Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr 33

SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO z dnia 25 czerwca 2009 roku
SESJA
RADY POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 25 czerwca 2009 roku

W trakcie posiedzenia rada podjęła min. uchwały:

• w sprawie przyjęcia flagi Powiatu Grodziskiego.

Flagą Powiatu Grodziskiego jest prostokątny płat tkaniny w kolorze żółtym o proporcjach 5:8. W środku prostokątne pole w kolorze czerwonym o proporcjach 5:4 styczne obustronnie do dłuższej krawędzi płata. Na nim jak na tarczy herbowej godło z herbu Powiatu Grodziskiego wspólnie głowa orła mazowieckiego i Bogoria.



• w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2008 rok Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.

Na podstawie art. 12 pkt 11 w związku z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /tj. Dz.U. Nr 142 z 2001 roku, poz. 1592 ze zmianami/ i art. 67 ust. 1,2 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej/tekst jednolity Dz. U. z 2007 Nr 14 poz. 89 ze zmianami/ oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości /Dz. U. Nr 121 poz. 591 ze zmianami/ Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje :

§ 1
W oparciu o przedłożone sprawozdania tj. bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian
w kapitale /funduszu własnym/, rachunek przepływów pieniężnych oraz opinię i raport biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego za 2008 rok – zatwierdza się:

1. Bilans Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim sporządzony na dzień 31 grudnia 2008 roku, który po stronie aktów i pasywów zamyka się kwotą 207.215.624,99 zł

2. Rachunek zysków i strat sporządzony na dzień 31 grudnia 2008 roku zamykający się
następującymi kwotami:

- przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi 53.841.615,99 zł
- koszty działalności operacyjnej 65.177.079,03 zł
- pozostałe przychody operacyjne 2.714.403,25 zł
- pozostałe koszty operacyjne 343.471,46 zł
- przychody finansowe 80.250,92 zł
- koszty finansowe 810.871,22 zł
- strata brutto z działalności gospodarczej 9.695.151,55 zł
- strata netto 9.695.151,55 zł

§ 2
Sprawozdanie finansowe, o którym mowa w § 1 uzyskało pozytywną opinię Rady Społecznej SPS Szpital Zach. uchwałą nr 5/2009 z dnia 22 czerwca 2009 r.

§ 3
Ustala się, że wynik finansowy Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim pokryty zostanie z zysków przyszłych okresów.

• w sprawie przyjęcia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Grodzisku Mazowieckim.

Traci moc Uchwała Nr 285/2006 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Grodzisku Mazowieckim.


S T A T U T
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W GRODZISKU MAZOWIECKIM

I. Przepisy ogólne
§ 1
1. Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim, zwany dalej „Urzędem” jest jednostką organizacyjną Powiatu Grodziskiego wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej.
2. Urząd jest powiatową jednostką budżetową.
3. Utworzenie, likwidacja lub zmiana obszaru działania Urzędu wymaga zgody ministra właściwego do spraw pracy.
4. Urząd nie posiada osobowości prawnej.
5. Siedzibą Urzędu jest miasto Grodzisk Mazowiecki, ul. Daleka 11 A.
§ 2
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim działa na podstawie obowiązujących przepisów, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2008 Nr 69 poz. 415 z późn. zm.),
b) ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2005 Nr 249 poz. 2014 z późn. zm.),
c) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. 2001 Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.),
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. z dnia 18 stycznia 2008r. Dz.U. Nr 14, poz. 92 z późn. zm.)
e) niniejszego Statutu.
II. Zakres działania
§ 3
Powiatowy Urząd Pracy realizuje zadania samorządu powiatu w zakresie polityki rynku pracy. Do zakresu działania Urzędu należy wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w szczególności:
1. Opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach.
2. Pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.
3. Udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy.
4. Rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy.
5. Inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy.
6. Inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż powiatowy urząd pracy instytucjach i organizacjach.
7. Inicjowanie, organizowanie i finansowanie projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych.
8. Inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych.
9. Inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy.
10. Współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy.
11. Współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów.
12. Współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy.
13. Przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia.
14. Wydawanie decyzji o:
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy ;
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, albo na podjęcie działalności gospodarczej, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy.
15. Realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej, lub państw z którymi Unia Europejska zawarła porozumienie o swobodzie przepływu osób, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych obywateli tych państw w tym realizowanie decyzji w sprawach świadczeń z tytułu bezrobocia.
16. Realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami członkowskimi Unii Europejskiej oraz państwami, z którymi Unia podpisała porozumienie o swobodzie przepływu osób, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES, w tym świadczenie usług EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządem województwa, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców.
17. Badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca.
18. Organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników Urzędu.
19. Opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania.
20. Realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy.
21. Organizacja i realizowanie programów specjalnych.
22. Udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie, innym instytucjom rynku pracy lub podmiotom, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy o promocji, oraz innym podmiotom publicznym albo podmiotom niebędącym podmiotami publicznymi, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji.
23. Współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o promocji.
24. Inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych.

§ 4
Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. z dnia 18 stycznia 2008r. Dz.U. Nr 14, poz. 92 z późn. zm.)
1. Opracowywanie i realizacja w części dotyczącej rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych , zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:
a) rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia,
b) przestrzegania praw osób niepełnosprawnych.
2. Współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej tych osób.
3. Finansowanie z Funduszu wydatków na instrumenty lub usługi rynku pracy określone w ustawie o promocji, w odniesieniu do osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu.
4. pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie.
5. przyznawanie środków, o których mowa w art. 12a ustawy o rehabilitacji.
6. realizacja zadań, o których mowa w art. 26, art. 26d i art. 26e ustawy o rehabilitacji.
7. zlecenie zadań zgodnie z art. 36 ustawy o rehabilitacji w części dotyczącej rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych.
8. kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej, do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej.
9. Współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.
10. Doradztwo organizacyjno-prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne.
11. Współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych.

