Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr 28

SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO 15 stycznia 2009 roku
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 15 stycznia 2009 roku

W trakcie posiedzenia podjęte zostały min. uchwały:

• w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Powiatu
na I półrocze 2009 r.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła plany pracy stałych Komisji Rady Powiatu.

Plan pracy Komisji Polityki Społecznej na I półrocze 2009 rok

Styczeń
1. Szpital Zachodni
2. Plan pracy Komisji na I półrocze 2009 roku
3. Sprawy różne

Luty
1. Kalendarz imprez o charakterze kulturalnym, sportowym i turystycznym
2. Sprawy różne
Marzec
1. Profilaktyka społeczna osób niepełnosprawnych – prezentacja realizacji projektu „Poszerzyć Krąg”
2. Sprawy różne
Kwiecień
1. Ochrona dziedzictwa narodowego
2. Sprawy różne
Maj
1. Problematyka lokalnego rynku pracy
2. Sprawy różne
Czerwiec
1. Edukacja publiczna – projekty organizacji pracy szkół powiatowych w roku szkolnym 2009/2010
2. Sprawy różne








Plan pracy Komisji Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej
na I półrocze 2009 roku

Styczeń
1. Przyjęcie planu pracy Komisji na I półrocze 2009 roku
2. Sprawy różne
Luty
1. Kierunki i zakresy promocji Powiatu Grodziskiego. Imprezy promujące powiat
2. Sprawy różne.
Marzec
1. Transport i komunikacja w Powiecie Grodziskim.
2. Sprawy różne.
Kwiecień
1. Ochrona konsumenta – Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
2. Sprawy różne
Maj
1. Drogi powiatowe. Komisja objazdowa-stan dróg w gminie w Baranowie.
2. Sprawy różne
Czerwiec
1. Dziedzictwo kulturowe. Udział w wykopaliskach archeologicznych na terenie Gminy Grodzisk Maz.. Podsumowanie pracy Komisji w I półroczu 2009 roku.
2. Sprawy różne

Uwaga: z powodu pilnych spraw bieżących, tematyka poszczególnych komisji może ulec zmianom.

Plan pracy Komisji Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Spraw Wiejskich na okres I półrocza 2009 roku.

6 stycznia 2009 roku
1. Stan przygotowań do aktualizacji powiatowego programu ochrony
środowiska wraz z gospodarką odpadami.
2. Sprawy różne i wniesione.

17 lutego 2009 roku
1. Informacja o działalności Komendy Powiatowej Policji w Grodzisku
Mazowieckim w 2008 roku.
2. Sprawy różne i wniesione.

17 marca 2009 roku
1. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej o pracy
PSP w 2008 roku. – Komenda PSP
2. Sprawy różne i wniesione.

21 kwietnia 2009 roku
1. Realizacja zadań własnych powiatu z ustawy prawo geodezyjne
i kartograficzne.
2. Sprawy różne i wniesione.

19 maja 2009 roku
1. Wartości przyrodnicze Powiatu Grodziskiego (posiedzenie wyjazdowe do
gminy w Baranowie).
2. Sprawy różne i wniesione.

16 czerwca 2009 roku
1. Zgłoszone problemy mieszkańców gmin wiejskich powiatu z zakresu
ochrony środowiska w ramach zadań leżących w kompetencji powiatu.
2. Sprawy różne i wniesione.


Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów Publicznych na 2009 r.

Styczeń 2009 r.
1. Omówienie zmiany budżetu Powiatu na 2009 rok;
2. Omówienie planu pracy Komisji na 2009 rok;
3. Sprawy różne.

Luty 2009 r.
1. Zaopiniowanie zmian w budżecie na 2009 rok;
2. Sprawy różne;

Marzec 2009 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie na 2009 rok;
2. Wstępne omówienie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu w 2008 roku;
3. Sprawy różne.

Kwiecień 2009 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie na 2009 rok;
2. Zaopiniowanie wykonania budżetu powiatu w 2008 roku;
3. Opinia Komisji w sprawie udzielenia absolutorium dla działań Zarządu Powiatu w roku 2008;
4. Sprawy różne.

