Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Każdemu przysługuje prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1700).
Wniosek o ponowne wykorzystywanie wnosi się w przypadkach, gdy informacja sektora publicznego:
1. nie są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych;
2. są udostępniane w innym systemie teleinformatycznym niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
3. będą wykorzystywane na warunkach innych niż zostały dla tych informacji określone;
4. są udostępniane lub zostały przekazane na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.
Wniosek powinien zawierać w szczególności następujące informacje:
1. nazwę podmiotu zobowiązanego;
2. informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku;
3. wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania, na jakich mają być ponownie wykorzystywane, oraz źródło udostępniania lub przekazania;
4. wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
5. wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej - także wskazanie formatu danych;
6. wskazanie:
a) sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są udostępniane lub nie zostały przekazane w inny sposób, albo
b) sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym.
Wypełniony wniosek można przesłać:
• pocztą elektroniczną na adres: starostwo@powiat-grodziski.pl
• za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej;
• pocztą na adres: Starostwo Powiatu Grodziskiego, ul. Daleka 11A; 05-825 Grodzisk Mazowiecki
Informacje sektora publicznego są udostępniane w celu ich ponownego wykorzystywania bezpłatnie.
Starosta Grodziski może jednak nałożyć opłatę za ich ponowne wykorzystywanie jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów. Ustalając opłatę uwzględnia się koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony sposób i w określonej formie oraz inne czynniki, które są brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków o ponowne wykorzystywanie, które mogą mieć wpływ w szczególności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji. Opłaty są ustalane indywidualnie dla każdego wniosku.
Informacja o przysługujących środkach prawnych przysługujących w przypadku odmowy wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 ww. ustawy organem odwoławczym od decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie jest minister właściwy do spraw informatyzacji. Zmiany dotyczą jednak jedynie decyzji, od których na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.) stronie służy odwołanie.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
z tym że:
• przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi;
• skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.
Wnioskodawca, który otrzymał od Starosty Grodziskiego ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.
Powiat Grodziski Województwo Mazowieckie, Biuletyn Informacji Publicznej
Gdzie jesteśmy
Menu główne
Główna treść strony
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Podstrony:
-
Zarządzenie Nr 23/2013 Starosty Grodziskiego z dnia 30 kwietnia 2013 roku
w sprawie ustalenia zasad odpłatności za wydanie kopii lub wydruków aktów normatywnych lub innych aktów prawnych, oraz z tytułu poniesionych dodatkowych kosztów związanych z udostępnieniem informacji publicznej lub udostępnieniem informacji publicznej w celu ponownego jej wykorzystania
Informacje o stronie
Wytworzył: | Joanna Damaziak - Sekretarz Powiatu Grodziskiego |
---|---|
Wprowadził: | Elwira Strzelczyk, data: 12.10.2016 r., godz. 11.23 |
Ostatnia aktualizacja: | Elwira Strzelczyk, data: 16.02.2023 r., godz. 14.39 |
Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|---|---|
16.02.2023 r., godz. 14.39 | Elwira Strzelczyk | Edycja strony |
16.02.2023 r., godz. 14.37 | Elwira Strzelczyk | Edycja strony |
04.06.2019 r., godz. 09.47 | Elwira Strzelczyk | Edycja strony |
04.06.2019 r., godz. 09.46 | Elwira Strzelczyk | Edycja strony |
16.02.2017 r., godz. 09.49 | Elwira Strzelczyk | Edycja strony |
13.10.2016 r., godz. 14.54 | Elwira Strzelczyk | Edycja strony |
12.10.2016 r., godz. 11.23 | Elwira Strzelczyk | Dodanie strony |