Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr 30

SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO 26 marca 2009 roku
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 26 marca 2009 roku

W trakcie posiedzenia Rada Powiatu Grodziskiego podjęła min uchwały:

• w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych
w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Grodziski.

Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Grodziski.


REGULAMIN
w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach
i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Grodziski.


ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1
Regulamin określa w szczególności:
1) wysokość stawek dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz szczegółowe warunki ich przyznawania,
2) szczegółowe warunki przyznawania dodatku za wysługę lat,
3) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe
i godziny doraźnych zastępstw,
4) wysokość podwyższonych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli posiadających stopień awansu zawodowego nauczyciela stażysty,
5) wysokość i warunki wypłacania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno –wychowawcze.
§ 2

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1) Karcie Nauczyciela – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta
Nauczyciela (Tekst jednolity: z 2006 r. Dz. U. nr 97, poz. 674 z późn. zmianami),
2) rozporządzeniu - należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i
Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia
zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia
zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. Nr 22,
poz. 181, z późn. zmianami),
3) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Grodziskiego,
4) szkole – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 1 pkt 1 ustawy
z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, dla których organem prowadzącym jest
Powiat Grodziski,
5) dyrektorze lub wicedyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora lub wicedyrektora
jednostki, o której mowa w pkt 4,
6) nauczycielach – należy przez to rozumieć również wychowawców i innych pracowników
pedagogicznych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych, o których mowa w pkt 4,
7) roku szkolnym - należy przez to rozumieć okres pracy szkoły od 1 września danego roku
szkolnego do 31 sierpnia roku następnego,
8) klasie - należy przez to rozumieć także oddział lub grupę w szkole,
9) uczniu - należy przez to rozumieć także wychowanka i słuchacza,
10) tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin - należy przez to rozumieć tygodniowy
obowiązkowy wymiar godzin, określony ustawą Karta Nauczyciela i wydanymi na jej
podstawie rozporządzeniami wykonawczymi,

ROZDZIAŁ II
WYNAGRODZENIE I ŚWIADCZENIA PRACOWNICZE NAUCZYCIELI

§ 3
Wynagrodzenie nauczycieli składa się z:
1) wynagrodzenia zasadniczego,
2) dodatku za wysługę lat,
3) dodatku motywacyjnego,
4) dodatku funkcyjnego,
5) dodatku za warunki pracy,
6) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw,
7) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i dodatków socjalnych określonych w Karcie Nauczyciela.
§ 4
1. Stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli kontraktowych, mianowanych i dyplomowanych ustala się w wysokości określonej w rozporządzeniu.
2. Stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli stażystów określone na podstawie rozporządzenia podwyższa się o 15%.
§ 5
1. Nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy poszczególne składniki wynagrodzenia przysługują w części proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy, o ile postanowienia niniejszego regulaminu lub przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
2. W razie zastępowania nieobecnych nauczycieli przez nauczycieli zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin – za faktycznie zrealizowane godziny zastępstw przysługuje wynagrodzenie według zasad ustalonych dla godzin ponadwymiarowych.

§ 6
Wysokość, warunki oraz zasady wypłacania nauczycielom:
1) dodatku za wysługę lat,
2) nagród jubileuszowych,
3) dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
4) zasiłku na zagospodarowanie,
5) odpraw z tytułu rozwiązania stosunku pracy,
6) odpraw z tytułu przejścia na emeryturę lub rentę określają odpowiednie przepisy Karty Nauczyciela oraz stosowne akty wykonawcze.
§ 7
Wysokość, warunki oraz zasady wypłacania nauczycielom dotychczasowych dodatków specjalistycznych reguluje art. 9 ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239 z późn. zmianami).

