Przetarg nieograniczony na „Wykonanie ewidencji dróg powiatowych i obiektów mostowych w ciągach tych dróg,
przez co rozumie się: dostarczenie systemu elektronicznego do ewidencji, zgromadzenie i wprowadzenie danych do systemu”
- Zamieszczono: 22.07.2008 r.
- Data składania ofert: 31.07.2008 r., godz. 10.50
- Data otwarcia ofert: 31.07.2008 r., godz. 11.00
Zamawiający
Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim
05 – 825 Grodzisk Mazowiecki
ul. Traugutta 41
PZD – 342/23/08
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
„
„Wykonanie ewidencji dróg powiatowych i obiektów mostowych w ciągach tych dróg,
przez co rozumie się: dostarczenie systemu elektronicznego do ewidencji, zgromadzenie i wprowadzenie danych do systemu”
Na postawie art. 92 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 225 z 2007r, poz. 1655), zwanej dalej „ustawą”, informuję, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęła 1 oferta. W trakcie badania i oceny ofert wybrana została oferta nr 1 firmy:
DESIGNERS A.Jagura, Ż. Jagura Sp. J 02-408 Warszawa ul. Szuberta 27, z ceną 149.901,40 zł. zgodnie z kryterium : cena – 100%
Wykonawcy których oferty odrzucono - 0
Wykonawcy których wykluczono z postępowania - 0
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
pn. „Wykonanie ewidencji dróg powiatowych i obiektów mostowych w ciągach tych dróg,
przez co rozumie się: dostarczenie systemu elektronicznego do ewidencji, zgromadzenie i wprowadzenie danych do systemu”
CPV – 72.31.40.00-9 - Usługa
1. Zamawiający:
Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Maz., 05 – 825 Grodzisk Maz. ul. Traugutta 41
2. Tryb postępowania:
Przetarg nieograniczony
3. Adres strony internetowej na której umieszczona będzie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia:
Adres strony internetowej – www.powiat-grodziski.pl
4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie ewidencji dróg powiatowych i obiektów mostowych w ciągach tych dróg, przez co rozumie się: dostarczenie systemu elektronicznego do ewidencji, zgromadzenie i wprowadzenie danych do systemu zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005r. (Dz. U. Nr 67 poz. 582) w granicach administracyjnych powiatu Grodziskiego.
Opracowanie ewidencji dróg obejmuje łącznie sieć o długości ok. 182,04 km, w tym:
Drogi miejskie
• utwardzone – ok. 21,127 km
Drogi zamiejskie:
• utwardzonych – ok. 142,102 km
• nieutwardzonych – ok. 18,809 km
Jeżeli w trakcie realizacji zadania, zakres opracowania ulegnie zmianie tzn. po dokonaniu szczegółowego pomiaru długości dróg w terenie zmieni się ich długość w stosunku do długości dróg określonych w przedmiocie zamówienia – cena umowna opracowania nie ulegnie zmianie.
Dane powinny być pozyskane z następujących źródeł:
1. Inwentaryzacje i pomiary w terenie, w tym należy uwzględnić również: wykonanie inwentaryzacji oznakowania pionowego, poziomego, sygnalizacji świetlnej oraz elementów bezpieczeństwa ruchu w zakresie wymaganym przez rozporządzenie,
2. Geodezyjne mapy papierowe lub cyfrowe (wektorowe) w wersji pełnej (wszystkie warstwy aktywne) pozyskane odpłatnie przez wykonawcę z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i bezpłatnie przekazane po wykonaniu zamówienia Zamawiającemu,
3. Ewentualne dokumenty przekazane przez Zamawiającego.
4. Ewidencja powinna być wykonana i przekazana zamawiającemu w formie elektronicznej poprzez zasilenie wdrażanego systemu oraz oddzielnie na płycie CD.
5. Dodatkowo mapa techniczno-eksploatacyjna w formie tradycyjnej (drukowanej na formacie A-0) w 2 egzemplarzach.
6. Realizacja wykonywania ewidencji dróg przebiegać będzie etapowo.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania robót przedstawione są w Instrukcji dla Wykonawcy – załącznik Nr 2 do SIWZ.
Jeżeli w Instrukcji dla Wykonawcy, SIWZ i opisach, pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty równoważne. Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy.
5. Informacja o możliwości złożenia oferty częściowej
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
6. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
7. Termin wykonania zamówienia:
28.11.2008
8. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki zawarte w art. 22 ust.1 ustawy
2) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
3) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 6 niniejszej SIWZ.
