programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2011 rok,
c. analizę i ocenę przedkładanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty
rozliczeń i sprawozdań,
d. egzekwowanie od organizacji pozarządowych oraz podmiotów wyjaśnień, zwrotu
środków niewykorzystanych lub wykorzystanych niezgodnie z umową.
2. W roku 2011 Powiat Grodziski może, w granicach posiadanych środków finansowych,
wspierać lub powierzać organizacjom pozarządowym oraz podmiotom realizację między
innymi następujących zadań :
a. działalność rehabilitacyjna, kulturalna i edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na
rzecz osób niepełnosprawnych,
b. opieka nad osobami bezdomnymi,
c. organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo
oraz prowadzenie klubów młodzieżowych i profilaktyki środowiskowej na rzecz dzieci
i młodzieży ze środowisk patologicznych,
d. edukacja dzieci i młodzieży mająca na celu poprawę ich bezpieczeństwa,
e. edukacja patriotyczna dzieci i młodzieży,
f. edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży oraz włączanie jej do działań o charakterze
proekologicznym,
g. organizacja wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, w szczególności koncertów,
występów artystycznych, spektakli, konkursów, wystaw, dyskusji, prelekcji,
h. działalność turystyczna, krajoznawcza i przyrodnicza,
i. organizacja zawodów i rozgrywek sportowych w tym również dla osób
niepełnosprawnych.
§ 10
l. Władze Powiatu Grodziskiego będą pomagały organizacjom pozarządowym oraz
podmiotom w pozyskiwaniu środków z innych niż budżet powiatu źródeł finansowania.
Dzięki tej formie współpracy, mogą trafiać do lokalnej społeczności środki finansowe na
realizację istotnych programów.
a. W roku 2011 wsparcie samorządu dotyczyć będzie szczególnie pozyskiwania środków z
funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
2. Pomoc Powiatu obejmować będzie w miarę możliwości:
a. informowanie o potencjalnych źródłach finansowania i zasadach udzielania dotacji,
b. opiniowanie wniosków o dotacje ze źródeł zewnętrznych,
c. promowanie ciekawych programów mogących uzyskać środki ze źródeł
zewnętrznych.
§ 11
1. Starosta Powiatu Grodziskiego może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze z
udziałem przedstawicieli organizacji oraz podmiotów.
2. Celem działalności zespołów doradczych może być w szczególności:
a. diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych,
b. tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym,
c. opiniowanie aktów prawa lokalnego,
d. wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności,
e. opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej lub rzeczowej osobom
fizycznym,
f. opiniowanie wniosków o dotacje na realizację zadań publicznych.
3. Organizacje pozarządowe oraz podmioty mają prawo inicjowania powoływania zespołów
doradczych. Inicjatywę taką zgłasza się do Starosty proponując cel dla jakiego dany
zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.
§ 12
Na realizację niniejszego programu Rada Powiatu Grodziskiego określi kwotę w uchwale budżetowej na 2011 r.
§ 13
1. Ocena realizacji programu odbywa się na podstawie sprawozdań Zarządu Powiatu Grodziskiego przedłożonego Radzie Powiatu Grodziskiego do dnia 30 kwietnia 2012 r.
2. Sprawozdanie zawierać będzie część opisową realizacji poszczególnych zadań oraz część finansową określającą faktycznie poniesione wydatki.
§ 14
1. Sposób konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi
i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy został przyjęty uchwała nr
313/XLVIII/10 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 28 października 2010 roku.
2. Niniejszy program został poddany konsultacji społecznej poprzez wywieszenie na tablicy
ogłoszeń w budynku Starostwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na okres od
dniach 04.01.2011 r. do 17.01.2011 r. Organizacje pozarządowe oraz podmioty mogły
w formie pisemnej zgłaszać wnioski i uwagi do programu, które zostały rozpatrzone przez
Zarząd Powiatu Grodziskiego na posiedzeniu w dniu 19.01.2011 r.
Regulamin pracy Komisji Konkursowej
§ 1
Komisja Konkursowa – zwana dalej Komisją – przeprowadza otwarty konkurs ofert na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących oraz przyjętych przez Radę Powiatu.
§ 2
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie procedury konkursowej oceny ofert na realizację zadań publicznych zleconych przez Powiat Grodziski organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przedłożenie Zarządowi Powiatu Grodziskiego – zwanego dalej Zarządem - propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.