ROZDZIAŁ III
DODATEK ZA WYSŁUGĘ LAT

§ 8
1. Nauczycielowi przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości określonej w art.33 ust.1 Karty
Nauczyciela.
2. Okresy zatrudnienia oraz inne okresy uprawniające do dodatku określa § 7 rozporządzenia
3. Dodatek przysługuje:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu,
w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie
prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej jego stawki nastąpiło od
pierwszego dnia miesiąca.
4. Dodatek przysługuje za dni nieobecności, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie oraz za dni
nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby lub konieczności
osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel
otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

ROZDZIAŁ IV
DODATEK MOTYWACYJNY

§ 9
1. Dodatek motywacyjny może być przyznany nauczycielowi za:
1) uzyskiwanie udokumentowanych osiągnięć dydaktycznych uczniów, a w szczególności:
a) osiągnięć edukacyjnych, ocenianych z uwzględnieniem możliwości uczniów oraz warunków pracy nauczycieli,
b) osiągnięć w konkursach, turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym,
2) uzyskiwanie wybitnych osiągnięć wychowawczo-opiekuńczych, a w szczególności:
a) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację, planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych,
b) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy z ich rodzicami, czynne i stałe przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom,
c) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną,
3) stałe podnoszenie kwalifikacji skutkujące adaptacją i praktycznym stosowaniem nowoczesnych metod nauczania wychowania realizowanych we współpracy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi instytucjami wspomagającymi,
4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela,
5) jakość świadczonej pracy związanej z powierzanym stanowiskiem kierowniczym, dodatkowym zadaniem lub zajęciem,
6) zaangażowanie w realizację zadań niezwiązanych z prowadzeniem zajęć lekcyjnych, a w szczególności:
a) udział w organizowaniu imprez i uroczystości szkolnych,
b) udział w komisjach przedmiotowych i innych zespołach,
c) opiekowanie się samorządem uczniowskim lub innymi organizacjami uczniowskimi działającymi na terenie szkoły, prowadzenie lekcji koleżeńskich oraz uczestnictwo w innych rodzajach działań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli,
d) podejmowanie innych zadań zapisanych w statucie szkoły.
2. W stosunku do dyrektora szkoły bierze się pod uwagę również:
1) prawidłową organizację pracy,
2) jakość sprawowanego nadzoru pedagogicznego i kontroli wewnętrznej,
3) prawidłowość realizacji budżetu szkoły i przestrzeganie dyscypliny finansowej,
4) działalność na rzecz rozwoju oraz osiągnięć szkoły,
5) współpracę z Radą Pedagogiczną, Radą Szkoły, Samorządem Uczniowskim,
współpracę z różnymi organizacjami i instytucjami mającymi na celu wspomaganie
działalności zadań statutowych szkoły.
§ 10
W zależności od jakości pracy, w tym spełniania ogólnych oraz szczegółowych warunków, o których mowa w rozporządzeniu oraz w § 9 niniejszego regulaminu nauczycielowi, w tym nauczycielowi któremu powierzono stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły może być przyznany dodatek motywacyjny.

§ 11
1. Wartość dodatku motywacyjnego w szkole z zastrzeżeniem ust. 2 ustala się w wysokości nie
mniejszej niż 2% funduszu płac nauczycieli zawartego w uchwale budżetowej powiatu
obowiązującej w dniu 1 stycznia danego roku kalendarzowego.
2. Zapisu ust. 1 nie stosuje się do dodatku dyrektora szkoły i nauczyciela doradcy metodycznego.
Dla dyrektorów i nauczyciela doradcy metodycznego tworzy się fundusz dodatku motywacyjnego
w budżecie powiatu w wysokości nie mniejszej niż 30% ich wynagrodzenia zasadniczego.

§ 12
Dodatek motywacyjny nie może być niższy niż:
1) 30% dla dyrektora szkoły i nauczyciela doradcy metodycznego
2) 20% dla wicedyrektora
3) 5% dla nauczyciela
ich miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.


§ 13
1. Wysokość dodatku motywacyjnego dyrektorowi szkoły oraz doradcy metodycznemu ustala Starosta,
a pozostałym nauczycielom dyrektor szkoły.
2. Dodatek motywacyjny jest przyznawany na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy.
§ 14
Dodatek motywacyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

ROZDZIAŁ V
DODATEK FUNKCYJNY

§ 15
Do uzyskania dodatku funkcyjnego uprawnieni są nauczyciele, którym powierzono:
1) stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły albo inne stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły,
2) wychowawstwo klasy,
3) funkcję opiekuna stażu,
4) obowiązki doradcy metodycznego.
§ 16
1. Dodatek funkcyjny przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
którym nastąpiło powierzenie stanowiska lub funkcji, z którymi związany jest ten dodatek, a jeżeli
powierzenie stanowiska lub funkcji nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.
2. Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, w
okresie urlopu dla poratowania zdrowia, w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie
zasadnicze oraz od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel
zaprzestał pełnienia z innych powodów obowiązków, do których jest przypisany ten dodatek,
a jeżeli zaprzestanie pełnienia obowiązków nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

