Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Posiedzenie ZARZĄDU POWIATU GRODZISKIEGO, które odbyło się w dniu 20 listopada 2019 r.

Relacja z posiedzenia Zarządu Powiatu Grodziskiego, które odbyło się w dniu 20 listopada 2019 roku

Na posiedzeniu Zarząd Powiatu Grodziskiego podjął uchwały w sprawach:
- wyrażenia zgody na oddanie w użyczenie nieruchomości gruntowej w Grodzisku Mazowieckim na rzecz Zespołu Szkół Nr 1 w Grodzisku Mazowieckim;
-wyrażenia zgody na oddanie w użyczenie części pomieszczenia w budynku przy ul. Kościuszki 32 w Grodzisku Mazowieckim na rzecz Gminnej Spółki Wodnej w Grodzisku Mazowieckim;
-rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w roku 2019;
-zatwierdzenia wyniku otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Grodzisku Mazowieckim;
-zatwierdzenia wyników postępowania i udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Usuwanie i przechowywanie na parkingu strzeżonym pojazdów w trybie art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym na terenie powiatu grodziskiego”;
-przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawę oryginalnych tonerów, bębnów i tuszy w okresie od 01.01.2020 do 31.12.2020 roku dla potrzeb Starostwa Powiatu Grodziskiego”.

Na posiedzeniu Zarząd przyjął projekt odpowiedzi na pismo Spółki „Budokrusz S.A.” dotyczącej uregulowania stanu władania nieruchomości w miejscowości Odrano Wola, będącej w użytkowaniu wieczystym „Budorkusz S.A”.

Zarząd Powiatu Grodziskiego przyjął i przekazał Radzie Powiatu projekty uchwał w sprawach:
-ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, na terenie powiatu grodziskiego;
- oddania w najem powierzchni w budynku przy ul. Dalekiej 11A w Grodzisku Mazowieckim (na rzecz dotychczasowego najemcy);
- zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Grodziskiego na lata 2019 – 2027;
-zmiany budżetu Powiatu Grodziskiego na 2019 rok.

Zarząd Powiatu Grodziskiego zdecydował się wystąpić do Wójta Gminy Baranów z pismem w sprawie zrzeczenia się w całości odszkodowania za nieruchomości położone w Bożej Woli, które stanowiły własność Gminy Baranów, a które zgodnie z decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na „Rozbudowie drogi powiatowej nr 1507W Grodzisk Mazowiecki – Izdebno – Cegłów – Boża Wola – Bramki Ludne” przeszły na własność Powiatu Grodziskiego.

Po zapoznaniu się z zawiadomieniem o prowadzonym z urzędu przed Starostą Grodziskim postępowaniu administracyjnym w sprawie ustalenia i wypłacenia odszkodowania za nieruchomości położone w Bożej Woli gmina Baranów, Zarząd Powiatu jako strona w postępowaniu, wniósł o weryfikację operatu szacunkowego, w którym wyceniono wartość nieruchomości.
Zarząd Powiatu Grodziskiego przyjął do wiadomości decyzje Starosty Grodziskiego orzekającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności nieruchomości gruntowej o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej we wsi Żelechów gmina Żabia Wola z przeznaczeniem pod realizację przebudowy drogi powiatowej nr 1503W w miejscowości Żelechów poprzez budowę chodnika oraz zawiadomienie Starosty Grodziskiego o prowadzonym z wniosku Zarządu Powiatu Grodziskiego i wszczętym w dniu 11.10.2019 r., postępowaniu wywłaszczeniowym poprzez pozbawienie prawa własności nieruchomości gruntowej o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej przy ul. Chełmońskiego we wsi Budy Grzybek.
Zarząd podpisał decyzje zezwalające na:
-lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z funkcjonowaniem pasa drogowego – lokalizacja sieci wodociągowej ⍉ 160 mm w ciągu drogi powiatowej nr 4701W Oryszew - Henryszew – Międzyborów;
-lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z funkcjonowaniem pasa drogowego – lokalizacja sieci wodociągowej ⍉ 110 mm w ciągu drogi powiatowej nr 1514W Jaktorów - Budy Zosine.

Na posiedzeniu Zarząd podpisał postanowienia w sprawach:
-uzgodnienia przedłożonego projektu budowlanego – „Sieci wodociągowej w drodze wewnętrznej od ul. Wspólnej w m. Kraśnicza Wola", w zakresie usytuowania w drodze powiatowej Nr 1507W;
-uzgodnienia przedłożonego projektu budowlanego – „Przyłącza gazowego do dz. nr ew. 226/9 obręb Żuków", w zakresie usytuowania w drodze powiatowej Nr 1512W;
-uzgodnienia przedłożonego projektu budowlanego – „Przyłącza gazowego do dz. nr ew. 104/14 obręb 0036 Wycinki Osowskie", w zakresie usytuowania w drodze powiatowej Nr 1505W;
-uzgodnienia przedłożonego projektu budowlanego – „Sieci gazowej średniego ciśnienia i przyłączy gazowych”, w zakresie usytuowania w drodze powiatowej Nr 1512W w miejscowości Żuków;
-uzgodnienia przedłożonego projektu budowlanego – „Przyłącza kablowego nN do działki w Chrzanowie Dużym w zakresie usytuowania w drodze powiatowej Nr 1508W;
-uzgodnienia przedłożonego projektu budowlanego – „Przyłącza wodociągowego do posesji przy ul. Wspólnej w miejscowości Wólka Grodziska", w zakresie usytuowania w drodze powiatowej Nr 1507W.
Na posiedzeniu przekazano do właściwych merytorycznie komórek projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części terenu miasta Grodzisk Mazowiecki Jednostka A1 - etap II wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Zarząd zapoznał się z wnioskiem dotyczącym wykorzystania książki Tadeusza Murzyna „Kozerki. Szkice z dziejów wsi 1590 – 2018” do celów promocyjnych Powiatu Grodziskiego. Zarząd upoważnił do ustalenia zasad zakupu Panią Skarbnik Powiatu, która przedstawi swoje stanowisko na jednym z kolejnych posiedzeń Zarządu.
Nie wyrażono zgody na objęcie honorowym patronatem Starosty oraz wsparcie finansowe I Gali Aktywności Lokalnej – Żurawie Powiatu Grodziskiego, organizowanej przez Stowarzyszenie Europa i My.
Zarząd przyjął treść ogłoszenia w sprawie składania ofert na badanie sprawozdań finansowych Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim na lata 2019 i 2020.
Na posiedzeniu omówiono program sesji Rady Powiatu, która odbędzie się 28 listopada br.

Starosta przedstawił informacje na temat:
-decyzji Wojewody Mazowieckiego stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności nieruchomości zajętej pod część drogi publicznej nr 01448 ul. Kwiatowej w Milanówku;
-decyzji Wojewody Mazowieckiego stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności nieruchomości zajętej pod część drogi publicznej nr 38133 w gminie Jaktorów, w miejscowości Budy Grzybek.

Podjęto również sprawy indywidualne mieszkańców.
Dane administracyjne
Wytworzył: Anna Gębalska-Berekets - Samodzielne Stanowsko Promocji Powiatu
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 04.12.2019 r., godz. 10.58
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 04.12.2019 r., godz. 10.58
Czas Administrator Opis zmiany
04.12.2019 r., godz. 10.58 Elwira Strzelczyk Dodanie strony