§ 3
3) Komisję powołuje Zarząd spośród pracowników Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu Grodziskiego. W skład Komisji wchodzi również przedstawiciel organizacji pozarządowej nie biorącej udziału w ogłaszanych otwartych konkursach ofert. Zarząd wskazuje także przewodniczącego Komisji.
4) Członkiem Komisji nie może być osoba, która:
1.jest osobą najbliższą dla osoby reprezentującej oferenta w rozumieniu art.115 §11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. Kodeks karny (tzn. małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, osoba pozostająca we wspólnym pożyciu),
2.pozostaje w stosunku nadrzędności lub podległości służbowej z osobą reprezentującą oferenta,
3.pozostaje z osobą reprezentującą oferenta w innych relacjach, mogących budzić podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
4) W sytuacji, o której mowa w ust.2 Zarząd dokonuje wyłączenia i powołuje nowego członka Komisji.
5) Pracę Komisji mogą obserwować radni Rady Powiatu Grodziskiego.
§ 4
3. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
4. Komisja działa na posiedzeniach.
5. Obrady Komisji są ważne jeśli w posiedzeniu bierze udział większość składu Komisji tzn. 50% członków Komisji.
§ 5
1. Otwarcie i rozpatrzenie ofert następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Otwarcie ofert może odbywać się z udziałem oferentów. Na posiedzeniu z udziałem oferentów Komisja przedstawia:
• liczbę złożonych ofert
• rodzaj złożonych ofert
• wartość kwotową złożonych ofert
3. Ocena formalna i merytoryczna ofert odbywa się na posiedzeniu zamkniętym – bez udziału oferentów.
§ 6
W czasie obrad Komisja dokonuje kolejno następujących czynności:
otwiera koperty z ofertami,
ustala, które z ofert spełniają warunki formalne określone w Ustawie, Rozporządzeniu oraz ogłoszeniu o konkursie,
odrzuca oferty nie spełniające warunków określonych w pkt.2 lub złożone po wyznaczonym terminie,
rozpatruje zakwalifikowane do konkursu oferty pod względem merytorycznym:
• oceniając możliwość realizacji zadania przez oferenta,
• oceniając przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
• uwzględniając wysokość środków publicznych, przeznaczonych na realizację zadania,
5.wskazuje Zarządowi oferty, na które proponuje udzielenie dotacji lub rekomenduje nie wybrania żadnej ze złożonych ofert.
§ 7
Dokumenty sporządzane przez Komisję w trakcie posiedzenia:
1) pełny skład Komisji wypełnia „Formularz oceny formalnej oferty”, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu
2) każdy członek Komisji indywidualnie dokonuje oceny merytorycznej oferty poprzez przyznanie określonej liczby punktów na „Formularzu oceny merytorycznej oferty”, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu,
pełny skład Komisji ustala zbiorczą ocenę merytoryczną na „Zbiorczym formularzu oceny merytorycznej ofert”, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu, poprzez zsumowanie ocen indywidualnych poszczególnych członków Komisji.
Za najkorzystniejszą ofertę Komisja uznaje ofertę, która uzyskała największą liczbę punktów w zbiorczej ocenie merytorycznej.
§ 8
W przypadku złożenia na konkurs tylko jednej oferty Komisja może przeprowadzić pełną procedurę, o której mowa w §5 – 7.
§ 9
1. Z przebiegu przeprowadzenia konkursu Komisja sporządza protokół, który powinien zawierać:
oznaczenie tytułu, miejsca i czasu konkursu,
skład Komisji Konkursowej,
liczbę złożonych ofert,
krótkie omówienie każdej złożonej oferty pod względem spełnienia wymogów formalnych i merytorycznych,
wskazanie ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub brak takiej rekomendacji wraz z uzasadnieniem.
2. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
§ 10
Protokół z przebiegu otwartego konkursu wraz z pozostałą dokumentacją konkursową Komisja przedkłada Zarządowi do rozstrzygnięcia.