§ 17
1. Dodatek, o którym mowa w § 15 przysługuje również nauczycielom, którym powierzono obowiązki kierownicze w zastępstwie, z zastrzeżeniem § 16 ust. 2, prawo do dodatku powstaje od pierwszego dnia miesiąca po upływnie jednomiesięcznego okresu pełnienia zastępstwa i gaśnie z pierwszym dniem miesiąca następującego po zaprzestaniu pełnienia tych obowiązków.
1) Nauczyciel, któremu powierzono stanowisko kierownicze na czas określony traci prawo do
dodatku funkcyjnego z upływem tego okresu, a w razie wcześniejszego odwołania – z
końcem miesiąca, w którym nastąpiło odwołanie, a jeżeli odwołanie nastąpiło pierwszego
dnia miesiąca – od tego dnia.
2) Dodatek w stawce ustalonej dla dyrektora szkoły przysługuje wicedyrektorowi szkoły od
pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po 3 miesiącach zastępstwa.

§ 18
Przy ustalaniu wysokości dodatku funkcyjnego dla:
1) dyrektora szkoły bierze się pod uwagę:
a) prawidłową organizację pracy, poprawność pod względem formalno-prawnym
podejmowanych decyzji oraz ich zasadności,
b) jakość sprawowanego nadzoru pedagogicznego i kontroli wewnętrznej,
c) liczbę oddziałów i liczbę stanowisk kierowniczych w szkole,
d) liczbę pracowników pedagogicznych i obsługi,
e) ilość jednostek objętych obsługą finansową,
f) prawidłowość realizacji budżetu szkoły i przestrzeganie dyscypliny finansowej,
g) działalność na rzecz rozwoju oraz osiągnięć szkoły,
h) współpracę z Radą Pedagogiczną, Radą Szkoły i Samorządem Uczniowskim,
i) współpracę z różnymi organizacjami i instytucjami mającą na celu wspomaganie
działalności zadań statutowych szkoły,
j) terminowość i rzetelność wykonywanych zadań,
k) zmianowość.
2) doradcy metodycznego bierze się pod uwagę:
a) liczbę nauczycieli objętych wsparciem metodycznym,
b) dodatkowe czynności wynikające z pełnionej funkcji w zakresie:
 współpracy z Okręgową Komisją Egzaminacyjną,
 sporządzania diagnoz, analiz i raportów ewaluacyjnych,
 udziału w badaniach jakości pracy szkół,
 współpracy z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli.

§ 19
Tabela nr 1. Dodatki funkcyjne przysługujące nauczycielom wymienionym w § 15 niniejszego regulaminu.
L.P. Stanowisko kierownicze lub tytuł do dodatku funkcyjnego Miesięcznie
w %. od - do
1. Szkoły (zespoły szkół) wszystkich typów:
a. dyrektor szkoły (zespołu szkół) liczącej
- do 8 oddziałów 15-35
- od 9 do 16 oddziałów 20-45
- 17 oddziałów i więcej 25-65
b. wicedyrektor szkoły (zespołu szkół) 20-35
c. kierownik szkolenia praktycznego 10-30
2. Inne placówki:
a. dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej 20-40
b. dyrektor Ogniska Plastycznego 10-30
c. wicedyrektor Centrum Kształcenia Praktycznego 20-35
3. Sprawowanie funkcji opiekuna stażu 2-4
4. Powierzenie wychowawstwa klasy 6
5. Powierzenie funkcji doradcy metodycznego lub nauczyciela konsultanta 20-45
(% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela kontraktowego, magistra z przygotowaniem pedagogicznym zgodnie z rozporządzeniem.)