Maj, czerwiec, sierpień 2009 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie powiatu na 2009 rok;
2. Sprawy różne.

Wrzesień 2009 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie na 2009 rok;
2. Zaopiniowanie wykonania budżetu powiatu za I półrocze;
3. Sprawy różne.

Październik 2009 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie powiatu na 2009 rok;
2. Informacja o wykonaniu budżetu powiatu za III kwartały 2009 roku;
3. Sprawy różne.

Listopad, grudzień 2009 r.
1. Omówienie i zaopiniowanie zmian w budżecie powiatu na 2009 rok;
2. Prace nad budżetem powiatu na 2010 rok;
3. Sprawy bieżące.


• w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grodziskiego.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła plan kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grodziskiego na I półrocze 2009.

Plan kontroli Komisji Rewizyjnej na I półrocze 2009 roku

1. Kontrola procedur dotyczących wydawania decyzji administracyjnych oraz dostępu do informacji w starostwie

2. Kontrola gospodarowania mieniem Powiatu

3. Kontrola z wykorzystania dotacji przekazanych przez Powiat dla Powiatowego Zarządu Dróg za 2008 rok

4. Zaopiniowanie wykonania budżetu Powiatu za 2008 rok

5. Bieżące zadania zlecone przez Radę Powiatu







• w sprawie zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatu Grodziskiego.

Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 ze zm./, na wniosek Zarządu Powiatu Grodziskiego, Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:

§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa przyjętym uchwałą Rady Powiatu Grodziskiego nr 142/XIX/2008 z dnia 29 maja 2008 roku skreśla się
w § 47 pkt 14.

• w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego
z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
na 2009r.

Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła roczny Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


Program współpracy Powiatu Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2009r.

Program współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest oparty na przekonaniu władz powiatu o korzyściach z niego płynących, potwierdzonych dotychczasowym doświadczeniem w realizacji różnych form współpracy. Aktywna działalność podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego jest istotną cechą społeczeństwa demokratycznego. Dla aktualnej pracy podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego ogromne znaczenie ma wymiana doświadczeń, a także współpraca z organami powiatu, w tym również zachęcenie ludzi /społeczeństwa/ do działania społecznie użytecznego. Szczególnie we współpracy z wyżej wymienionymi podmiotami zwrócona zostanie uwaga na: ograniczenie bezrobocia i jego skutków, przeciwdziałanie bezrobociu, wspieranie przedsiębiorczości, likwidacja barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie, a przede wszystkim przywrócenie osób niepełnosprawnych do normalnego – zwykłego „sprawnego” życia, intensyfikację działań wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży, przygotowanie do funkcjonowania w strukturach Unii Europejskiej, a także profesjonalizację działających na terenie powiatu podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.

§1

1. Celem wprowadzenia programu współpracy Powiatu Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok jest:
a. umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,
b. stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej,
c. prowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców,
d. uzupełnianie działań powiatu w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,
e. zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów.

2. Współpraca powiatu z organizacjami pozarządowymi opiera się na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.

3. Partnerami powiatu mogą być organizacje pozarządowe, które podejmując działania realizują zadania powiatu wynikające z odrębnych przepisów.

§ 2

1. Program współpracy dotyczy prowadzących swoją działalność na terenie powiatu lub dla jej mieszkańców (bez względu na siedzibę) podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.