• w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
Na podstawie art. 12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym
( Dz.U. z 2001r. nr 142 poz. 1529 z późn. zm.) oraz art. 39 pkt.3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej(t.j. Dz. U. z 2007 r. nr 14 poz. 89 ze zmianami) Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła strukturę organizacyjną wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych stanowiącą załącznik nr 1 do Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Grodziskiego i Dyrektorowi Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych
04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Inwazyjnej
4106 Pododdział Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego
4220 Oddział Neurologiczny
4222 Oddział Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4540 Oddział Chirurgii Onkologicznej/chemioterapia jednego dnia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4570 Pododdział Neurochirurgiczny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
4901 Izba Przyjęć dla Dzieci
7230 Pracownia Rentgenodiagnostyki Zabiegowej
7900 Pracownia Elektrofizjologii
05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia Rentgenowska
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej II
7250 Pracownia Rezonansu Magnetycznego
06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii
07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych
08 Zakład Patomorfologii
4950 Zakład Patomorfologii
09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia Endoskopii
7000 Pracownia Prób Wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia Spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
7000 Pracownia ECPW
1840 Poradnia Chirurgii Stomatologicznej
7000 Pracownia Urodynamiki
1570 Poradnia Neurochirurgiczna
11 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
2300 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
1300 Poradnia Rehabilitacyjna
1310 Dział Fizjoterapii
12 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)
13 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy
24 styczeń 2011 rok
W związku z dokonanym zakupem nowego tomografu komputerowego o znacznie szerszym spektrum diagnostycznym , zakupionym w ramach realizowanego Projektu pn.„Zwiększenie dostępności i jakości usług medycznych świadczonych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim poprzez zakup specjalistycznego sprzętu medycznego wraz z niezbędnym wyposażeniem” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, istnieje konieczność powołania drugiej Pracowni Tomografii Komputerowej, zgodnie z wymogami rejestru Wojewody.
Natomiast uruchomienie Poradni Neurochirurgicznej dedykowane będzie głównie pacjentom z urazami i schorzeniami kręgosłupa i głowy, chorobą nowotworową, wrodzoną wadą rozwojową układu nerwowego. Poradnia będzie uzupełniać działalność Poradni Neurologicznej i Poradni Urazowo-Ortopedycznej.
• w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie na okres 3 lat pomieszczenia o pow. 18,60 m2
w budynku Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na wynajęcie na okres 3 lat pomieszczenia o pow. 18,60 m2, położonego na poziomie -1 (niski parter) w budynku Szpitala Zachodniego (blok F) na rzecz dotychczasowych najemców - Oddziału Terenowego Ogólnozakładowych Związków Zawodowych Lekarzy oraz Stowarzyszenia Społeczności Szpitala Zachodniego i Wolontariatu.
• w sprawie przedłużenia umowy najmu powierzchni w budynku Szpitala Zachodniego
w Grodzisku Maz. pod siedzibę Powiatowej Stacji Sanitarno –Epidemiologicznej
w Grodzisku Maz.
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na przedłużenie, na okres 6 miesięcy, tj. do dnia 30 czerwca 2011 r., umowy najmu powierzchni 310 m2 w budynku E Szpitala Zachodniego na rzecz Powiatowej Stacji Sanitarno -Epidemiologicznej w Grodzisku Mazowieckim, pod siedzibę.
• w sprawie wynajęcia pomieszczeń w budynku przy ul. Dalekiej 11A w Grodzisku Maz.
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na wynajęcie pomieszczeń w budynku położonym w Grodzisku Maz. przy ul. Dalekiej 11A, w drodze bezprzetagrowej, dotychczasowym najemcom.
• w sprawie pozbawienia drogi kategorii drogi powiatowej.
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2001 r. nr 142 poz. 1592 z późniejszymi zmianami) w zw. z art.10 ust.1,2,3 oraz art. 6a ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U z 2001 r. Nr 19, poz.1150 po zasięgnięciu opinii burmistrza Gminy Grodzisk Mazowiecki oraz opinii zarządów sąsiednich powiatów w porozumieniu z zarządem Województwa Mazowieckiego, Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
Pozbawia się kategorii drogi powiatowej ulicę Bałtycką w Grodzisk Mazowieckim (droga 1507) o długości 1,643 km.
• sprawie wynajęcia pomieszczenia w budynku przy ul. Piasta 30 w Milanówku
Rada Powiatu Grodziskiego wyraziła zgodę na przedłużenie do dnia 31 grudnia 2011 r. umowy zawartej na okres od 15 marca 2001 r. do 14 marca 2011 r., na najem pomieszczenia o pow. 140,10 m2 w budynku przychodni zdrowia przy ul. Piasta 30 w Milanówku, z dotychczasowym najemcą - "IZMAR II" Marek Drynkowski, pod prowadzoną aptekę, w drodze bezprzetagrowej.
• w sprawie delegowania członków Rady Powiatu Grodziskiego do udziału w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Grodziskim.