§ 20
1. Wysokość dodatku funkcyjnego dyrektorowi szkoły oraz doradcy metodycznemu ustala Starosta,
a pozostałym nauczycielom wymienionym w § 15 regulaminu – dyrektor szkoły w ramach
posiadanych środków finansowych.
2. Dodatek funkcyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

ROZDZIAŁ VI
DODATKI ZA WARUNKI PRACY

§ 21
1. Dodatki za warunki pracy przysługują nauczycielom pracującym w trudnych, uciążliwych lub
szkodliwych dla zdrowia warunkach.
2. Za pracę w warunkach trudnych uznaje się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 8
rozporządzenia.
3. Za pracę w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 9
rozporządzenia.
4. Za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia uznaje się pracę określoną w odrębnych
przepisach.
§ 22
Wysokość dodatku za trudne warunki pracy wynosi miesięcznie:
1) dla nauczycieli szkoły specjalnej – 10%
2) dla nauczycieli Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej – 8%
3) dla nauczycieli CKP prowadzących zajęcia z uczniami klas szkoły specjalnej – 10%,
4) dla nauczycieli pracujących w oddziałach łączonych – 8,1%
(% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela kontraktowego, magistra z przygotowaniem pedagogicznym zgodnie z rozporządzeniem.)
§ 23
Dodatek za trudne warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, z którą dodatek jest związany oraz w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego.
§ 24
Dodatek za trudne warunki pracy wypłaca się w całości, jeżeli nauczyciel realizuje w takich warunkach cały obowiązujący go wymiar zajęć oraz w przypadku, gdy nauczyciel, któremu powierzono stanowisko kierownicze realizuje w tych warunkach obowiązujący go wymiar zajęć.
Dodatek wypłaca się w odpowiedniej części, jeżeli nauczyciel realizuje w trudnych warunkach tylko część obowiązującego wymiaru lub jeżeli jest zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin.

§ 25
Z tytułu pracy w warunkach uciążliwych przysługuje dodatek w wysokości 6 % wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela kontraktowego, magistra z przygotowaniem pedagogicznym zgodnie z rozporządzeniem, miesięcznie.
§ 26
Dodatek za uciążliwe warunki pracy przysługuje nauczycielom, którzy w danym miesiącu przepracowali co najmniej 40 godzin w takich warunkach.
§ 27
1. Dodatek za uciążliwe warunki pracy przysługuje mimo niespełnienia warunku, o którym mowa w
§ 26 w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres
urlopu wypoczynkowego.
2. W przypadku zbiegu tytułów do dodatku za trudne lub uciążliwe warunki pracy nauczyciela
przysługuje prawo do dodatku z każdego tytułu.
§ 28
1. Dodatek za trudne, uciążliwe i szkodliwe warunki pracy dyrektorowi szkoły przyznaje Starosta
Powiatu Grodziskiego, nauczycielom przyznaje dyrektor szkoły.
2. Dodatki za trudne, uciążliwe i szkodliwe warunki pracy wypłaca się z dołu.

ROZDZIAŁ VII
WYNAGRODZENIE ZA GODZINY PONADWYMIAROWE I GODZINY DORAŹNYCH ZASTĘPSTW

§ 29
1. W szczególnych wypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu
nauczania w szkołach lub zapewnienia opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
nauczyciel może być zobowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie
z posiadanymi kwalifikacjami, których liczba nie może przekroczyć ¼ tygodniowego
obowiązkowego wymiaru zajęć. Przydzielanie nauczycielowi większej liczby godzin
ponadwymiarowych może wystąpić wyłącznie za jego zgodą, jednak w wymiarze nie
przekraczającym ½ tygodniowego obowiązującego wymiaru godzin.
2. Nauczyciel, który realizuje tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć zgodnie z art. 42 ust. 4a Karty
Nauczyciela, nie może mieć przydzielonych godzin ponadwymiarowych, z wyjątkiem doraźnych
zastępstw.
§ 30
1. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa wypłaca się według stawki
osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatków za warunki pracy.
2. Przez godzinę ponadwymiarową rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć
dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego
wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
3. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają
dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela lub dni ustawowo wolne od pracy oraz
w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają się lub kończą w środku tygodnia – za podstawę
ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się obowiązkowy tygodniowy wymiar
zajęć nauczyciela pomniejszony o 1/5 tego wymiaru (lub 1/4 gdy dla nauczyciela ustalono
4-dniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień
ustawowo wolny od pracy. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje
wynagrodzenie w takim tygodniu nie może być jednak większa niż liczba godzin przydzielonych
w planie organizacyjnym.
4. Dla celów wyliczenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli, którym
przydzielono zajęcia według różnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć ustala się:
Rozliczenie godzin ponadwymiarowych odbywa się w cyklu tygodniowym zgodnie z Kartą
Nauczyciela (§ 42).
Uśrednioną liczbę godzin ponadwymiarowych ustala się na podstawie średniej arytmetycznej
tygodniowego przydziału godzin dydaktycznych, pomniejszonej o wymiar obowiązkowego etatu
w zaokrągleniu do części setnych, czyli:
L1 x n1 + L2 x n2 + …..+ Lk x nk
ŚLGP = ------------------------------------------- - 18 n1 + n2 + …..+ nk = 38
38