2. Przedmiotem współpracy władz Powiatu Grodziskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
a. realizacja zadań powiatu określonych w ustawach,
b. podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców powiatu,
c. tworzenie systemowych rozwiązań ważnych problemów społecznych,
d. określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspakajania,
e. konsultowanie aktów prawa lokalnego stosownie do zakresu działania organizacji.
§ 3
1. Powiat Grodziski realizuje zadania publiczne we współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Współpraca ta może odbywać się w szczególności w formach:
a. zlecania podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
b. współdziałania w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
c. udziału w miarę możliwości podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w działaniach programowych samorządu,
d. użyczenie bądź wynajmowanie na preferencyjnych warunkach lokali w obiektach powiatowych oraz udostępnienia sali konferencyjnej Starostwa na spotkania podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
e. promocji i wsparcia działalności organizacji pozarządowych poprzez zapraszanie do udziału w posiedzeniach merytorycznych, informowanie w lokalnej prasie i publikacjach o udziale organizacji w pracach na rzecz powiatu.
§ 4
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego może nastąpić w formach przewidzianych w ustawie lub odrębnych przepisach, w szczególności może mieć formy:
a. powierzenia wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
b. wspierania takich zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
2. Dotacje, o których mowa w ustawie, nie mogą być udzielone na:
a. dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowywane z budżetu powiatu lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
b. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,
c. budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
d. działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
e. pomoc finansową osobom fizycznym lub prawnym,
f. działalność polityczną i religijną.

§ 5

1. Wspieranie oraz powierzanie zadań, o których mowa w § 4 ust. 1 odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.

2. Ogłaszając otwarty konkurs ofert w celu zlecenia realizacji zadań publicznych podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego Starosta opublikuje informację o nim:
a. na stronach portalu internetowego,
b. prasie o zasięgu ogólnopolskim lub lokalnym,
c. Biuletynie Informacji Publicznej,
d. na tablicy ogłoszeniowej Starostwa

3. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
a. rodzaju zadania,
b. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
c. zasadach przyznawania dotacji,
d. terminach i warunkach realizacji zadania,
e. terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty,
f. zrealizowanych przez Starostwo w roku 2009 i w roku poprzednim, zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji i dofinansowania przekazanych organizacjom pozarządowym, podmiotom oraz jednostkom organizacyjnym podległym Starostwu lub przez nie nadzorowanym.

4. W ciągu 7 dni od upłynięcia terminu składania wniosków, lista podmiotów ubiegających
się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeniowej Starostwa oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronach powiatowego portalu internetowego.
§ 6

1. Starosta w drodze zarządzenia powołuje Komisję Oceniającą do zaopiniowania złożonych wniosków oraz określa regulamin pracy Komisji.
2. Wybranymi członkami Komisji Oceniającej nie mogą być osoby związane z podmiotami uczestniczącymi w otwartym konkursie.
3. Starosta na wniosek Komisji Oceniającej w drodze zarządzenia podejmie decyzję o wyborze podmiotu, który uzyska dotację. Zarządzenie wskazuje również wydział Starostwa lub jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za sprawowanie nadzoru merytorycznego i finansowego.

§ 7

1. Wykaz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, którym zlecono realizację zadań publicznych oraz kwot przyznanych dotacji na realizację tych zadań zostanie
opublikowany , na stronach portalu internetowego oraz wywieszony na tablicy ogłoszeń
w Starostwie.
2. Wykaz taki jest także publikowany w załączniku do sprawozdania z wykonania Budżetu Powiatu Grodziskiego.

§ 8

Realizując zlecane zadania publiczne podmioty prowadzące działalność pożytku
publicznego są zobowiązane do:
a. pisemnego informowania z 14 dniowym wyprzedzeniem odpowiedniego wydziału merytorycznego Starostwa lub jednostki organizacyjnej, wyznaczonych do kontroli merytorycznej i finansowej o organizacji imprez odbywających się w ramach zadania,
b. informowania w wydawanych w ramach zadania publikacjach i materiałach informacyjnych na temat podmiotu prowadzącego działalność pożytku publicznego, poprzez media, jak również - stosownie do charakteru zadania -poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub poprzez ustną informację kierowaną do odbiorców zadania o fakcie dofinansowania realizacji z budżetu powiatu,
§ 9