Na podstawie art. 12 pkt 11 i art. 38a ust.5 pkt 2 z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 roku nr 142, poz.1592 ze zm.) Rada Powiatu Grodziskiego uchwała, co następuje:
Odwołuje się ze składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Grodziskim Jerzego Borzewskiego.
Deleguje się do udziału w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Grodziskim radnego Zbigniewa Kajaka
• w sprawie wskazania przedstawicieli Rady Powiatu Grodziskiego do Rady Muzeum działającej przy Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku.
Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 ze zm.) w związku z art. 11 ust.5 pkt 1 ustawy z dnia 21 listopada 1996 roku o muzeach (Dz.U. z 1997 r. Nr 5, poz. 24 ze zm.) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
Wskazuje się radnych:
1. Zofię Lipińską
2. Jerzego Terlikowskiego
jako przedstawicieli Rady Powiatu Grodziskiego do Rady Muzeum działającej przy Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku
• w sprawie powołania Rady Muzeum działającej przy Muzeum im. Anny i Jarosława
Iwaszkiewiczów.
Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 ze zm.) w związku z art. 11 ust.1, 3, 4, 5 ustawy z dnia 21 listopada 1996 roku o muzeach (Dz.U. z 1997 r. Nr 5, poz. 24 ze zm.) oraz § 10 Załącznika do Uchwały Nr 201/XXXI/09 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 30 kwietnia 2009 roku w sprawie nadania statutu Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku, Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:
Powołuje się Radę Muzeum, działającą przy Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w następującym składzie:
1. Andrzej Stoga – historyk sztuki, kurator i główny inwentaryzator Muzeum Łazienki Królewskie, rekomendowany przez Stowarzyszenie Ogród Sztuk i Nauk
2. Jadwiga Rappe – Profesor Akademii Muzycznej w Warszawie rekomendowana przez Związek Kompozytorów Polskich;
3. Robert Papieski - adiunkt Muzeum im. A. i J. Iwaszkiewiczów w Stawisku, rekomendowany przez dyrektora ww. Muzeum;
4. Wojciech Hardt - Radny Powiatu Grodziskiego rekomendowany przez Radę Muzeum;
5. Jarosław Chrzanowski – Radny rekomendowany przez Radę Miasta Podkowy Leśnej;
6. Zofię Lipińską - Radna rekomendowana przez Radę Powiatu Grodziskiego.
7. Jerzy Terlikowski - Radny rekomendowany przez Radę Powiatu Grodziskiego.
Kadencja Rady Muzeum trwa cztery lata.
• w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji Stałych Rady Powiatu Grodziskiego.
Na podstawie art.17 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym / tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późn.zm./ Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje :
Uchwala się następujące zmiany w składzie osobowym Komisji :
1. Powołuje się do składu Komisji Budżetu i Finansów Publicznych
- radnego Jerzego Terlikowskiego
2. Powołuje się do składu Komisji Promocji Powiatu i Współpracy
Europejskiej
- radną Małgorzatę Sędzińską
- radnego Wojciecha Hardta
• w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Powiatu na II półrocze
2011 roku.
1. Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła plany pracy stałych Komisji Rady Powiatu.
2. W przypadku dokonania przez Komisję Rady w okresie między sesjami zmiany w kolejności realizowanych tematów ustalonych w planie jej pracy lub też podjęcia dodatkowych tematów, Komisja jest obowiązana na najbliższej Sesji powiadomić Radę o tych zmianach.
Plan pracy Komisji Polityki Społecznej w I półroczu 2011r.
Styczeń 2011 r.
1. Szpital Zachodni – prezentacja aktualnej sytuacji szpitala;
2. Omówienie i zaopiniowanie projektu uchwał;
3. Plan pracy Komisji na I półrocze 2011r.
4. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych
stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat
Grodzki;
5. Sprawy różne;
Luty 2011 r.
1. Strategia rozwiązywania problemów społecznych (PCPR);
2. Ocena działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej;
3. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał;
4. Sprawy różne;
Marzec 2011 r.
1. Ochrona dziedzictwa dóbr kultury – Muzeum w Stawisku;
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał;
3. Sprawy różne;
Kwiecień 2011 r.
1. Problematyka lokalnego rynku pracy (PUP);
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał;
3. Sprawy różne;
Maj 2011 r.
1. Sanepid- realizacja ustawowych zadań na terenie Powiatu Grodziskiego;
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał;
3. Sprawy różne;
Czerwiec 2011 r.