III. Organizacja i zarządzanie jednostką
§ 5
1. Pracą urzędu kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, zwany dalej ”Dyrektorem”.
2. Dyrektor wykonuje obowiązki przy pomocy zastępcy dyrektora, kierowników komórek organizacyjnych.
3. Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy wyłonionego w drodze konkursu powołuje Starosta.
5. Dyrektor powołuje i odwołuje swoich zastępców.
6. Dyrektor zatrudnia pozostałych pracowników Urzędu na podstawie umowy o pracę zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych.
7. Starosta może w formie pisemnej upoważnić Dyrektora lub na jego wniosek innych pracowników do załatwiania w imieniu Starosty spraw, w tym do wydawania decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
8. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa regulamin organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu
9. Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Zarząd Powiatu.
10. Prawa i obowiązki pracowników Urzędu określają przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458), Regulamin pracy i wynagradzania ustalone przez Dyrektora PUP w drodze zarządzenia oraz inne obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

IV. Gospodarka finansowa
§ 6
1. Mienie Urzędu stanowi majątek Powiatu.
2. Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Maz. jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową wg zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.
3. Podstawą gospodarki finansowej Urzędu w zakresie budżetu jest plan finansowy zatwierdzony przez Radę Powiatu.
4. Powiatowy Urząd Pracy prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
5. Zasady finansowania działalności Urzędu z Funduszu Pracy określa ustawa z dnia
20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

V. Postanowienie końcowe
§ 7
Urząd posługuje się pieczęcią o następującym brzmieniu:
Powiatowy Urząd Pracy
05-825 Grodzisk Maz.
ul. Daleka 11A
tel. 755 55 86, tel./fax 755 25 00
§ 8
Wszelkie zmiany w niniejszym Statucie dokonywane są w trybie jego uchwalenia.

• w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2008 rok Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku.

Na podstawieart.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz 1592 z późn. zmianami), art.53 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 roku Nr 76 poz.694), oraz art.29 ust.3 pkt 3 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2001 roku Nr 13 poz.123 z późn. zmianami), Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:

§ 1
Zatwierdza się sprawozdanie finansowe za 2008 rok dla instytucji kultury Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku. Sprawozdania finansowe składa się z bilansu sporządzonego na dzień 31.12.2008 r. rachunku zysku i strat za okres od 01.01.2008 r. do 31.12.2008 r. i z informacji dodatkowej za rok 2008.

§ 2

Osiągnięty za 2008 rok zysk w wysokości 78.454,37 zł zwiększy fundusz Muzeum w 2009 roku.
§ 3


• w sprawie delegowania członków Rady Powiatu Grodziskiego do udziału w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie
Grodziskim.


Na podstawie art.38 a ust.5 pkt 2 z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym / Dz.U. z 2001 roku nr 142 poz.1592 ze zm./ Rada Powiatu Grodziskiego uchwała, co następuje:

§ 1
Do udziału w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Grodziskim deleguje się radnych:

1. Jerzego Borzewskiego

2. Aleksandra Krzemińskiego


§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Grodziskiemu

• w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.


Na podstawie art. 12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001r. nr 142 poz. 1529 z późn. zm.) oraz art. 39 pkt.3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. nr 14 poz. 89 ze zmianami) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:

§ 1.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdza strukturę organizacyjną Samodzielnego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim

STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych

04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Interwencyjnej
4100 Oddział Diagnostyki Chorób Serca i Rehabilitacji Kardiologicznej
4106 Pododdział Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego
4220 Oddział Neurologiczny i Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4540 Oddział Chirurgii Onkologicznej/chemioterapia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4300 Pododdział Rehabilitacyjny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4246 Oddział Ginekologii Onkologicznej/chemioterapia
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
4901 Izba Przyjęć dla Dzieci
7900 Pracownia Hemodynamiki

05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia rentgenowska
7230 Pracownia rentgenowska badań naczyniowych
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7250 Pracownia rezonansu magnetycznego

06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii

07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych

08 Zakład Patomorfologii

09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1580 Poradnia Urazowo – Ortopedyczna
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia endoskopii
7000 Pracownia prób wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
7000 Pracownia ECPW
1840 Poradnia Chirurgii Stomatologicznej

010 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
1300 Poradnia Rehabilitacyjna
1310 Dział Fizjoterapii

012 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy

013 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)

22 czerwiec 2009 rok

• w sprawie zbycia środków trwałych Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ul. Daleka 11.


Na podstawie art. 12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz.U z 2001 roku nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 46 pkt. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. nr 14 poz.89 ze zmianami) Rada Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:

§ 1.


Rada Powiatu Grodziskiego wyraża zgodę na zbycie środków trwałych w formie kasacji :

1. Kserokopiarka Canon - szt 1
2. Kserokopiarka Nashuatec 3715 - szt 1
3. Monitor część składowa komputera Datex Ohmida
centrali zbiorczej „Belinea” - szt 1
4. Stacja Uzdatniania wody


Izabella Maria Kamińska
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Administrator, data: 31.07.2009 r., godz. 11.06
Ostatnia aktualizacja: Administrator, data: 31.07.2009 r., godz. 11.06
Czas Administrator Opis zmiany
31.07.2009 r., godz. 11.06 Administrator Dodanie strony do BIP.