gdzie L - liczba godzin według tygodniowego przydziału w danym okresie
n - liczba tygodni, w których nauczyciel realizuje daną liczbę godzin dydaktycznych
W tygodniach, w których nauczyciel nie realizuje przewidzianej w danym okresie liczby godzin
dydaktycznych, uśrednione godziny ponadwymiarowe są naliczane proporcjonalnie do
zrealizowanych godzin ponadwymiarowych.
5. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową ustala się dzieląc stawkę wynagrodzenia
zasadniczego (łącznie z dodatkami za warunki pracy, jeżeli praca w tej godzinie została
zrealizowana w warunkach uprawniających do dodatku) przez miesięczną liczbę godzin
obowiązkowego wymiaru zajęć, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych i
opiekuńczych w ramach godzin ponadwymiarowych nauczyciela.
6. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela, o której mowa w § 29 ust. 2,
uzyskuje się mnożąc obowiązkowy tygodniowy wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do
pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny
liczy się za pełną godzinę.
7. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie
przysługuje za dni, w których nauczyciel nie realizuje zajęć z powodu przerw przewidzianych
przepisami o organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęć w środku tygodnia
oraz za dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Godziny ponadwymiarowe przypadające w
dni, w których nauczyciel nie mógł realizować z przyczyn leżących po stronie pracodawcy w
szczególności w związku z:
1) zawieszeniem zajęć z powodu epidemii lub mrozów,
2) wyjazdem uczniów na wycieczki lub imprezy,
3) udziałem uczniów w rekolekcjach,
- traktuje się jako godziny faktycznie odbyte, pod warunkiem, że w tych godzinach nauczyciel będzie świadczył prace na rzecz szkoły zlecone przez dyrektora.
8. Dyrektorowi oraz innym nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze, nie przysługuje
prawo do wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych godzin zastępstw.

§ 31
Pracę w Szkolnym Zespole Egzaminacyjnym i Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ponad wyznaczony w organizacji roku szkolnego wymiar czasu pracy należy traktować jak pracę w godzinach ponadwymiarowych.
§ 32
Wynagrodzenie za godzinę, o której mowa w § 29, przysługuje za godziny faktycznie zrealizowane.

§ 33
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw wypłaca się z dołu.


ROZDZIAŁ VIII
WYSOKOŚC I WARUNKI WYPŁACANIOA NAGRÓD ZE SPECJALNEGO
FUNDUSZU NAGRÓD

§ 34
Środki na nagrody w ramach specjalnego funduszu nagród nauczycieli w wysokości 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli tworzy się w budżecie Powiatu, z tym, że:
1) 70 % kwoty przekazuje się do dyspozycji dyrektora szkoły,
2) 30% kwoty pozostaje do dyspozycji Starosty.