INFORMACJA O DOKUMENTACH JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej – obejmujący okres działalności i wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2. wykaz 3 zamówień zrealizowanych przez wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie elektronicznej ewidencji dróg i obiektów mostowych o długości pozyskanych danych minimum 200 km każda potwierdzonych referencjami
3. oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy
4. informacja z wykazem części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom.
Do oferty należy załączyć również
1. wypełniony wzór formularza ofertowego
2. podpisaną Instrukcję dla Wykonawcy
3. podpisane istotne postanowienia umowy
4. kopię wniesienia wadium
Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia,
9. Informacja na temat wadium:
Wadium w wysokości: 5 000 zł
10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena – 100 %
11. Miejsce i termin składania ofert:
Miejsce składania ofert: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Maz. ul. Traugutta 41 – sekretariat
Termin składania ofert: do dnia 31.07.2008 do godz. 1050
Termin otwarcia ofert: 31.07.2008 godz. 1100
12. Termin związania ofertą:
Termin związania z ofertą wynosi 30 dni.
13. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów.
15. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej
16. Ogłoszenie zamieszczone zostało w BZP na portalu Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 22 lipca 2008 roku z numerem 167672-2008
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 6
W związku z otrzymanymi pytaniami dotyczącymi ogłoszenia o zamówieniu publicznym nr 167672-2008 z dnia 22-07-2008 i SIWZ, zamawiający udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie 1
Jakie obiekty mostowe są administrowane przez zamawiającego?
Odpowiedź.
Liczba obiektów mostowych – 13 szt. w ciągach drogowych o nr: 1507 (ul. Bałtycka Grodzisk Maz,), 1505, 2861,1521, 3832, 4135, 1511 (wiadukt ul. Smoleńskiego w Milanówku), 1517, 1514,1515, 1509 (2 szt), 1508, Zamawiający nie posiada informacji o przepustach znajdujących się w ciągu dróg powiatowych,
Zamawiający oczekuje od wykonawcy weryfikacji informacji o liczbie obiektów mostowych oraz zebrania informacji wymaganych do założenia ewidencji tych obiektów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Pytanie 2
Czy zamawiający oczekuje realizacji prac objętych Etapem I w ustalonym terminie czy też termin ten może być ustalony dowolnie przez wykonawcę przedmiotu zamówienia?
Odpowiedź.
Termin realizacji całości zamówienia określa : część I SIWZ, punkt 4.
Pytanie 3
Czym Zamawiający uzasadnia ustalenie wymogu dla oferenta, stanowiącego o konieczności wykazania się referencjami na wykonanie prac jednostkowo większych niż zakres prac przewidzianych do wykonania?
Odpowiedź.
Zamawiający postawił wymóg wykazania się referencjami z wykonanych „3 zamówień zrealizowanych przez wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie elektronicznej ewidencji dróg i obiektów mostowych o długości pozyskanych danych minimum 200 km każda potwierdzonych referencjami” uznając że są to porównywalne zakresy prac.
Pytanie 4
Czy zamawiający dopuszcza, jako ważne przedstawienie referencji na wykonanie elektronicznej ewidencji dróg i mostów tylko w zakresie danych drogowych? Jeżeli nie, to jaki jest ilościowy wymóg (ograniczenie) na wykonanie takiej ewidencji w części wymaganej przepisami dla obiektów mostowych?
Odpowiedź.
Zamawiający wymaga od oferentów przedstawienia referencji „w zakresie elektronicznej ewidencji dróg i obiektów mostowych o długości pozyskanych danych minimum 200 km każda” czyli zawierającą ewidencję obiektów mostowych które występują w ciągach zewidencjonowanych dróg w zrealizowanych przez Oferenta pracach.
Pytanie 5
Czy zamawiający, w przypadku wyboru danej oferty, dopuszcza możliwość zaliczenia wniesionego wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy?
Odpowiedź.
Zgodnie z art. 148 ust. 2 pkt.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U z 2007r Nr 223, poz 1655)
Pytanie 6
Czy na podstawie podanego wykazu zakładanych źródeł pozyskiwania danych należy wnioskować, że jednym z nich ma być mapa techniczno-ekcploatacyjna dostępna u zamawiającego w formacie A-O?
Odpowiedź.