1. Edukacja- szkoły publiczne;
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał;
3. Sprawy różne;
Plan pracy Komisji Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej
na I półrocze 2011 roku
STYCZEŃ
1. Stan przygotowań powiatowych służb drogowych do zimy ;
2. Plan pracy Komisji na I półrocze 2011 roku
3. Omówienie i zaopiniowanie projektu budżetu na 2011 rok w temacie działania Komisji;
4. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał;
5. Sprawy różne.
LUTY
1. Sieć dróg ponadpowiatowych na terenie Powiatu Grodziskiego – obwodnica Grodziska
i Milanówka
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał
3. Wybór wiceprzewodniczącego komisji.
4. Sprawy różne
MARZEC
1. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na realizację zadań powiatu – środki unijne
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał
3. Sprawy różne
KWIECIEŃ
1. Formy promocji Powiatu Grodziskiego
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał
3. Sprawy różne
MAJ
1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi i mediami - realizacja uchwały w sprawie
uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami na 2011 rok;
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał
3. Sprawy różne
CZERWIEC
1. Stan dróg powiatowych – komisja objazdowa.
( wspólny wyjazd z Komisją Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Spraw Wiejskich. )
2. Omówienie i zaopiniowanie projektów uchwał
3. Sprawy różne
Plan pracy Komisji Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Spraw Wiejskich na okres I półrocza 2011 roku.
styczeń
1. Informacja Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o rejestracji
zwierząt i dopłatach obszarowych i innych;
2. Praca Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej -informacja Powiatowego Lekarza
Weterynarii
3. Plan pracy Komisji na I półrocze 2011 roku
4. Sprawy różne
luty
1. Informacja Prezesów Spółek Wodnych z wykonania prac w 2010 roku oraz
planu na 2011 rok;
2. Sprawy różne.
marzec
1. Informacja Komendy Powiatowej Policji o stanie bezpieczeństwa na terenie powiatu;
2. Sprawy różne.
kwiecień
1. Informacja Powiatowej Komendy Państwowej Straży Pożarnej o stanie zagrożenia
pożarowego na terenie powiatu za 2010 rok;
2. Informacja Zarządu Powiatowego OSP;
3. Sprawy różne.
maj
- Informacja Nadleśnictwa i Kół Łowieckich o gospodarce leśnej i łowieckiej na
terenie powiatu;
- Sprawy różne.
czerwiec
- Informacja Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o stanie
sanitarno-epidemiologicznym w Powiecie Grodziskim;
- Sprawy różne.
lipiec
- Wspólne spotkanie Komisja Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Spraw Wiejskich, Komisja Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej i Komisji Budżetu i Finansów Publicznych –walory turystyczne. Komisja wyjazdowa.
Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów Publicznych na 2011 r.
Styczeń 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie projektu budżetu na 2011 rok;
2. Omówienie planu pracy Komisji na 2011 rok;
3. Sprawy różne.
Luty 2011 r.
1. Zaopiniowanie zmian w budżecie na 2011 rok;
2. Sprawy różne;
Marzec 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie na 2011 rok;
2. Wstępne omówienie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu w 2010 roku;
3. Sprawy różne.
Kwiecień 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie na 2011 rok;
2. Zaopiniowanie wykonania budżetu powiatu w 2010 roku;
3. Opinia Komisji w sprawie udzielenia absolutorium dla działań Zarządu Powiatu w roku 2010;
4. Sprawy różne.
Maj, czerwiec, sierpień 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie powiatu na 2011 rok;
2. Sprawy różne.
Wrzesień 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie na 2011 rok;
2. Zaopiniowanie wykonania budżetu powiatu za I półrocze;
3. Sprawy różne.
Październik 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie powiatu na 2011 rok;
2. Informacja o wykonaniu budżetu powiatu za III kwartały 2011 roku;
3. Sprawy różne.
Listopad, grudzień 2011 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie powiatu na 2011 rok;
2. Prace nad budżetem powiatu na 2012 rok;
3. Sprawy bieżące.
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Izabella Kamińska - Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu |
Wprowadził: |
Elwira Strzelczyk, data: 16.02.2011 r., godz. 12.41 |
Ostatnia aktualizacja: |
Elwira Strzelczyk, data: 22.03.2011 r., godz. 14.59 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
22.03.2011 r., godz. 14.59 |
Elwira Strzelczyk |
Edycja strony |
16.02.2011 r., godz. 12.41 |
Elwira Strzelczyk |
Dodanie strony |