Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Uchwała nr 464/2010 Zarządu Powiatu Grodziskiego z dnia 26 stycznia 2010 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu Posiedzeń Zarządu Powiatu Grodziskiego.
Uchwała nr 464/2010
Zarządu Powiatu Grodziskiego
z dnia 26 stycznia 2010 r.

WO.0063-13/10

w sprawie przyjęcia Regulaminu Posiedzeń Zarządu Powiatu Grodziskiego

Na podstawie art. 32 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.) w związku z § 64 ust. 5 Statutu Powiatu Grodziskiego oraz § 4 pkt 4 i § 23 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatu Grodziskiego, Zarząd Powiatu Grodziskiego uchwala, co następuje:

§ 1

Przyjmuje się Regulamin Posiedzeń Zarządu Powiatu Grodziskiego w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Powiatu Grodziskiego.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.




Załącznik do Uchwały Nr 464/2010
Zarządu Powiatu Grodziskiego
z dnia 26 stycznia 2010 r.

REGULAMIN
POSIEDZEŃ ZARZĄDU
POWIATU GRODZISKIEGO

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1

1. Zarząd Powiatu podejmuje kolegialnie wszelkie rozstrzygnięcia wiążące i niewiążące, jeśli wymagają tego obowiązujące przepisy.
2. W szczególności Zarząd Powiatu przyjąć może Uchwałę Zarządu, podjąć decyzję w innej formie z adnotacją w protokole, wyrazić opinię, wystosować zapytanie lub wniosek.

§ 2

1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jest o:
1) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Grodziskiego,
2) Wicestaroście – należy przez to rozumieć Wicestarostę Powiatu Grodziskiego,
3) Zarządzie –należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Grodziskiego,
4) Członkach Zarządu – należy przez to rozumieć Członków Zarządu Powiatu Grodziskiego,
5) Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Powiatu Grodziskiego,
6) Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Powiatu Grodziskiego,
7) Radcy Prawnym – należy przez to rozumieć Radcę Prawnego świadczącego usługi na rzecz Starostwa Powiatu Grodziskiego,
8) Naczelniku Wydziału – należy przez to rozumieć właściwego merytorycznie Naczelnika Wydziału Starostwa Powiatu Grodziskiego lub koordynatora Samodzielnego Stanowiska Pracy,
9) Kierowniku jednostki organizacyjnej – należy przez to rozumieć właściwego merytorycznie kierownika jednostki organizacyjnej podległej Staroście Powiatu Grodziskiego.

Rozdział II
Przygotowanie posiedzenia Zarządu

§ 3

1. Posiedzenia Zarządu odbywają się cztery razy w miesiącu, w każdy wtorek danego tygodnia.
2. Posiedzenie Zarządu w innym terminie niż określony w ust. 1 zwołuje Starosta z urzędu lub na pisemny wniosek Członka Zarządu. Członek Zarządu składa stosowny wniosek w terminie nie krótszym niż trzy dni przed planowanym dniem posiedzenia.
3. Starosta informuje członków Zarządu o planowanym terminie posiedzenia Zarządu nie później niż dwa dnia przed tym terminem.

§ 4

1. Porządek posiedzenia Zarządu przygotowuje Sekretarz, a akceptuje Starosta.
2. Członkowie Zarządu i inne osoby zgłaszają propozycje punktów porządku obrad Sekretarzowi nie później niż dzień przed planowanym posiedzeniem Zarządu.

§ 5

1. Planowany porządek posiedzenia przygotowuje Sekretarz uwzględniając propozycje Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu, wnioski kierowników jednostek organizacyjnych lub naczelników wydziałów, a także korespondencję dekretowaną na posiedzenia Zarządu.
2. Przygotowany projekt porządku posiedzenia Zarządu, Sekretarz przedkłada do akceptacji Staroście lub Wicestaroście.
3. Projekt porządku posiedzenia Zarządu jest przekazywany Członkom Zarządu na dzień przed planowanym posiedzeniem.
4. Porządek posiedzenia Zarządu może ulec zmianie podczas posiedzenia Zarządu na zasadach określonych w § 8 ust. 3.

§ 6

1. Wnioski dotyczące wprowadzenia sprawy do porządku posiedzenia zgłaszane są nie później niż jeden dzień przed planowanym posiedzeniem Zarządu pisemnie z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Wniosek zawiera określenie sprawy, co do której decyzje podjąć ma Zarząd, propozycję rozstrzygnięcia, uzasadnienie faktyczne i prawne, a tam gdzie jest to wymagane, parafę Radcy Prawnego lub Skarbnika.
3. W przypadku wniosku dotyczącego podjęcia uchwały Zarządu do wniosku dołącza się projekt uchwały sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Projekt uchwały Zarządu Powiatu obligatoryjnie musi zawierać akceptację Radcy Prawnego.
4. W przypadku wniosku dotyczącego podjęcia decyzji przez Zarząd o skierowanie projektu uchwały Rady Powiatu pod jej obrady, do wniosku dołącza się projekt uchwały sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
5. Projekt uchwały Rady Powiatu sporządzony z zachowaniem wzoru określonego w załączniku nr 3 do niniejszego Regulaminu obligatoryjnie zawierać musi akceptację Radcy Prawnego, a o ile wywołuje skutki finansowe, także obligatoryjną akceptację Skarbnika.

