Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Posiedzenie ZARZĄDU POWIATU GRODZISKIEGO, które odbyło się w dniu 13 stycznia 2021 r.

Relacja z posiedzenia Zarządu Powiatu Grodziskiego, które odbyło się w dniu 13 stycznia 2021 roku

Zarząd podjął uchwały w następujących sprawach:
- zapoznano się z kosztami współudziału Starostwa Powiatu Grodziskiego w organizacji imprez o charakterze kulturalnym, sportowym i ekologicznym planowanymi w 2021 roku. Naczelnik Wydziału Oświaty Kultury i Sportu wyjaśniła m.in., że powyższe koszty zaplanowano na wzór roku poprzedniego, jednak z powodu pandemii odbyło się ok. 30% imprez. Starosta dodał, że należy rozważyć, czy do powyższych kosztów dołączyć współfinansowanie wyścigu kolarskiego dookoła Mazowsza organizowanego przez Mazovia Team oraz świątecznego spotkania integracyjnego Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych, które wnioskuje o zabezpieczenie podwójnej kwoty w 2021 roku, z uwagi na niewykorzystanie zaplanowanych środków w poprzednim roku. Zarząd powróci do sprawy i podejmie ostateczną decyzję na kolejnym posiedzeniu;
- wyrażono zgodę na zajęcia nauczania indywidualnego uczennicy klasy II liceum ogólnokształcącego, w wymiarze 12 godzin tygodniowo, do końca zajęć w roku szkolnym 2020/2021;
- sporządzenia i podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości z zasobu powiatowego przeznaczonych do oddania w najem;
- Zapoznano się z treścią zawiadomienia w sprawie prowadzonego przed Starostą Grodziskim postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość położoną w Natolinie gm. Grodzisk Mazowiecki. Nie zaakceptowano stawki odszkodowania określonej w operacie szacunkowym . Wystąpiono do rzeczoznawcy o zweryfikowanie operatu oraz o negocjację wysokości odszkodowania z właścicielem nieruchomości;
- przyjęto do wiadomości wezwania na rozprawę, przedmiotem których są prowadzone postępowania administracyjne w sprawie o ustalenie odszkodowań za nieruchomości położone w Kozerkach gm. Grodzisk Mazowiecki;
- zatwierdzenia wyników postępowania i udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Remont pomieszczeń w budynku przy ul. Dalekiej 11A na siedzibę Starostwa Powiatu Grodziskiego” – obu klatek schodowych, holu, korytarza w wydziale komunikacji i pomieszczenia w piwnicy;
- zapoznano się z zawiadomieniem o podjęciu przez Radę Miasta Milanówka uchwały nr 257/XXX/20 z dnia 06.08.2020 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego terenu „Turczynek A” w Milanówku.
W zakresie rozszerzenia funkcji o oświatowa i kulturalną zmiany zostały rozpatrzone pozytywnie, natomiast w zakresie podziału Zarząd wnioskuje o wnikliwe przeanalizowanie zasadności podziału działki objętej dwiema formami ochrony, tj. wpisem do rejestru zabytków i przyjeciem uchwałą Rady Miasta formy ochrony zespołu przyrodniczo-krajobrazowego. Zarząd stoi na stanowisku, aby wspierać Miasto w zagospodarowaniu obiektu, niemniej jednak należy zwrócić uwagę na powyższe kwestie;
- przekazano do właściwych merytorycznie komórek Starostwa projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żabia Wola obejmującego część miejscowości Musuły wraz z prognozą oddziaływania na środowisko;
- przyjęto do wiadomości wnioski z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Grodziskiego dot. realizacji uchwał Zarządu Powiatu za I półrocze
2020 roku;
- przekazano do gmin z terenu powiatu grodziskiego wniosek osoby pochodzenia polskiego z Kazachstanu w sprawie pomocy w osiedleniu się na terenie Polski;
Starosta przedstawił informacje nt.:
- stanowiska Rady Gminy Jaktorów z dnia 17.12.2020 r. w sprawie zachowania integralności Województwa Mazowieckiego;
- stanowiska Rady Miejskiej w Bieżuniu z dnia 30.12.2020 r. w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego podjęcia niezwłocznych działań zapewniających utrzymanie płynności finansowej , w szczególności w zakresie finansowania oświaty;
- apelu Rady Powiatu Żuromińskiego z dnia 30.12.2020 r. w spawie zmiany przepisów dotyczących projektowania i budowy kanałów technologicznych przy drogach powiatowych i gminnych;
- ostatecznej decyzji nr 3259/2020 Wojewody Mazowieckiego stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności nieruchomości zajętej pod część drogi publicznej nr 01418 w miejscowości Władków w gminie Grodzisk Mazowiecki;
- informacji Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego o zebranym materiale dowodowym w sprawie prowadzonego z wniosku Zarządu Powiatu Grodziskiego postępowania administracyjnego dotyczącego wydania decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część drogi powiatowej ulicy Kościelnej w Milanówku;
- informacji Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego o zebranym materiale dowodowym w sprawie prowadzonego z wniosku Zarządu Powiatu Grodziskiego postępowania administracyjnego dotyczącego wydania decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część drogi powiatowej ulicy Kościuszki w Milanówku;
- informacji Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego o zebranym materiale dowodowym w sprawie prowadzonego z wniosku Zarządu Powiatu Grodziskiego postępowania administracyjnego dotyczącego wydania decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część drogi powiatowej ulicy Smoleńskiego w Milanówku;
- informacji Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie prowadzonych z wniosku Zarządu Powiatu Grodziskiego postępowań administracyjnych dotyczących wydania decyzji potwierdzających nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntów zajętych pod część drogi powiatowej ulicy Kazimierzowskiej w Milanówku;
- odwołania od decyzji Wojewody Mazowieckiego nr 4045/2020 stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności nieruchomości zajętej pod ulicę Kazimierzowską w Milanówku.
Poruszone zostały także sprawy różne i wolne wnioski:
- Starosta poinformował o zamiarze przejęcia przez Gminę Żabia Wola drogi powiatowej
nr 1518W na odcinku od wiaduktu w Józefinie do centrum Żabiej Woli. Zarząd powróci do sprawy po złożeniu formalnego wniosku przez Gminę i po przedstawieniu opinii Powiatowego Zarządu Dróg;
- Członek Zarządu Zofia Owczarek doprecyzowała potrzeby w zakresie oświetlenia przejść dla pieszych na drogach powiatowych na terenie gminy Żabia Wola. Oświetlenia wymaga co najmniej 5 przejść dla pieszych m.in. w Grzegorzewicach, na drodze relacji Grodzisk Mazowiecki – Józefina, a także skrzyżowania w Siestrzeni oraz na drodze relacji Bukówka – Skuły.
Dane administracyjne
Wytworzył: Dorota Rasz - Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 20.01.2021 r., godz. 09.27
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 20.01.2021 r., godz. 09.30
Czas Administrator Opis zmiany
20.01.2021 r., godz. 09.30 Elwira Strzelczyk Edycja strony
20.01.2021 r., godz. 09.27 Elwira Strzelczyk Dodanie strony