1. W imieniu Starosty kontrolę merytoryczną i finansową nad realizacją zadań publicznych
przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego sprawują odpowiednie,
wyznaczone zarządzeniem, o którym mowa w § 6 ust.3 wydział Starostwa lub
jednostki organizacyjne poprzez:
a. wizytowanie organizacji i ocenę sposobu realizacji zleconych zadań,
b. egzekwowanie przestrzegania postanowień zawartych w ustawie, umowach w programie współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok,
c. analizę i ocenę przedkładanych przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego rozliczeń i sprawozdań,
d. egzekwowanie od podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego wyjaśnień, zwrotu środków niewykorzystanych lub wykorzystanych niezgodnie z umową.
2. W roku 2009 Powiat Grodziski może, w granicach posiadanych środków finansowych,
wspierać lub powierzać podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego
realizację między innymi następujących zadań :
a. działalność rehabilitacyjna, kulturalna i edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych,
b. opieka nad osobami bezdomnymi,
c. organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo oraz prowadzenie klubów młodzieżowych i profilaktyki środowiskowej na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk patologicznych,
d. edukacja dzieci i młodzieży mająca na celu poprawę ich bezpieczeństwa,
e. edukacja patriotyczna dzieci i młodzieży,
f. edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży oraz włączanie jej do działań o charakterze proekologicznym,
g. organizacja wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, w szczególności koncertów, występów artystycznych, spektakli, konkursów, wystaw, dyskusji, prelekcji,
h. działalność turystyczna, krajoznawcza i przyrodnicza,
i. organizacja zawodów i rozgrywek sportowych w tym również dla osób niepełnosprawnych,
§ 10
l. Władze Powiatu Grodziskiego będą pomagały podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego w pozyskiwaniu środków z innych niż budżet powiatu źródeł finansowania. Dzięki tej formie współpracy, mogą trafiać do lokalnej społeczności środki finansowe na realizację
istotnych programów.
W roku 2009 wsparcie samorządu dotyczyć będzie szczególnie pozyskiwania środków z
funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.

2. Pomoc Powiatu obejmować będzie w miarę możliwości:
a. informowanie o potencjalnych źródłach finansowania i zasadach udzielania dotacji,
b. opiniowanie wniosków o dotacje ze źródeł zewnętrznych,
c. promowanie ciekawych programów mogących uzyskać środki ze źródeł zewnętrznych.
§ 11
1. Starosta Powiatu Grodziskiego może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze z udziałem przedstawicieli podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.
2. Celem działalności zespołów doradczych może być w szczególności:
a. diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych,
b. tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym,
c. opiniowanie aktów prawa lokalnego,
d. wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności,
e. opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej lub rzeczowej osobom fizycznym,
f. opiniowanie wniosków o dotacje na realizację zadań publicznych.
3. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mają prawo inicjowania powoływania zespołów doradczych. Inicjatywę taką zgłasza się do Starosty proponując cel dla jakiego dany zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.


• w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grodziskiego

Rada Powiatu Grodziskiego uchwala powołała Komisję Rewizyjną w następującym składzie osobowym:

1. Adam Strzałkowski - Przewodniczący Komisji
2. Jerzy Kopeć – Zastępca Przewodniczącego Komisji
3. Olga Reyzz Rubini
4. Andrzej Olizarowicz
5. Michał Śliwiński
6. Iwona Wiąckowska

• w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu PO KL.09.02.00-14-019/08 „Znam języki będę poszukiwanym pracownikiem”.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła projekt PO KL.09.02.00-14-019/08 „Znam języki będę poszukiwanym pracownikiem” w ramach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Program operacyjny Kapitał Ludzki i upoważniła Zarząd Powiatu Grodziskiego do prowadzenia negocjacji z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych w sprawie realizacji projektu określonego w § 1 pkt 1 i podpisania umowy.

Izabella Maria Kamińska
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 02.03.2009 r., godz. 11.49
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 02.03.2009 r., godz. 11.49
Czas Administrator Opis zmiany
02.03.2009 r., godz. 11.49 Elwira Strzelczyk Dodanie strony do BIP.