§ 7

1. Sekretarz informuje wnioskodawcę o konieczności uzupełnienia przedłożonego wniosku wyznaczając stosowny termin na dokonanie zmian.
2. Sekretarz informuje wnioskodawcę o wprowadzeniu wniosku do porządku posiedzenia i jeśli zachodzi taka potrzeba zaprasza wnioskodawcę na posiedzenie Zarządu.

Rozdział III
Posiedzenie Zarządu

§ 8

1. Posiedzenie Zarządu prowadzi Starosta. Udziela on w szczególności głosu uczestnikom posiedzenia, zarządza głosowanie, ogłasza podjęte decyzje, otwiera i zamyka posiedzenie.
2. Najpóźniej po otwarciu posiedzenia prowadzący posiedzenie przekazuje jego uczestnikom projekt porządku posiedzenia.
3. Starosta, Wicestarosta i Członkowie Zarządu mogą przed przyjęciem porządku posiedzenia zgłaszać ustnie propozycje zmian porządku posiedzenia.
4. Porządek posiedzenia przyjmowany jest w drodze głosowania lub przez aklamację.

§ 9

1. W miarę możliwości w trakcie posiedzenia zachowuje się następującą kolejność rozpatrywanych spraw:
1) zapoznanie się i przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Zarządu,
2) przyjęcie porządku obrad bieżącego posiedzenia,
3) rozpatrzenie spraw bieżących zgłoszonych do porządku posiedzenia,
4) informacje Starosty w sprawach wymagających poinformowania o nich Zarządu,
5) sprawy inne,
6) zamknięcie posiedzenia.

§ 10

1. Rozpatrywane na posiedzeniu sprawy, w szczególności dotyczące podjęcia decyzji w formie uchwały procedowane są w następującej kolejności:
1) zreferowanie sprawy przez składającego propozycję decyzji, Przewodniczącego posiedzenia lub Naczelnika Wydziału,
2) dyskusja dotycząca przedmiotowej sprawy,
3) podjęcie decyzji,
4) ogłoszenie przez prowadzącego posiedzenie przyjętego rozstrzygnięcia.

§ 11

1. Decyzje na posiedzeniach Zarządu podejmowane są w drodze aklamacji lub głosowania uczestników posiedzenia. Decyzje podejmuje się zwykłą większością głosów.
2. Głosowanie zarządza Przewodniczący posiedzenia i w razie równej liczby głosów „za” i „przeciw” jego głos rozstrzyga.

§ 12

1. Zarząd może podjąć decyzję o konieczności przygotowania przez właściwego kierownika jednostki organizacyjnej lub Naczelnika Wydziału projektu uchwały Zarządu lub uchwały Rady Powiatu.
2. Projekt taki wraz ze stosownym wnioskiem przygotowywany jest przez kierownika jednostki organizacyjnej lub Naczelnika Wydziału z zachowaniem procedur określonych w § 6 i 7 niniejszego Regulaminu.

§ 13

1. Posiedzenia Zarządu są protokołowane z wykorzystaniem wzoru protokołu stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
2. Na wniosek Starosty, Wicestarosty lub Członka Zarządu w protokole umieszcza się konkretne sformułowania.
3. W protokole znaleźć się muszą co najmniej informacje o przyjętym porządku posiedzenia, o rozstrzyganych sprawach, zdaniach odrębnych wyrażonych w dyskusji, formie podjęcia rozstrzygnięć i samych rozstrzygnięciach.
4. Protokół sporządza pracownik Wydziału Organizacyjnego, wyznaczony przez Sekretarza.

Rozdział IV
Informacje i dokumentowanie posiedzenia Zarządu

§ 14

W terminie nie dłuższym niż trzy dni od daty przyjęcia protokołu przez Zarząd, Sekretarz przekazuje zainteresowanym Naczelnikom Wydziałów, podpisany przez siebie wyciąg z przyjętego na posiedzeniu protokołu z poprzedniego posiedzenia, a kierownikom jednostek organizacyjnych pisemną informację dotyczącą wnioskowanych przez nich decyzji Zarządu, z tym, że jeśli podjęte one zostały w formie uchwały, zainteresowanym przekazuje się także kopie uchwał.

§ 15

1. Obsługę administracyjną posiedzeń Zarządu zapewnia Wydział Organizacyjny Starostwa Powiatu Grodziskiego.
2. Wydział Organizacyjny prowadzi rejestr uchwał przyjętych przez Zarząd oraz archiwum protokołów posiedzeń Zarządu.
3. Sekretarz może wyznaczyć imiennie pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie rejestru i archiwum, o których mowa w ust. 2.

Załączniki do Rgulaminu
Dane administracyjne
Wytworzył: Brak danych
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 04.02.2010 r., godz. 10.00
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 04.02.2010 r., godz. 10.00
Czas Administrator Opis zmiany
04.02.2010 r., godz. 10.00 Elwira Strzelczyk Dodanie strony do BIP.