Zamawiający nie posiada mapy techniczno-eksploatacyjnej w formacie A-O. Przy wymienianiu źródeł pozyskiwania danych wkradł się błąd drukarski polegający na automatycznym (przez komputer) sformatowaniu numeracji .
Zdania przypisane w pkt. nr 4, 5 i 6 są odrębne i nie powinny posiadać numeracji
Pytanie 7
Czy do wymaganego w ramach Etapu I cyfrowego obiektowego modelu pasa drogowego, będącego odzwierciedleniem rzeczywistości, zaliczać się mają również elementy składające się na zawartość map zasadniczych powiatu a nie wymienione w pkt. 3.1.?
Odpowiedź.
Zamawiający wymaga aby treść mapy zasadniczej powiatu była uzupełnieniem cyfrowego obiektowego modelu pasa drogowego.
Pytanie 8
Jaka jes przyjęta dla obszaru Powiatu Grodziskiego, przywołana w pkt. 3.1. skala mapy zasadniczej?
Odpowiedź.
Mapa zasadnicza prowadzona jest w kilku skalach. Informacje szczegółowe można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul. Kilińskiego 27, Grodzisk Maz. , tel:0-22 755 21 02
Pytanie 9
Jakie są oczekiwane przez zamawiającego wymagania funkcjonalne i atrybuty, wymienionej w pkt. 3.3. warstwy tematycznej na mapie, nazwanej w materiale – objazd wideo?
Odpowiedź.
Zamawiający wymaga zobrazowania objazdu wideo w postaci warstwy punktowej na mapie z dołączonym załącznikiem w postaci pliku w formacie JPG. Punkt musi posiadać dane opisowe zawierające: współrzędne geodezyjne, współrzędne GPS, datę i czas wykonania zdjęcia.
Pytanie 10
Jakie są wymagania zamawiającego odnośnie ustawień (kąt, ogniskowa, kierunek) i treści obrazu (przedmiotu rejestracji) dla każdej spośród wymaganych dwóch kamer, umiejscowionych na pojeździe pomiarowym,, uwzględniając postawiony wymóg objęcia zapisem wideo wszystkich elementów drogi wraz z podanymi w tym punkcie elementami dodatkowymi?
Odpowiedź.
Zamawiający określił wymagania minimalne. Zamawiający zna kilka rozwiązań wideo rejestracji i dlatego określił tylko wymagania minimalne.
Pytanie 11
Na podstawie jakich danych o stanie (jakie parametry eksploatacyjne, jaka metoda oceny) ma być automatycznie generowana przez system mapa oceny stanu technicznego nawierzchni?
Odpowiedź
Zamawiający po rozpoznaniu stosowanych przez innych zarządców dróg metod oceny stanu technicznego nawierzchni oczekuje zastosowania metody IBDiM lub metody wg rozporządzenia Dyrektora GDDKiA ( wymienione metody są stosowane przez zarządców dróg w Polsce). Mapa Oceny musi być generowana automatycznie przez oferowane rozwiązanie po wprowadzeniu parametrów wynikających z zastosowanej metody.
Pytanie 12
Na jakiej podstawie zamawiający stawia wobec oferentów wymóg, wyprzedzającego ewentualny termin zakończenia prac objętych Etapem I, zaprezentowania gotowego rozwiązania systemu informatycznego, którego wdrożenie jest przedmiotem zamówienia a nie jest wymogiem posiadania przez oferenta?
Odpowiedź.
Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Zamawiający rozpoznając oferowane systemy dostępne na rynku posiada informacje o kilku systemach spełniających wymagania SIWZ.
Pytanie 13
Czym zamawiający uzasadnia wymóg (ust. 2.1.1) stosowania dla sieci dróg powiatowych wytycznych GDDKiA w zakresie krajowego systemu referencyjnego, skoro m.in. na terenie powiatu grodziskiego, dla wyższej kategorii dróg samorządowych na terenie Mazowsza, jakimi są drogi wojewódzkie, administrowane przez MZDW jaki i w przypadku części powiatów sąsiednich przyjęte zostało jednolite rozwiązanie dla systemów referencyjnych, opracowane w standardach odmiennych od stosowanych dotychczas dla połączeń w sieci dróg krajowych?
Odpowiedź.
Według informacji posiadanych przez Zamawiającego w MZDW i większość powiatów województwa mazowieckiego nie są stosowane odmienne od wymaganych w SIWZ rozwiązania systemów referencyjnych. Zamawiający podtrzymuje zapis zawarty w SIWZ.