§ 35
Nagrody dyrektora przyznaje się w szczególności za:
1) dbanie o wysoką jakość zajęć dydaktycznych poprzez stałe podnoszenie poziomu wiedzy
merytorycznej i metodycznej,
2) osiąganie wymiernych efektów w pracy dydaktycznej (konkursy przedmiotowe, olimpiady),
3) podejmowanie działań na rzecz urządzenia i wyposażenia własnego warsztatu pracy,
4) wykazywanie się pomysłowością i inicjatywą w stosowaniu różnych form, metod i środków
celem aktywizowania uczniów w procesie nauczania,
5) rozwijanie indywidualnych cech uczniów i wspomaganie ich wszechstronnego rozwoju,
6) współpracę ze środowiskiem szkoły w celu ujednolicenia procesu wychowawczego,
7) opracowywanie i upowszechnianie własnych doświadczeń pedagogicznych,
8) kierowanie zespołem nauczycieli,
9) zaangażowanie w prace na rzecz szkoły,
10) prawidłowe prowadzenie dokumentacji,
11) podejmowanie współpracy z instytucjami i organizacjami celem wspomagania działalności
statutowej szkoły.
§ 36
Nagrody Starosty Grodziskiego są przyznawane:
1. nauczycielom w szczególności za:
1) wzorową realizację zajęć dydaktycznych potwierdzoną wynikami nadzoru pedagogicznego
lub oceną jej uczestników,
2) dbałość o jakość kontroli i oceny oraz analizy własnej pracy dydaktycznej,
3) wykazywanie się pomysłowością i inicjatywą w stosowaniu różnych form, metod i środków
celem aktywizowania uczniów w procesie nauczania,
4) prowadzenie działalności mającej na celu zwalczanie wśród dzieci i młodzieży przejawów
patologii społecznej,
5) współpracę ze środowiskiem szkoły w celu ujednolicenia procesu wychowawczego,
6) podejmowanie działań innowacyjnych i nowatorskich,
7) kierowanie zespołem nauczycielskim, problemowo-zadaniowym, przedmiotowym oraz
wychowawczym,
8) zaangażowanie w pracę na rzecz szkoły,
9) skuteczne podejmowanie współpracy z instytucjami i organizacjami w celu wspomagania
działalności statutowej szkoły.
2. dyrektorom szkół szczególności za:
1) bardzo dobrą organizację szkoły,
2) diagnozowanie pracy szkoły i wdrażanie procedur budowania jakości w szkole,
3) kreowanie postaw proaktywnych wobec szkoły, dbałość o wysoki poziom pracy szkoły
i odpowiedni dobór kadry,
4) osiąganie przez szkołę bardzo dobrych wyników dydaktyczno-wychowawczych, liczny
udział w olimpiadach, konkursach, zawodach sportowych itp.,
5) tworzenie warunków do rozwoju działalności pozalekcyjnej i pozaszkolnej,
6) inicjowanie różnych działań rady pedagogicznej lub rady rodziców służących podnoszeniu
jakości pracy szkoły,
7) umiejętne gospodarowanie środkami finansowymi określonymi w zatwierdzonym planie
finansowym,
8) pozyskiwanie środków pozabudżetowych na rzecz szkoły i prawidłowe nimi
gospodarowanie,
9) dbałość o bazę i mienie szkoły,
10) terminową realizację powierzonych zadań i wydanych zaleceń przez organ prowadzący,
11) umiejętność słuchania i budowania stosunków interpersonalnych,
12) umiejętność reprezentowania szkoły na zewnątrz,
13) współdziałanie z organizacjami związkowymi i organem prowadzącym szkołę,
14) realizację zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć
organizowanych przez szkołę oraz realizację innych zadań statutowych szkoły.

§ 37
1. Nauczyciele i dyrektorzy szkół typowani do Nagrody Starosty powinni posiadać wyróżniającą
ocenę pracy. Okres pomiędzy uzyskaniem oceny pracy a wystąpieniem z wnioskiem o przyznanie
Nagrody Starosty Grodziskiego nie może być dłuższy niż 5 lat.
2. Nagroda Starosty Grodziskiego może być przyznana nauczycielowi nie wcześniej niż po
przepracowaniu 3 lat w szkole, dla której organem prowadzącym jest Powiat Grodziski.
3. Zasady i tryb przyznawania nauczycielom nagród dyrektora określają regulaminy przyjmowane
przez dyrektorów szkół w porozumieniu z zakładowymi organizacjami związkowymi.

§ 38
Z wnioskiem o przyznanie Nagrody Starosty mogą wystąpić:
1) dla nauczycieli - dyrektorzy szkół dla nauczycieli po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej,
2) dla dyrektorów - Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu lub Rada Szkoły, Rada Rodziców, Rada Pedagogiczna.
§ 39
Wnioski o Nagrodę Starosty wraz z uzasadnieniem należy składać na 30 dni przed terminem wręczenia nagrody. Wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

§ 40
Nagrody Starosty są przyznawane z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

ROZDZIAŁ VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 41
Zmian w regulaminie dokonuje się w trybie jego uchwalenia.

§ 42
Treść niniejszego regulaminu została uzgodniona z odpowiednimi instancjami związkowymi.

§ 43
Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i ma zastosowanie do spraw w nim określonych od 01 stycznia 2009 r.







Załącznik do Regulaminu

Wniosek
o przyznanie nagrody
Starosty Grodziskiego


1. Dane osobowe nauczyciela przedstawionego do nagrody:

imię i nazwisko……………………………………………………………………………...

wykształcenie……………………………………………………………………………….

stopień awansu zawodowego……………………………………………………………….

staż pracy pedagogicznej……………………………………………………………………

staż pracy w placówkach na terenie powiatu grodziskiego…………………………………

nazwa szkoły/placówki……………………………………………………………………..

zajmowane stanowisko……………………………………………………………………...

data i wynik ostatniej oceny pracy pedagogicznej………………………………………….


2. Uzasadnienie wniosku

…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………...

3. Nazwa organu sporządzającego wniosek

…………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………….
…..………………………………………………………………………………………...




Miejscowość, data Podpis wnioskodawcy




• w sprawie zatwierdzenia zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego
Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła strukturę organizacyjną stanowiącą załącznik nr 1 do Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim będącą załącznikiem do niniejszej uchwały.


Zał. Nr 1 do statutu
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych

04 Szpital

4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Interwencyjnej
4100 Oddział Diagnostyki Chorób Serca i Rehabilitacji Kardiologicznej
4220 Oddział Neurologiczny i Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4540 Oddział Chirurgii Onkologicznej/chemioterapia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4300 Pododdział Rehabilitacyjny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4246 Oddział Ginekologii Onkologicznej/chemioterapia
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
4901 Izba Przyjęć dla Dzieci

05 Zakład Diagnostyki Obrazowej

7240 Pracownia rentgenowska
7230 Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7250 Pracownia rezonansu magnetycznego

06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej

7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii

07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych

08 Zakład Patomorfologii

09 Przychodnia Specjalistyczna

1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia endoskopii
7000 Pracownia prób wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
7000 Pracownia ECPW
1840 Poradnia Chirurgii Stomatologicznej

010 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
1300 Poradnia Rehabilitacyjna
1310 Dział Fizjoterapii

012 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy

013 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)

18 luty 2009 rok

• w sprawie nowelizacji Strategii Rozwoju Powiatu Grodziskiego na lata 2004-2013.

Na podstawie art.4 ust.1 pkt 21 i art.12 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1529 z późn. zm.) Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła:

W Strategii Rozwoju Powiatu Grodziskiego stanowiącej załącznik do uchwały Rady Powiatu Grodziskiego nr 96/XIV/2007 przyjętej dnia 20 grudnia 2007 roku wprowadza się następującą zmianę: w celu operacyjnym „Poprawa stanu opieki zdrowotnej oraz rozwój pomocy społecznej na terenie Powiatu”, zadanie „Budowa Domu Pomocy Społecznej w Izdebnie” otrzymuje brzmienie:
„ Podnoszenie warunków życia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Izdebnie Kościelnym poprzez budowę nowoczesnego zaplecza rehabilitacyjno-terapeutycznego”.
Termin realizacji: 2009-2012
Źródła finansowania: RPO WM, budżet powiatu
Szacunkowy koszt: 1 600 000 zł
Podmiot wdrażający: Starostwo Powiatu Grodziskiego, Dom Pomocy Społecznej
Podmiot odpowiedzialny: Starostwo Powiatu Grodziskiego.
Wskaźnik monitoringu: ilość utrzymanych miejsc w Domu Pomocy Społecznej”.

Izabella Maria Kamińska
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 29.06.2009 r., godz. 16.19
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 29.06.2009 r., godz. 16.19
Czas Administrator Opis zmiany
29.06.2009 r., godz. 16.19 Elwira Strzelczyk Dodanie strony do BIP.